×
×

زمستان و راهداری

  • کد نوشته: 34636
  • ۱۴۰۰-۱۱-۰۸
  • ۰
  • به گزارش خبرنگار بازار کسب و کار از روابط عمومی اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده ای گلستان، هر ساله و با ابلاغ تقویم راهداری زمستانی سازمان راهداری و حمل و نقل جاده ای کشور، تمام راهداران،عوامل و ناوگان راهداری از اردیبهشت هر سال آماده می شوند و در بارش ها و بحران های محتمل در راهدارخانه ها مستقر می شوند تا برفی را که از سردی هوا برتن جاده ها می نشیند، بردارند و جسم و جان جاده ها و رانندگان را سالم نگهدارند.
    زمستان و راهداری
  • تبلیغ هدفمند

    با اینکه برای راهدار زمستان و تابستان فرقی نمی کند اما راهداری و راهدار با زمستان شناخته و در ذهن مردم ثبت شده است.

    زمستان و راهداری

    به گزارش خبرنگار بازار کسب و کار از روابط عمومی اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده ای گلستان، هر ساله و با ابلاغ تقویم راهداری زمستانی سازمان راهداری و حمل و نقل جاده ای کشور، تمام راهداران،عوامل و ناوگان راهداری از اردیبهشت هر سال آماده می شوند و در بارش ها و بحران های محتمل در راهدارخانه ها مستقر می شوند تا برفی را که از سردی هوا برتن جاده ها می نشیند، بردارند و جسم و جان جاده ها و رانندگان را سالم نگهدارند.

    برابر هشدارهای نارنجی هواشناسی گلستان، از عصر پنجشنبه ۷ بهمن ماه جاری سامانه دیگری از برف و بارش وارد استان شد که بارش بین ۱۰ تا ۷۰ سانتی متری را برای محورهای کوهستانی درازنو، توسکستان ، دهنه محمد آباد علی آباد ، اولنگ رامیان ، خوش ییلاق آزادشهر ، محور جنگل گلستان و کلیه محورهای کوهستانی استان موهبت الهی برف را سوغات آورد.
    غلامرضا بیکی معاون راهداری اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده ای گلستان روز جمعه در این باره بیشتر توضیح داد و گفت: قبل از شروع بارش ها، راهداران و اکیپ های راهداری و ترابری و همچنین نیروهای فنی و پشتیبانی ستادی و شهرستان در راهدارخانه ها مستقر شده و با شروع بارش ها نیز در طول راهها مشغول نمک پاشی و برفروبی شدند.
    وی افزود: برای زمستان امسال ۱۰ هزارتن شن و نمک خریداری و در سیلوهای راهدارخانه ها دپو شده که برای برفروبی ها استفاده می شود.و در صورت نیاز مازاد شن و نمک تهیه و دوو خواهد شد .
    بیکی ادامه داد: ۱۶۸ دستگاه انواع ناوگان راهداری، سنگین ، نیمه سنگین ، سبک و تجهیزات راهداری برای راهداری زمستانه ۱۴۰۰ آماده شده است و از ناوگان بخش خصوصی نیز به تعداد ۸ دستگاه نیز بصورت اجاره ای امسال بهره مند هستیم.
    به گفته بیکی، در حال حاضر محورهای توسکستان و جنگل گلستان بعلت کولاک برف و شدت بارش مسدود می باشد بلافاصله بعد از فروکش کردن بارش محورها بازگشایی می شود و بقیه محورهای کوهستانی تردد حتما با زنجیر چرخ امکان پذیر می باشد .
    معاون راهداری گلستان با توجه به برودت هوا و پیش بینی های هواشناسی از مردم تقاضا کرد که جز در موارد خیلی ضروری در این شرایط سفر کنند و در صورت سفر، حتما تجهیزات کامل زمستانی اعم از سوخت، لباس گرم، آذوقه و مهمتر از همه زنجیر چرخ به همراه داشته و نحوه بستن آن را هم آموزش ببینند.
    وی از اهالی روستاهای کوهستانی و دهیاری ها هم درخواست کرد که مانند گذشته، کمک حال راهداران در برف باشند.
    یکی دیگر از تاکیدات وی، تماس با سامانه ۱۴۱ و اطلاع از آخرین وضعیت راههای استان و استان های همجوار قبل از انجام سفرهای ضروری در شرایط بحرانی و زمستان بود تا ایمنی سفر حفظ شود.

    اخبار مشابه

    دیدگاهتان را بنویسید

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *