×
×

رییس سازمان حمایت مصرف‌کنندگان و تولیدکنندگان:
کاهش قیمت برای۸۵۰۰ قلم کالا مشمول می‌شود

  • کد نوشته: 34929
  • ۱۴۰۱-۰۱-۲۱
  • ۰
  • به گزارش بازار کسب و کار ؛ عباس تابش در بازدید از یک کارخانه محصولات نوشیدنی در خصوص آغاز مراحل طرح درج قیمت تولیدکننده و مصرف‌کننده، اظهار داشت: ایجاد شفافیت لازم برای مردم و مصرف کننده، هدف اصلی از اجرای این طرح بوده، ضمن اینکه هدف دوم نیز کاهش قیمت حاصل از بهینه سازی زنجیره توزیع است.
    کاهش قیمت برای۸۵۰۰ قلم کالا مشمول می‌شود
  • تبلیغ هدفمند

    رییس سازمان حمایت مصرف‌کنندگان و تولیدکنندگان گفت: در مجموع ۱۲ هزار قلم کالا مشمول طرح درج قیمت همزمان تولیدکننده و مصرف‌کننده است که از این تعداد، هشت هزار و ۵۰۰ قلم کالا شامل کاهش قیمت می‌شود.

    کاهش قیمت برای۸۵۰۰ قلم کالا مشمول می‌شود

    به گزارش بازار کسب و کار ؛ عباس تابش در بازدید از یک کارخانه محصولات نوشیدنی در خصوص آغاز مراحل طرح درج قیمت تولیدکننده و مصرف‌کننده، اظهار داشت: ایجاد شفافیت لازم برای مردم و مصرف کننده، هدف اصلی از اجرای این طرح بوده، ضمن اینکه هدف دوم نیز کاهش قیمت حاصل از بهینه سازی زنجیره توزیع است.

    وی در ادامه با اشاره به اینکه اکنون به صورت اختیاری بنگاه‌ها می‌توانند اقدام به اجرای این طرح کنند، افزود: اجرای این طرح از ابتدای اردیبهشت سالجاری، الزامی است و همه کالاهای بسته‌بندی و سوپری در کشور مشمول درج قیمت همزمان تولید کننده و مصرف کننده می شوند.

    رییس سازمان حمایت مصرف‌کنندگان و تولیدکنندگان با اشاره به اینکه در سفر به استان‌ها، پیگیر هستیم این اتفاق رخ دهد، گفت: برای اجرای این طرح تا کنون به صورت ارشادی اقدام کردیم اما با توجه به اینکه آموزش های لازم داده شده است و تمام بنگاه ها، شرکت‌های پخش و فروشگاه های زنجیره‌ای و خرده فروش‌ها آشنا به طرح هستند، با الزامی شدن آن، از این پس هرگونه عدم رعایت ضوابط ابلاغی دولت برای تامین و توزیع، به معنای عدم تمکین از سیاست‌های ابلاغی و اجرایی نظام تامین و توزیع خواهد بود و مشمول تعزیر است.

    تابش، ۴۰ درصدمیانگین کاهش قیمت کالاهای مشمول طرح درج قیمت تولیدکننده و مصرف کننده را دانست و ادامه داد: اصناف و شبکه‌های توزیع خرده فروش مکلف هستند به استناد ماده ۱۵ قانون نظام صنفی، قیمت مصرف کننده را روی قفسه فروش درج کنند و اجرای درج همزمان قیمت تولیدکننده ‌و مصرف کننده نافی وظیفه قانونی برای درج روی قفسه نیست.

    وی در ادامه افزود: درج قیمت مصرف کننده روی کالا گذرا است و بعد از جا افتادن طرح برای مردم، قیمت مصرف کننده از روی کالا حذف و فقط قیمت تولیدکننده درج می‌شود اما باید قیمت مصرف کننده روی قفسه فروش باشد.

    عباس تابش در پایان یادآور شد: به تمام واحدهای تولیدی ابلاغ کردیم در کالاهای مصرفی حداکثر، ۳۰ درصد قیمت تولید کننده می‌تواند افزایش یابد و اگر بیشتر باشد، اجحاف و تخلف است.

    اخبار مشابه

    دیدگاهتان را بنویسید

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *