×
×

معاون وزیر راه و شهرسازی
افزایش ۳۰ درصدی اعتبارات ساخت و نگهداری راههای اصلی و روستایی گلستان

  • کد نوشته: 35096
  • ۱۴۰۱-۰۲-۲۴
  • ۰
  • به گزارش خبرنگار بازار کسب کار داریوش امانی که بمنظور شرکت در آیین تکریم و معارفه مدیرکل راه و شهرسازی و بازدید از راههای ارتباطی گلستان به اتفاق هیات همراه و اعضای کمیسیون عمران مجلس سفر دو روزه اظهار داشت: سفر اخیر ریاست جمهوری به کشور عمان هم یکی دیگر از دستاوردهایی است که پشت سرگذاشتن بن بست ها و تحریم ها و استفاده از ظرفیت های حمل و نقلی کشور را نوید می دهد.
    افزایش ۳۰ درصدی اعتبارات ساخت و نگهداری راههای اصلی و روستایی گلستان
  • تبلیغ هدفمند

    معاون وزیر راه و شهرسازی:موافقت های اولیه احداث کریدور شمال -جنوب انجام شده است معاون وزیر راه و شهرسازی و رئیس سازمان راهداری و حمل و نقل جاده ای ،از انجام موافقت های اولیه برای احداث کریدور شمال -جنوب ایران خبرداد و گفت: برای انجام مراحل دیگر احداث این کریدور نیز قرار است ریاست جمهوری سفری به کشور هندوستان داشته باشند.

    افزایش ۳۰ درصدی اعتبارات ساخت و نگهداری راههای اصلی و روستایی گلستان
    افزایش ۳۰ درصدی اعتبارات ساخت و نگهداری راههای اصلی و روستایی گلستان
    افزایش ۳۰ درصدی اعتبارات ساخت و نگهداری راههای اصلی و روستایی گلستان

    به گزارش خبرنگار بازار کسب کار داریوش امانی که بمنظور شرکت در آیین تکریم و معارفه مدیرکل راه و شهرسازی و بازدید از راههای ارتباطی گلستان به اتفاق هیات همراه و اعضای کمیسیون عمران مجلس سفر دو روزه اظهار داشت: سفر اخیر ریاست جمهوری به کشور عمان هم یکی دیگر از دستاوردهایی است که پشت سرگذاشتن بن بست ها و تحریم ها و استفاده از ظرفیت های حمل و نقلی کشور را نوید می دهد.

    وی با اشاره به اینکه اولویت مدیران در هنگام تصدی مسوولیت ها؛ مردم و خدمات رسانی به آنهاست، ادامه داد: انتظارات کنونی مردم از مسوولین افزایش یافته که احداث و نگهداری راهها یکی از مهمترین آنها به شمار می رود.
    امانی، زمان خدمت رسانی به مردم را در پست های مدیریتی کوتاه دانست و گفت: خانواده وزارت راه و شهرسازی و از جمله سازمان راهداری و حمل و نقل جاده ای افتخارش این است که تمام سرمایه و سرمایه گذاری های خود را؛ مردم و همچنین رسیدگی به پرسنل و معیشت آنها می داند.
    رئیس سازمان راهداری و حمل و نقل جاده ای گفت: جابجایی ۵۰۵ میلیون تن کالا در سال گذشته، افزایش ۲۰ درصدی ظرفیت های ترانزیتی و گذشتن از جابجایی ۱۰ میلیون تن کالای ترانزیتی در سال ۹۹ ، حضور حدود ۳۰ هیات خارجی از کشورهای همسایه به ایران و بحث و تبادل نظر و انعقاد تفاهم نامه های همکاری در مسایل حمل و نقلی از راهبردهای خوب این سازمان طی دو سه سال اخیر و بویژه در دولت سیزدهم است.
    امانی، حجم سفرهای نوروزی امسال را هم با توجه به شیوع ویروس کرونا بی نظیر دانست و خاطرنشان کرد: در سال گذشته ۲میلیون و ۷۰۰ هزار زائر به کربلا اعزام شدند و امسال هم حتما اربعین باشکوهی خواهیم داشت.

    افزایش ۳۰ درصدی اعتبارات ساخت و نگهداری راههای اصلی و روستایی گلستان در سال جاری

    معاون وزیر راه و شهرسازی و رئیس سازمان راهداری و حمل و نقل جاده ای ، از افزایش ۳۰ درصدی اعتبارات ساخت و نگهداری راههای اصلی و روستایی گلستان از محل منابع ملی در سال جاری خبر داد و گفت: سال گذشته از محل منابع ملی ۱۷۰ میلیارد تومان و ۸۱ میلیارد تومان هم برای مصارف قیر برای ساخت و نگهداری راههای اصلی و روستایی استان اختصاص یافت.
    وی با بیان اینکه در سال ۱۴۰۱ جلسات متعددی برای بودجه استان ها در ستاد برگزار می شود، اظهارداشت: برخلاف مشکلات اعتباری سال گذشته و با توجه به سفر ریاست جمهوری؛ به استان گلستان توجه ویژه شده چرا که این استان از استان های پرجاذبه و مقاصد سفر و همچنین مسیر زائران امام رضا و مشهد مقدس است و توجه ویژه به محورهای اصلی آن لازم است.
    رئیس سازمان راهداری و حمل و نقل جاده ای با بیان اینکه بیش از ۸۰ درصد جابجایی ها از طریق حمل و نقل جاده ای صورت می گیرد، افزود: در حال حاضر میزان مطالبات پیمانکاران این سازمان به ۳۵۰۰ میلیارد تومان رسیده و در اعتبارات امسال برای پرداخت قید شده تا برای ساخت و نگهداری راههای اصلی و روستایی کشور اقدامات شایسته ای انجام شود.
    وی در پایان از خدمات حسین محبوبی مدیرکل پیشین بویژه به هنگام سیل سال ۹۸ گلستان، تقدیر و با تبریک انتصاب مهدی ملک به سرپرستی اداره کل راه و شهرسازی،برای وی آرزوی ارائه خدمات و اقدامات شایسته داشت.
    در این مراسم، رئیس سازمان راهداری و حمل و نقل جاده ای به اتفاق اعضای کمیسیون عمران مجلس و مجمع نمایندگان مردم گلستان در مجلس و مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده ای از پروژه های راههای ارتباطی در شرق و غرب استان بازدید کرد.
    از جمله پروژه های بازدید شده محل پیشنهادی احداث بازارچه مرزی گمیشان در محور گمیشان به مرز حسنقلی ترکمنستان، بازدید از محور بندرترکمن به آق‌قلا، جزیره آشوراده، بازدید از راه فرعی قلقلی، پروژه تعریض محور قدیم گرگان -کردکوی- بندرگز، محور آق قایه، محور آق آباد به حاجی قوشان و حاجی قوشان کوچک و نشست در فرمانداری های آزادشهر و رامیان با فرمانداران و مسوولان شهرستانی داشت.
    جمع بندی مصوبات این سفر با حضور استاندار گلستان نیز برنامه پایانی سفر امانی و اعضای کمیسیون عمرانی مجلس به استان بود.
    در این سفر معاون ساخت و نگهداری راه‌های روستایی و تعدادی دیگر از مسوولان ستادی سازمان نیز، امانی را همراهی کردند.

    اخبار مشابه

    دیدگاهتان را بنویسید

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *