×
×

مشاور عالی برنامه‌ریزی نماینده ولی‌فقیه در وزارت جهادکشاورزی:
امنیت غذایی ارتباط مستقیم با استقلال و امنیت کشور دارد

  • کد نوشته: 34865
  • ۱۴۰۰-۱۲-۱۹
  • ۰
  • به گزارش خبرنگار بازار کسب و کار در حاشیه همایش ملی فرهنگ و مدیریت جهادی امنیت غذایی رحمان یاسی اظهار داشت: با نگاه رویکرد تأمین امنیت غذایی امروز در عرصه کشاورزی، در عرصه «فراهمی غذا»، «دسترسی غذا»، «ثبات و پایداری» و «مصرف و سلامت غذا» با چالش‌های جدی مواجه‌ایم که با همت جمعی از متخصصان کشور،که در این خصوص سند مناسبی جهت تصویب در مراجع ذیربط آماده شده است.
    امنیت غذایی ارتباط مستقیم با استقلال و امنیت کشور دارد
  • تبلیغ هدفمند

    سرویس کشاورزی – حمیدرضا محمدیاری:

    مشاور عالی برنامه ریزی نماینده ولی فقیه در وزارت جهادکشاورزی گفت: یکی مهمترین موضوع‌های اساسی نظام اسلامی حوزه امنیت غذایی بوده و با استقلال و امنیت کشور رابطه مستقیم دارد.

    امنیت غذایی ارتباط مستقیم با استقلال و امنیت کشور دارد

    به گزارش خبرنگار بازار کسب و کار در حاشیه همایش ملی فرهنگ و مدیریت جهادی امنیت غذایی رحمان یاسی اظهار داشت: با نگاه رویکرد تأمین امنیت غذایی امروز در عرصه کشاورزی، در عرصه «فراهمی غذا»، «دسترسی غذا»، «ثبات و پایداری» و «مصرف و سلامت غذا» با چالش‌های جدی مواجه‌ایم که با همت جمعی از متخصصان کشور،که در این خصوص سند مناسبی جهت تصویب در مراجع ذیربط آماده شده است.

    وی در ادامه افزود : در مرحله اجرای آن‌ چیزی که بسیاری از سندهای ملی با آن مواجه هستیم، اتخاذ نکردن تمهیدات مناسب برای اجرا و پیاده سازی آنهاست و به نظر می رسد بهره گیری از فرهنگ و مدیریت جهادی یگانه راهکار عملیاتی در این راستا، است که در گذشته قابلیت های بی نظیر خود را در پیشرفت کشور نشان داده است.
    دبیر شورای سیاستگذاری همایش ملی فرهنگ و مدیریت جهادی – امنیت غذایی ادامه داد: این همایش به همت حوزه نمایندگی ولی فقیه در وزارت جهاد کشاورزی و با بخش زیادی از همکاران این وزارتخانه در حال برگزاری است و با توجه به تأکید فراوان نماینده ولی فقیه در وزارتخانه، بر اثربخشی و مساله محوری همایش، تمامی کارگروه های تخصصی بر شناسایی و ارائه راهکارهای عملیاتی متمرکز شد و امید است خروجی این همایش کمک قابل قبولی به حل مسائل و مشکلات عرصه امنیت غذایی با رویکرد فرهنگ و مدیریت جهادی کند.
    محورهای این همایش، توسعه روستایی و کشاورزی پایدار با فرهنگ و مدیریت جهادی، نقش فرهنگ و مدیریت جهادی در حفاظت از منابع پایه مرتبط با امنیت غذایی آسیب شناسی و راهکارهای تحقق انسجام مدیریتی در امنیت غذایی بر اساس فرهنگ و مدیریت جهادی، نقش فرهنگ و مدیریت جهادی در اصلاح الگوی مصرف و سلامت غذا توزیع شایسته و دسترسی عادلانه به غذا با فرهنگ و مدیریت جهادی، ظرفیت شناسی و راهکارهای به فعلیت رساندن ظرفیت‌های مردمی در تحقق امنیت غذایی با رویکرد جهادی و نقش فرهنگ و مدیریت جهادی در رفع موانع تولید کشاورزی است.
    طبق گفته‌های یاسی، به این همایش از سراسر کشور امسال مقالات فراوانی از سوی محققان و استادان ارسال شد که ۱۵ مقاله و سه مقاله هم برای ارایه در روز پایانی همایش انتخاب شده است.
    مسوول حوزه نمایندگی ولی فقیه در جهاد کشاورزی گلستان گفت: به دبیرخانه این همایش از ۲۰ استان کشور ۱۴۰ مقاله در تهران و گرگان ارسال شده است.
    در سال زراعی گذشته پنج میلیون و ۴۰۳ هزار تن انواع محصول به ارزش ۲۵۰ هزار میلیارد ریال در گلستان تولید شد که از این مقدار تولید چهار میلیون و ۱۰۰ هزار تن تولیدات زراعی،حدود ۷۰۰ هزار تن تولیدات دامی، ۳۴۰ هزارتن تولیدات باغی، ۲۴۰ هزار تن تولیدات جنگل و مرتع و بقیه در حوزه صید و ماهیان پرورشی بود.
    در تولید ۱۵ محصول راهبردی شامل تولید دانه‌های روغنی کلزا ، سویا و آفتابگردان، هلو، توتون و گوشت مرغ رتبه اول، گندم، چغندرقند و خرمالو مقام دوم، شلتوک (برنج) پیله تر ابریشم، میگو و پنبه رتبه سوم، ماهیان پرورشی و خاویاری رتبه چهارم و جو و زیتون رتبه پنجم کشوری را بهره‌برداران کشاورزی گلستان در اختیار خود دارند.
    افزون بر ۲۲۰ هزار بهره‌بردار کشاورزی استان گلستان دارد که در حوزه زراعی و باغی حدود ۱۵۰ هزار نفر از آنها در فعالیت داشته و بیش از ۹۰ درصد آنها خرده مالک با مدیریت حداکثر چهار هکتار زمین هستند.
    گفتنی است که استان گلستان با وسعت بیش از ۲۰ هزار کیلومتر مربع وسعت ، ۸۶۲ هزار هکتار مرتع، ۴۵۲هزار هکتار جنگل، ۶۵۳ هزار هکتار زمین زراعی، ۳۲ هزار هکتار باغ و چهار میلیون واحد دامی دارد.

    نویسنده: حمیدرضا محمدیاری
    منبع: بازار کسب کار آنلاین

    اخبار مشابه

    دیدگاهتان را بنویسید

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *