×
×

مدیرعامل شرکت دخانیات ایران:
عده‌ای، مافیا را همراهی می‌کنند

  • کد نوشته: 34812
  • ۱۴۰۰-۱۲-۱۱
  • ۰
  • به گزارش خبرنگار بازار کسب و کار محمد شیخان در این مراسم در راستای رفع چالش‌ها و معضلات زارعین اظهار داشت: کشاورزان توتون کار و تنباکو کار جزئی از خانواده بزرگ دخانیات بودند و در این بین تفکری وارد کشور شد که با ریل گذاری اشتباه مراکزی را وارد کشور کردند که نتیجه‌اش آسیب به دخانیات بود.
    عده‌ای، مافیا را همراهی می‌کنند
  • تبلیغ هدفمند

    حوزه کشاورزی باید با فناوری پیوند بخورد

    مدیرعامل شرکت دخانیات ایران در مراسم رونمایی از بسته حمایتی شرکت دخانیات گفت: امروز فضای کشور تغییر کرده و دولتی پای کار آمده که شعار آن عدالت و مبارزه با ناکارآمدی و فساد است

    عده‌ای، مافیا را همراهی می‌کنند

    به گزارش خبرنگار بازار کسب و کار محمد شیخان در این مراسم در راستای رفع چالش‌ها و معضلات زارعین اظهار داشت: کشاورزان توتون کار و تنباکو کار جزئی از خانواده بزرگ دخانیات بودند و در این بین تفکری وارد کشور شد که با ریل گذاری اشتباه مراکزی را وارد کشور کردند که نتیجه‌اش آسیب به دخانیات بود.

    وی ادامه داد: عده‌ای امروز نگرانند که ما در کنار هم قرار گرفتیم و بنا داریم پیمانی در این راه بلند ببندیم هستند و حتماً در راه سنگ‌اندازی خواهند کرد.

    وی گفت: در حوزه کشت توتون و تنباکو محصولات کشاورزی ظرفیت صادرات بالای دارد لذا به کشاورزان توتون کار قول خواهم داد تا  در سال آینده در سطوح مختلف افزایش قیمت و خرید تضمینی به نفع کشاورز باشد و به طور قطع عده‌ای که از واردات توتون سود  می‌بردند مخالف این مسئله می‌باشند و در این راه با ناامید کردن کشاورزان با استفاده ازروش‌های مختلف اقدام به سنگ اندازی می کنند.

    مدیرعامل شرکت دخانیات ایران بر لزوم پیوند حوزه کشاورزی با فناوری‌های روز دنیا تأکید کرد و افزود: در همه فرایندها حوزه کشت توتون و تنباکو باید با استفاده از ماشین‌آلات مدرن مورد بهره‌برداری قرار گیرد و در این را باید آموزش و ترویج در این حوزه با جدیت پیگیری شود، امروز با قیمت گزاف تولید می کنیم اما راضی نیستیم بخش اندکی از این پول را به کشاورز دهیم چرا که خودمان آلوده  شدیم، و زمانی که دیروز زیرساخت‌های تولید شرکت دخانیات کمتر از امروز بود حجم تولیدات به مراتب از امروز بیشتر بود حال باید دید که چه اتفاقی امروز افتاده که با توسعه زیرساخت حوزه دخانیات، حجم تولید به کمتر از ۱۰ میلیارد نخ رسیده است.

    شیخان در ادامه افزود: پای دو کمپانی بزرگ خارجی، سال ۸۱ به کشور باز شد و ۸۵ درصد سهم بازار ما را در اختیار گرفت و باعث به تارج بردن حوزه توتون و تنباکو کشور شد.
    وی بیان داشت: منافع مالی بالای ۶۰ هزار میلیارد دلار در مارکت سیگار وجود دارد و در این راه افرادی همراه با مافیای سیگار شدند و باید با آن مبارزه کنیم.

    وی اظهار کرد: اقتصاد کشور گرفتار سه پازل ناکارآمدی، نفوذ و تحریم شده بود و امروز گرد هم آمدیم تا در کنار هم این پازل ناکارآمدی و نفوذ و تحریم داخلی را شکست دهیم.

    وی در ادامه افزود: تا کنون فرصت‌های بسیاری را از دست دادیم و میدان را به دیگران واگذار کردیم  امروز باید به دنبال آن باشیم میدان را از مافیای این صنعت پس بگیریم.

    وی گفت: در حال حاضر خانواده ۲۰ هزار نفری توتون کاران تبدیل به دو هزار نفر شده که اگر در ادامه راه کشاورزان را در سود دخانیات سهیم نکنید قطعاً نمی‌توانیم برای ادامه مسیر سر پا بمانیم.

    وی تاکید کرد: در حوزه کشت توتون و تنباکو تولیدات کشاورزی دارای ظرفیت صادراتی بالای است،که طی چند سال گذشته تغییر قیمتی باری این محصول نداشتیم و این قول را خواهیم داد که در سطوح آینده با خرید تضمینی قیمت این محصول کشاورزی  از ۶۰ تا ۱۰۰ درصد افزایش خواهد یافت.

    وی ابراز داشت: به سهم خود امروز در کنار هم در این صنعت قرار گرفتیم و با هم برای تحول اساسی و عزم جدی ببا یکدیگر پیوند می‌بندیم تا در مقابل مافیایی که در کشور نفوذ کرده بیستیم.

    شیخان در ادامه با اشاره به اینکه چرا صنایع دخانیات باید زیر نظر صنایع غذایی باشد گفت: کجای دنیا دخانیات زیر مجموعه صنایع غذایی است و این نشانه نفوذ و انحراف است که باید اصلاح شود و از نمایندگان ملت در این خصوص که حق کشاورز و کشور است، مطالبه داریم.

    وی گفت: بخشی از وظایف در سال ۹۲ براساس سیاست‌های غلط بر روی زمین ماند و هیچ اراده‌ای در برخی دستگاه‌ها برای اجرای آن نبود و باید پرسید که چرا این تکالیف را نسبت به شرکت خارجی به درستی انجام دادند.
    مدیرعامل شرکت دخانیات ایران گفت: شرکت دخانیات می‌تواند سرشار از سود باشد، در این بین عده ای گفته‌اند که  حضور شما در دخانیات مانع سیاست های ما است چرا که هدف آنها از این مسیر زمین خوردن دخانیات و در نتیجه خرید آن بود.

    محمد شخیان در پایان اظهار داشت: به دنبال آن هستیم که بین کشاورزان سود دخانیات را تقسیم کند چرا کشاورزی و صنعت دخانیات کشور باید به این وضعیت بیفتد صدای کشاورزان را شنیدیم و در کنار آن‌ها خواهیم بود.و امروز در کنار یکدیگر جمع شدیم تا تحریم داخلی، نفوذ و ناکارآمدی را بشکنیم سودهای کلانی را با تسخیر بازار، کشت توتون و تنباکو برده‌اند

    نویسنده: فاطمه دادمحمدخانی

    اخبار مشابه

    دیدگاهتان را بنویسید

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *