×
×

دیرکل آموزش و پرورش گلستان
کمبود بیش از ۳۲۰۰ معلم در گلستان

  • کد نوشته: 35002
  • ۱۴۰۱-۰۲-۱۲
  • ۰
  • به گزارش خبرنگار بازار کسب و کار، سیدعلی نظری روز یکشنبه در جمع خبرنگاران اظهار داشت: ۱۲۰ میلیارد ریال توسط دولت و بخشی هم از محل کمک خیرین برای بهره برداری از این طرح ها شامل ۴۰ طرح زمین چمن مصنوعی و ساحلی و چهار سالن ورزشی در شهرهای گرگان، گنبدکاووس و علی آباد است تامین اعتبار می شود.
    کمبود بیش از ۳۲۰۰ معلم در گلستان
  • تبلیغ هدفمند

    مدیرکل آموزش و پرورش گلستان گفت:در بهمن سالجاری با نگاه ویژه وزیر ۴۴ طرح ورزشی این نهاد مورد بهره برداری قرار خواهد گرفت که در حال حاضر قرارداد و زیرساخت های اجرای آن ها فراهم شده است.

    کمبود بیش از ۳۲۰۰ معلم در گلستان

    به گزارش خبرنگار بازار کسب و کار، سیدعلی نظری روز یکشنبه در جمع خبرنگاران اظهار داشت: ۱۲۰ میلیارد ریال توسط دولت و بخشی هم از محل کمک خیرین برای بهره برداری از این طرح ها شامل ۴۰ طرح زمین چمن مصنوعی و ساحلی و چهار سالن ورزشی در شهرهای گرگان، گنبدکاووس و علی آباد است تامین اعتبار می شود.

    وی در ادامه گفت: جانمایی اجرای طرح های ورزشی آموزش و پرورش استان براساس نیازهای مناطق آموزشی است.

    وی خاطرنشان کرد:  همچنین ۶۰ طرح ورزشی دیگر نیز برای سال ۱۴۰۲ برنامه ریزی شده است.

    به گفته نظری با گذشت ۲۴ سال از استقلال استان گلستان فقط ۷۰ طرح ورزشی این نهاد به بهره برداری رسید.

    مدیرکل آموزش و پرورش گلستان در پنجشنبه و جمعه هر هفته  برای دانش آموزان به همراه خانواده آنان از اجرای طرح واگذاری رایگان فضای ورزشی و تجهیزات مدارس خبر داد و گفت : در این طرح پنجشنبه ها به دختران و مادران و جمعه به پسران و پدران اختصاص دارد.

    افزایش خدمات تعلیم و تربیت 

    نظری در ادامه افزود: براساس فرمایشات رهبر معظم انقلاب گسترش خدمات تعلیم و تربیت به دانش آموزان استان در سه موضوع مهم تحصیل، تهذیب و ورزش است.

    وی افزود: این اداره کل در دستور کار قرار دادن فرمایش مقام معظم رهبری و ستاد ارتقای علمی با ۱۰ رویکرد دارای برنامه یک ساله و افق ۱۴۰۴ تدوین شده و در حوزه تهذیب قرارگاه قرآنی تشکیل و تببین جایگاه ولایت مطلقه فقیه در میان دانش آموزان دبیرستانی برنامه ریزی شده است.

    وی گفت: هم اکنون فعالیت قرارگاه قرآنی، ۱۴هزار دانش آموز استان را زیر پوشش این طرح شامل روخوانی، تفسیر و معرفی سبک زندگی برگرفته از قرآن کریم قرار داده است.

    تکریم از معلمان

    وی یادآور شد: از فرهنگیان  استان به مناسبت ۱۲ اردیبهشت ماه سالروز شهادت استاد مرتضی مطهری و روز معلم با برگزاری برنامه‌های متنوع در حوزه های مختلف تجلیل می شود.

    وی ادامه داد: دبیرخانه ستاد گرامی داشت هفته معلم این اداره کل طرح انتخاب معلم نمونه را اجرا کرد که از میان هزار و ۴۹۲ معلم شرکت کننده در این طرح ۱۲ نفر در مرحله استانی انتخاب و از میان این عده هم”رضوان عباسی” معلم مقطع ابتدایی در گرگان به خاطر تولید محتوا در تدریس، نمونه کشوری برگزیده شده است.

    وی گلباران مزار شهدا، نواختن زنگ سپاس معلم، دیدار با خانواده معظم شهدای فرهنگی، عیادت از بیماران فرهنگی، اجرای برنامه روزی به یاد دیروز(نشست با پیشکسوتان فرهنگی)، رونمایی از کتاب تجربه آموزشی فرهنگیان گلستان، بهره برداری از یادمان شهدای فرهنگی استان را از جمله برنامه های شاخص هفته بزرگداشت روز معلم در استان برشمرد.

    وی در ادامه افزود: ۴۸ هزار فرهنگی در گلستان وجود دارد که نیمه از این جمعیت شاغل تشکیل می دهد و تعلیم و تربیت ۳۸۰ هزار محصل بر عهده آنهاست.

     نبود معلم

    مدیرکل اداره کل آموزش و پرورش گلستان ادامه داد: برای سال تحصیلی آینده آموزش و پرورش استان با کمبود بیش از سه هزار معلم مواجه است که برای عبور از این چالش باید برنامه ریزی کرد.

    نظری اضافه کرد: از این تعداد ، ۸۱۷ نفر از طریق جذب دانش آموخته دانشگاه فرهنگیان، ۸۵۰ نفر در قالب ماده ۲۸ و از طریق آزمون، ۵۷۱ نفر از طریق اجرای طرح خرید خدمات و بقیه از طریق دعوت به همکاری بازنشستگان ، تامین خواهد شد.

    وی کمبود ۱۳۶ هزار متر مربع فضای آموزشی را از دیگر کمبودهای این اداره کل برشمرد و گفت: توسعه فضای آموزشی توسط اداره کل نوسازی ، توسعه و تجهیز مدارس استان با جدیت پیگیری می شود تا این کمبود ها به حداقل برسد.

    به گفته وی از ابتدای تشکیل استان گلستان تاکنون هزار و ۴۴۲ طرح با هفت هزار و ۱۴۳ کلاس درس با اعتبار دولتی و مشارکت خیرین ساخته و تحویل این نهاد شده است.

    استفاده از جوانان در مدیریت های آموزشی، تامین زمین در ۲۳ روستای استان در قالب نهضت ملی مسکن ویژه فرهنگیان جوان و استفاده از ظرفیت خانواده ها در افزایش کیفیت آموزشی دانش آموزان در مدارس از دیگر موارد طرح شده از سوی مدیرکل آموزش و پرورش گلستان بود.

    نویسنده: حمیدرضا محمدیاری

    اخبار مشابه

    دیدگاهتان را بنویسید

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *