×
×

استاندار گلستان در جمع اعضای شوراهای گلستان
به مسائل جامعه، چشمان ما نباید بگذارند بی‌توجه باشیم

  • کد نوشته: 34985
  • ۱۴۰۱-۰۲-۱۱
  • ۰
  • استاندار گلستان گفت: نباید در استانی که جاده اصلی ارتباطی به حرم امام رضا (ع) است و سالانه ۲۰ میلیون مسافر از آن تردد می‌کند جاده‌ای به نام مرگ وجود داشته باشد و شما روسای شوراها باید علت تاخیر در اجرای طرح‌های کمربندی و وضعیت راه‌ها را از متولیان امر جویا شوید.
    به مسائل جامعه، چشمان ما نباید بگذارند بی‌توجه باشیم
  • تبلیغ هدفمند

    استاندار گلستان با هشدار درباره آلودگی خلیج گرگان گفت: گلستان جز ۱۰ استان برتر از نظر ظرفیت‌ها و قابلیت‌هاست اما به فراخور این نعمت‌ها بهره مندی مناسبی از آنها نشده، به طوری که درآمد سرانه خانوار این استان نصف میانگین کشوری است.

    به مسائل جامعه، چشمان ما نباید بگذارند بی‌توجه باشیم

    علی‌محمد زنگانه در دیدار با اعضای شورای اسلامی گلستان و روسای شوراهای شهر، شهرستان، بخش و روستاهای این استان در سالن اجتماعات استانداری اظهارداشت: در واقع چشمان ما اعضای شورای شهر و روستا هستند و نباید بگذارند ما انحراف، خلاف و بی توجهی به مسائل داشته باشیم.

    استاندار گلستان گفت: نباید در استانی که جاده اصلی ارتباطی به حرم امام رضا (ع) است و سالانه ۲۰ میلیون مسافر از آن تردد می‌کند جاده‌ای به نام مرگ وجود داشته باشد و شما روسای شوراها باید علت تاخیر در اجرای طرح‌های کمربندی و وضعیت راه‌ها را از متولیان امر جویا شوید.

    زنگانه یادآور شد: البته در این مسیر نباید سیاه نمایی کرد و ما نیز به حرکت در آمده‌ایم تا بتوانیم گلستان را به گلستان واقعی تبدیل کنیم.

    وی یادآور شد: گلستان جز ۱۰ استان برتر از نظر ظرفیت‌ها و قابلیت‌هاست اما به فراخور این نعمت‌ها بهره مندی مناسبی از آنها نشده، به طوری که درآمد سرانه خانوار این استان نصف میانگین کشوری است.

    زنگانه تصریح کرد: بیش از ۷۰ درصد جمعیت روستایی و ۴۱ درصد جمعیت شهری این استان جزو پنج دهک کمتر برخوردار کشور هستند.

    استاندار گلستان گفت: بر اساس سند افق ۱۴۰۴ درآمد سرانه گلستانی‌ها باید به میانگین کشوری برسد اما برای تحقق آن نیاز است تا درآمد ناخالص ۵۶۰ هزار میلیارد ریالی این استان دو برابر شود و برای این مهم نیاز به سرمایه‌گذاری معادل دو هزار و ۲۵۰ میلیارد ریال داریم؛ هرچند که بر اساس اسناد راهبردی افق ۱۴۰۴ فرصت سرمایه‌گذاری در گلستان پنج هزار میلیارد ریال برآورد شده است.

    وی با بیان این‌ که گلستان با وجود اقوام و مذاهب مختلف مردمان بسیار نجیبی دارد، گفت: برای حضور این مردم و سرمایه‌گذاران ما به عنوان مدیران ارشد استانی باید تسهیل‌گری کنیم و شورا و شهرداری نیز باید در کنار هم اصلاحات شهری را در نقاط مختلف این استان انجام دهند.

    زنگانه خاطرنشان کرد وضعیت خلیج گرگان  طوری شده که دیگر نشانی از زندگی ماهیان‌خزری در آن دیده نمی‌شود و شوری آب این بخش از دریا ۲.۵ برابر بخش‌های دیگر است.

    وی بیان کرد: ما قاطعانه اعلام کردیم اگر نتوانیم مشکل خلیج را حل کنیم، می گذاریم و می رویم اما رییس جمهور با حضورش در این خلیج اظهار داشت که تمام تلاش خود را برای احیای آن خواهد کرد.

    وی گفت: این خلیج پر از گنداب و فاضلاب و مسدود شده است و باید برای این امر چاره‌ای اندیشید.

    زنگانه تصریح کرد: کسانی که حرف از پساتالاب می‌زنند امروز دیگر باید دهانشان را ببندند زیرا آنان در آن مقطع کاری نکردند و امروز شما اعضای شورا باید بر اساس وظیفه مطالبه‌گر باشید که چرا در گذشته اقدامات لایروبی انجام نشده است.

    وی یادآور شد: ما توانستیم لایحه بودجه استان را افزایش چشمگیری دهیم به طوری که در لایحه بودجه عمرانی جزو پنج استان اول هستیم.

    استاندار گلستان یادآور شد: عده‌ای تلاش دارند تا دست از سر استان برداریم و در واقع بگذاریم استان به حال خویش رها باشد، اما به کوری چشم دشمنان خاری در چشمان آنها خواهیم شد.

    وی تاکید کرد: ملتی که وحدت نداشته باشد انتظار رشد نباید داشته باشند و مردم این استان در روز گذشته در روز جهانی قدس شیعه و سنی در کنار هم وحدت و همدلی را به خوبی به نمایش گذاشتند.

    در استان گلستان با جمعیت حدود دو میلیون نفر، سه هزار و ۴۰۳ نفر عضو شوراهای اسلامی شهر و روستا هستند.

    از این تعداد عضو، سه هزار و ۲۲۸ نفر عضو شورای روستا و ۱۷۵ نفر عضو شورای شهر هستند.

    همچنین از مجموع این اعضا، در شورای بخش، شهرستان و استان به ترتیب ۱۳۵، ۷۴ و ۱۴ نفر عضویت دارند.

    یکی دیگر از اصول پیشرفت شهر،توسعه شهری و محیطی است

    سرپرست معاونت هماهنگی امور اقتصادی استانداری گلستان گفت: به ازای آنچه شوراها و شهرداری‌ها دارایی دارند، می‌توانیم با استفاده از ظرفیت‌های قانونی آن دارایی را افزایش دهیم، اما به شرطی که این ظرفیت در عرصه هزینه‌های جاری هزینه نشود و در حوزه سرمایه‌گذاری خرج شود.

    سیدمحمد دهنوی نیز در نخستین نشست هم‌اندیشی روسای شورای اسلامی بخش، شهر، شهرستان و استان‌در دوره ششم، در سالن اجتماعات استانداری گلستان، اظهارداشت: رویکرد فناورانه در مساله مدیریت شهری، یک مساله مهم موفقیت است و در این مدل حکمرانی که مردمی‌ترین حکمرانی است، یکی از پایه‌های آن توسعه اقتصادی است.

    دهنوی ادامه داد: توسعه شهری و محیطی یکی دیگر از اصول پیشرفت شهر است که اتفاقات بزرگی در این سال‌ها در دنیا رخ داده که قابل الگوبرداری است.

    سرپرست معاونت هماهنگی امور اقتصادی استانداری گلستان در ادامه به نامگذاری سال جاری از سوی رهبر معظم انقلاب اشاره کرد و گفت: بخشی از بار این شعار از قدیم بر دوش شوراها و شهرداری بوده و با نامگذاری امسال این بار سنگین‌تر هم شده است.

    دهنوی افزود: باید فاصله بین شهرداری‌ها و شوراها کمتر شود تا هم بتوان این شعار را بهتر محقق کرد و هم شهرهای استان را به توسعه پایدار رساند.

    سرپرست معاونت هماهنگی امور اقتصادی استانداری گلستان گفت: بسیاری از پروژه‌های نیمه‌ تمامی که در استان وجود دارد با ظرفیت شوراها و شهرداری‌ها قابل تکمیل و بسیاری از مشکلات قابل حل است.

    هیچگاه نقش و جایگاه شورا بین مردم و مدیران جا نیفتاده

    رییس شورای اسلامی گلستان گفت: هیچگاه نقش و جایگاه شورا نه تنها بین مردم، بلکه بین مدیران جا نیفتاده که بدون شک خود ما نتوانستیم در خصوص این جایگاه نقش‌آفرینی کنیم.

    علی‌اکبر بصیرنیا در این نشست هم‌اندیشی خاطرنشان کرد: حضور روسای شورای اسلامی از شرقی‌ترین‌ نقطه استان تا غربی‌ترین‌ آن، نشان از آن دارد که جایگاه شورا به چه میزان اهمیت دارد.

    وی بیان کرد: مردمی‌ترین شورای استان، شورای اسلامی استان، شهرستان، شهر و بخش است و تلاش داریم در حوزه‌های آموزشی، سرمایه‌گذاری و حمایتی، جایگاه شورا در استان را ارتقاء دهیم.

    بصیرنیا اظهارداشت: شوراها در واقع از بطن مردم هستند، اما به این شورا از دید سیاسی نگریسته شده است.

    رییس شورای اسلامی گلستان گفت: با توجه به مشکلات موجود در حوزه شوراها، برنامه‌ریزی شده مشکلات و نیازهای هر شهرستان به صورت هر ۲ هفته یک بار در هر شهرستان، احصا و رسیدگی شود.

    بصیرنیا یادآور شد: شورای شهر، شورای شهردار و شهرداری نیست و از آنجایی که از میان مردم‌ آمدیم، باید به تمام جوانب شهری پاسخگو باشیم.

    در استان گلستان با جمعیت حدود ۲ میلیون نفر، سه هزار و ۴۰۳ نفر عضو شوراهای اسلامی شهر و روستا هستند.

    از این تعداد عضو، سه هزار و ۲۲۸ نفر عضو شورای روستا و ۱۷۵ نفر عضو شورای شهر هستند.

    همچنین از مجموع این اعضا، در شورای بخش، شهرستان و استان به ترتیب ۱۳۵، ۷۴ و ۱۴ نفر عضویت دارند.

    نویسنده: حمیدرضا محمدیاری
    منبع: بازار کسب و کار آنلاین

    اخبار مشابه

    دیدگاهتان را بنویسید

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *