×
×

مدیرکل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس گلستان
دزفول شهر موشک

  • کد نوشته: 35169
  • ۱۴۰۱-۰۳-۰۲
  • ۰
  • به گزارش بازار کسب و کار، سرهنگ محمدرضا کاظمی با اشاره به روز چهارم خردادماه به عنوان روز حماسه دزفول اظهار داشت: مقاومت و پایداری مردم دزفول در برابر اصابت ۱۷۶ موشک، ۲ هزار و ۵۰۰ گلوله توپ و ۳۳۱ راکت هواپیما در هشت سال جنگ تحمیلی و تسلیم‌نشدن در برابر شدیدترین حملات موشکی و بمباران جای تحقیق ویژه دارد.
    دزفول شهر موشک
  • تبلیغ هدفمند

    سرویس ایثار و مقاومت – حمیدرضا محمدیاری
    مدیرکل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس گلستان گفت: هزار و ۴۷۸ ویژه برنامه به‌مناسبت بزرگداشت سوم خرداد سالروز آزادسازی و فتح خرمشهر این روز در استان برگزار خواهد شد.

    دزفول شهر موشک

    به گزارش بازار کسب و کار، سرهنگ محمدرضا کاظمی با اشاره به روز چهارم خردادماه به عنوان روز حماسه دزفول اظهار داشت: مقاومت و پایداری مردم دزفول در برابر اصابت ۱۷۶ موشک، ۲ هزار و ۵۰۰ گلوله توپ و ۳۳۱ راکت هواپیما در هشت سال جنگ تحمیلی و تسلیم‌نشدن در برابر شدیدترین حملات موشکی و بمباران جای تحقیق ویژه دارد.

    سرهنگ کاظمی افزود: مردم دزفول در برابر حملات موشکی و هوایی شهر خود را ترک نکرده و بلافاصله پس از اثابت گلوله و موشک به بازسازی اقدام می کردند که اتحاد و همدلی مردم این شهر الگوی مناسبی برای نسل امروز است.
    مدیرکل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس گلستان گفت: صبحگاه مشترک یگان نیروهای مسلح، نواختن زنگ مقاومت ایثار و پیروزی، برگزار سه یادواره شهدا، همایش «خرمشهر در پیش است»، مراسم خاطره‌گویی با حضور یادگاران دفاع مقدس، دیدار با خانواده معظم شهدا، جانبازان و آزادگان و عطر افشانی گلزار شهدا از جمله ۴۰ برنامه شاخص‌ تدارک دیده شده برای این ایام است.
    وی افزود: اجرای برنامه های ورزشی، پیاده روی بانوان و پیشکسوتان، کوه پیمایی، برگزاری نمایشگاه عکس، مسابقات فرهنگی سلام بر خرمشهر و موضوعات مرتبط با آزادسازی خرمشهر، برگزاری اردوهای یکروزه برای خانواده‌های شهدا و ایثارگران، برگزاری مسابقه فرهنگی وصیت نامه شهدا، افتتاح پروژه های محرومیت زدایی، رونمایی از کتاب دفاع مقدس، اهداء خون، دیدار با علما و ائمه جمعه، برگزاری محافل انس با قرآن و اعزام تیم‌های پزشکی به مناطق محروم و ویزیت رایگان بخشی دیگر از برنامه‌های این ایام است.
    وی بیان کرد:عملیات بیت المقدس و آزادی خرمشهر الگوی مناسبی برای جهاد تبیینی است که باید به آن پرداخته شود چرا که با الگوپذیری از آن می‌توان در جنگ اقتصادی، اجتماعی و فرهنگی مقابل مستکبران پیروز شد.
    مدیر هنری و امور سینمایی بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش های دفاع مقدس گلستان هم در این نشست گفت: ششمین جشنواره ملی فانوس ویژه تولیدات آثار هنری و سینمایی کشور در دو مرحله استانی و کشوری با هدف ارتقای کمی و کیفی تولیدات و کشف استعدادهای بومی به ویژه هنرمندان جوان، متعهد و انقلابی و ایجاد رقابت و انگیزه برگزار می شود.
    ابوالفضل اعتراف افزود: این جشنواره در بخش‌های هنرهای نمایشی (تئاتر صحنه‌ای، تئاتر خیابانی، متن نمایش نامه)، هنرهای تجسمی (عکس، نقاشی دیجیتال، نقاشی دستی، طراحی پوستر و بیلبورد، مجسمه‌سازی و خوش‌نویسی)، فیلم و سریال (سریال داستانی، فیلم داستانی بلند و کوتاه، تله‌تئاتر، انیمیشن، مستند بلند و کوتاه و نماهنگ)، موسیقی و سرود(موسیقی با کلام و بی‌کلام، سرود دانش‌آموزی و همخوانی)، تولیدات رادیویی(نمایش رادیویی و پادکست) و بخش مردمی (عکس، نقاشی دستی، خوشنویسی و متن نمایشنامه) برگزار می‌شود.
    وی اظهار داشت: نقش بنیانگذار انقلاب اسلامی حضرت امام خمینی(ره) در دفاع مقدس؛ رهبری الهی، هدایت و فرماندهی دفاع مقدس؛ نقش اقشار مختلف مردم، بسیج و زنان در دفاع مقدس؛ نقش شهیدان، جانبازان، ایثارگران و رزمندگان، خانواده‌های معظم شهدا، مدافعان حرم و وطن موضوعات این جشنواره است.
    وی بیان کرد: مرحله استانی این جشنواره مردادماه و جشنواره ملی آبان‌ماه سال جاری در اصفهان برگزار می‌شود.
    وی با اشاره به اینکه آثار برگزیده از سوی دبیرخانه جشنواره استانی برای شرکت در جشنواره ملی ارسال می‌شوند، گفت: علاقه‌مندان می‌توانند برای شرکت در جشنواره آثار خود را به آدرس گرگان، بلوار ناهارخوران، تپه نورالشهدا، اداره کل حفظ آثار و نشر دفاع مقدس گلستان و یا به آدرس گرگان، جنب تالار فخرالدین اسعد گرگانی، اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی و یا با شماره واتساپ ۰۹۱۱۱۷۰۴۰۰۳ ارسال نمایند.
    به گزارش بازار کسب و کار؛ از مهم‌ترین حماسه های دفاع مقدس عملیات آزادسازی خرمشهر به شمار می‌ رود به طوری که می‌توان آن را نقطه عطفی در تاریخ جنگ تحمیلی عنوان کرد. این پیروزی در پی عملیات بیت المقدس به وقوع پیوست و سبب بازپس‌گیری خرمشهر در سوم خرداد ۱۳۶۱ شد.
    چند سالی است که دیگر خبری از وقایع و حوادثی که در آن دوران برای دزفول، خرمشهر، سوسنگرد و خیلی جاهای دیگر غرب جنوب غرب کشور افتاده توسط کسانی که از نزدیک آن دوران را لمس کرده‌اند نیست زمانی که رزمندگان اسلام برای پایین آوردن پیکر خواهرشان که دشمن بر نخلی سوخته آویزان کرده بودن زمانی که جلو درب خانه توسط دشمن مین گذاری شده و زمانی که نوامیس ملت را بعنوان کنیز به یغما می بردند در قلب و جسم آن‌ها که دیده‌اند حبس شده و چند سال دیگر، خبری از آن‌ها هم که آن روزها را دیده‌اند نیست و می‌طلبد که دستگاه‌ها و نهادهای متولی برای زنده نگهداشتن آن روزها همه تلاش خود را کنند.
    نکته قابل تامل بازار کسب و کار
    الزام است که دستگاه‌ها و نهادهای متولی با اجرای برنامه‌ها مناسبتی در تفرجگاه و مراکز تفریحی گردشگری و ساخت بیشتر فیلم ‌های دفاع مقدس که بعد از سال ۷۵ ساخت این دسته از فیلم‌ها کم رنگ شده هر چند در سال‌های اخیر چند فیلم از آن دوران ساخته که مورد استقبال شهروندان نیز گردیده است اما کافی نیست. و لازم است با وجود هجمه سنگین دشمن از طریق شبکه‌های اجتماعی و ماهوراه در حال بمباران جوانان و نوجوانانی هستند که تشنه دانستن می باشند و نباید اجازه دهیم که دشمن از این سکوت به نفع خود استفاده کند. و روزی برسد که شاید برای جبران دیر باشد.
    شورای عالی انقلاب فرهنگی در تقویم رسمی ایران، سوم خرداد را به عنوان روز «مقاومت، ایثار و پیروزی» نام‌گذاری کرده‌ است.

    نویسنده: حمیدرضا محمدیاری

    اخبار مشابه

    دیدگاهتان را بنویسید

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *