×
×

جنگل، با نهال آغشته به قارچ ترافل ایجاد می‌شود

  • کد نوشته: 34858
  • ۱۴۰۰-۱۲-۱۸
  • ۰
  • به گزارش بازار کسب و کار ، عبدالرحیم لطفی در نشست خبری خاطرنشان کرد: چهار میلیون اصله نهال امسال در سه نهالستان گرگان، کلاله و آزادشهر، تولید شد که ۵۰ درصد آن در اختیار این اداره کل قرار گرفت و مابقی آن از طریق بخش خصوصی توزیع می‌شود.
    جنگل، با نهال آغشته به قارچ ترافل ایجاد می‌شود
  • تبلیغ هدفمند

    مدیرکل منابع طبیعی و آبخیزداری گلستان گفت : سال آینده با افزایش تولید نهال در گونه‌های جنگلی، مثمر زراعت چوب به ۱۲ میلیون اصله خواهد رسید که ضمن تامین نیاز استان، به سایر مناطق کشور نیز ارسال می‌شود.

    جنگل با نهال آغشته به قارچ ترافل، ایجاد می‌شود


    به گزارش بازار کسب و کار ، عبدالرحیم لطفی در نشست خبری خاطرنشان کرد: چهار میلیون اصله نهال امسال در سه نهالستان گرگان، کلاله و آزادشهر، تولید شد که ۵۰ درصد آن در اختیار این اداره کل قرار گرفت و مابقی آن از طریق بخش خصوصی توزیع می‌شود.


    وی اضافه کرد: برنامه کاشت نهال توسط این اداره کل در استان برای سال جاری، هزار هکتار است که تاکنون اجرای این طرح در ۶۵۰ هزار هکتار عملیاتی شده و مابقی آن با مشارکت مردم تا اواسط فروردین ماه سال ۱۴۰۱ محقق خواهد شد.
    ایجاد جنگل با نهال آغشته به قارچ ترافل
    مدیرکل منابع طبیعی و آبخیزداری گلستان در ادامه این نشست از ایجاد جنگل به وسعت ۱۰ هکتار با غرس نهال بلوط آغشته به قارچ ترافل در شهرستان گالیکش خبر داد و گفت: سه هزار اصله نهال برای پوشش این سطح آماده شده که به زودی کاشت آن عملیاتی می شود.
    وی در ادامه افزود: با همراهی کارشناسان این اداره کل این طرح توسط یکی از علاقمندان در گالیکش اجرا می‌شود و باردهی آن بعد از هفت سال خواهد بود.
    لطفی افزود: این طرح مورد تایید مرکز تحقیقات جنگل و مرتع قرار گرفته و تولید نهال زیتون و فندق آغشته به قارچ ترافل در دستور کار است.
    قارچ ترافل که در زبان محلی به نام دُنبَلان مشهور است، نوعی قارچ خوراکی گران‌قیمت و کمیاب است که به طور معمول در بهار و تابستان رشد می کند.
    واگذاری زمین برای توسعه شهر اینچه برون
    مدیرکل منابع طبیعی و آبخیزداری گلستان گفت: ۴۶ هکتار زمین با رعایت مقررات و قوانین مرتبط امسال این اداره کل برای توسعه شهر اینچه‌برون واقع در شهرستان گنبدکاووس واگذار کرد.
    لطفی افزود: با رعایت تمام جوانب قوانین واگذاری زمین جدید نه تنها برای شهر اینچه برون بلکه در سایر مناطق شهری و روستایی استان، است.
    واگذاری جنگل ها با نگاه حفاظتی
    مدیرکل منابع طبیعی و آبخیزداری گلستان گفت: براساس کتابچه سازمان مرکزی و با نگاه حفاظتی واگذاری عرصه جنگلی به شهرداری ها انجام می‌شود و به هیچ عنوان مدیریت عرصه جنگلی را با نگاه درآمدی واگذار نمی‌کند .
    لزوم درختکاری پارک چهار شهید گلستان
    وی گفت: نهال‌کاری پارک چهار هزار شهید این استان در آق‌قلا که در چند سال قبل عملیات اختصاص زمین و نهالکاری آن آغاز شده، امسال تکمیل می شود. ونوار سبز برای این پارک با کاشت ۲ هزار و ۵۰۰ نهال آتریپلکس انجام شد و آماده کاشت نهال است.
    به گفته وی با پوشش نهالکاری و حفاظت از پارک چهار هزار شهید گلستان در آق قلا، این طرح الگویی برای توسعه نهالکاری در استان خواهد شد.

    نویسنده: نرگس حسین زاده

    اخبار مشابه

    دیدگاهتان را بنویسید

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *