×
×

فرمانده سپاه نینوا گلستان
سوم خرداد آغاز پیروزی

  • کد نوشته: 35175
  • ۱۴۰۱-۰۳-۰۳
  • ۰
  • به گزارش بازار کسب و کار، سردار علی ملک شاهکوهی در جمع خبرنگاران با تشریح برنامه های سوم خرداد سالروز آزادسازی خرمشهر در سالن بصیرت ستاد این نهاد اظهار داشت: این مقاومت یک پارچگی مردم و نیروهای مسلح به فرماندهی امام خمینی باعث که پس از 19 ماه اشغال خرمشهر در سوم خرداد ۶۱ در عملیات غرور آفرین بیت المقدس با تحمیل خسارت سنگین به دشمن این شهر آزاد شود.
    سوم خرداد آغاز پیروزی
  • تبلیغ هدفمند

    فرمانده سپاه نینوا گلستان گفت: در شرایطی که کشور در داخل مشکلات فراوانی داشت عراق با هجوم به مرزهای کشور اقدام به اشغال شهرهای مرزی کشور می‌کند که با مقاومت دلیر مردان شیر زنان کشور مواجه می‌شود او به خیال خود میخواست ۳ روزه در تهران باشد اما در همان ابتدای کار با مقاومت نیروهای مردمی مواجه شد.

    سوم خرداد آغاز پیروزی

    به گزارش بازار کسب و کار، سردار علی ملک شاهکوهی در جمع خبرنگاران با تشریح برنامه های سوم خرداد سالروز آزادسازی خرمشهر در سالن بصیرت ستاد این نهاد اظهار داشت: این مقاومت یک پارچگی مردم و نیروهای مسلح به فرماندهی امام خمینی باعث که پس از ۱۹ ماه اشغال خرمشهر در سوم خرداد ۶۱ در عملیات غرور آفرین بیت المقدس با تحمیل خسارت سنگین به دشمن این شهر آزاد شود.

    ملک شاهکوهی گفت: این نهاد ۱۳۰ میلیارد تومان تسهیلات اشتغالزایی در قالب طرح اقتصاد مقاومتی در این استان پرداخت کرد.
    وی افزود: تسهیلات اشتغالزایی اقتصاد مقاومتی موجب ایجاد هشت هزار اشتغال و راه‌اندازی پنج هزار و ۷۰۰ عرصه فرصت شغلی جدید در استان ایجاد شده است.
    وی در ادامه گفت: رفع محرومیت در مناطق دور افتاده و کم‌برخوردار از مهمترین ماموریت بسیج در بخش های مختلف از جمله زیرساختی، عمرانی و غیرعمرانی است که پیرو آن ۹۰۰ خانه محروم برای مددجویان نیازمند زیر پوشش کمیته امداد امام (ره) در روستاها ساخته می شود و امروز هم برخی افتتاح این خانه هادر قلعه حسن گرگان و در رزمایش محرومیت‌زدایی نیز به صورت متمرکز در شهر قرق ۱۱۰ پروژه افتتاح شد.
    وی در ادامه بیان داشت: بیش از سه هزار پروژه در حوزه های عمرانی افتتاح شده و در حوزه غیر عمرانی هزار و ۶۰۰ جهیزیه، ۳۱ هزار لوازم التحریر، ۳۰ هزار پوشاک و کفش ورزشی و ۵۰۰ هزار بسته معیشتی در بین خانواده های نیازمند توزیع شد.
    سردار ملک شاهکویی گفت: براساس تفاهم نامه با آبفای استان آبرسانی آب آشامیدنی ۴۸۳روستا در استان با تشکیل قرارگاه آبرسانی تامین می شود که ۴۰۷ پروژه را قرارگاه خاتم به عنوان پیمانکار در استان انجام می دهد که در این پروژه ۴۰۰ هزار نفر دارای آب آشامیدنی می شوند.
    در سالروز آزادسازی خرمشهر ۴۰ برنامه شاخص برگزار می‌شود
    وی با اشاره به برنامه‌های گرامیداشت چهلمین سالروز آزادسازی خرمشهر، افزود: ۴۰ برنامه شاخص و هزار و ۲۰۰ برنامه عمومی در سطح نواحی، حوزه ها، محلات و اقشار در این ایام در استان برگزار می شود.
    فرمانده سپاه نینوا گلستان یادآور شد: در قالب چهار ناوگان دریایی گردان های بسیج سپاه نینوا، رزمایش ۱۷۵ فروند قایق تندرو در طول روز در سواحل استان در نواحی بومی منطقه بندرگز، بندرترکمن و گمیشان برگزار شد.
    سردار ملک شاهکویی افزود: روز سه شنبه سوم خردادماه به عنوان روز مقاومت ایثار و پیروزی، اجرای صبحگاه مشترک نیروهای مسلح استان در تیپ ۲۳۰ شهید متاجی ارتش، مراسم رژه خودرویی و موتوری در سطح شهرستان ناحیه مراوه تپه، مراسم تجلیل از پیشکسوتان عرصه دفاع مقدس و مقاومت در سطح ناحیه، برگزاری مسابقه از وصیت نامه شهدای سوم خرداد، نشست روشنگری با موضوع ایثار پیروزی و مقاومت و گردهمایی بسیجیان و رزمندگان دفاع مقدس برگزار خواهد شد.
    وی اظهار داشت: از جمله برنامه های چهارشنبه چهار خرداد ماه روز دزفول روز مقاومت و پایداری برگزاری کرسی تلاوت قرآن بزرگداشت شهدای سوم خرداد، مراسم بزرگداشت حماسه فاتحان خرمشهر، افتتاح متمرکز پروژه های محرومیت زدایی، روایتگری دفاع مقدس با موضوع عملیات بیت المقدس، اجرای مراسم تریبون آزاد در محضر شهدا، توزیع بسته های حمایتی در روستای هوتن، برگزاری مراسم آبروی محله، برگزاری یادواره شهید قربان نجفی و برگزاری یادواره شهدا عملیات بیت‌المقدس است.
    وی بیان کرد: برنامه های عمومی نواحی و اقشار بسیج سپاه نینوا فضا سازی و تبلیغات محیطی اماکن و مقرها، دیدار با خانواده معظم شهدا و ایثارگران و پیشکسوتان، برگزاری نمایشگاه عکس آزادسازی خرمشهر قهرمان، مراسم غبارروبی و عطرافشانی مزار مطهر شهدا، تولید محتوی در فضای مجازی، ارسال پیامک انبوه، رزمایش کمک مومنانه، مراسم نورافشانی در شب، اجرای مسابقات فرهنگی و ورزشی، اعزام راویان دفاع مقدس به مراسم ویادواره شهدا، فضاسازی و تبلیغات محیطی، افتتاح خط انتقال آب کشاورزی به روستای زرین گل- علی آباد کتول، اعزام کلینیک دامپزشکی(بسیج جامعه کشاورزی)، دیدار از خانواده معظم شهدای دانش آموز، اعزام پیشکسوتان و رزمندگان جهت تشریح عملیات بیت المقدس در استان، نشست اقتصادی با موضوع فرهنگ کار و تولید، تجلیل از ایثارگران جامعه ورزشی، برگزار سرود خیابانی با محوریت سرود»سلام فرمانده»، نشست صمیمی کانون وکلا و دفتر یاران ، نوبت ایثار و کمک مومنانه و افتتاحیه خانه های محروم خواهد بود.
    سوم شهریور ماه ۱۳۶۱ رزمندگان اسلام موفق شدند با پیروزی در عملیات بیت‌المقدس، خرمشهر را که در جنگ تحمیلی به تصرف رژیم بعث عراق درآمده بود آزاد کنند.
    ۳۳ هزار رزمنده از استان گلستان در حماسه دفاع مقدس مشارکت داشتند و این استان حدود چهار هزار شهید ، افزون بر ۱۳ هزار جانباز و هزار و ۱۷۸ آزاده تقدیم نظام اسلاممی کرده است.

    نویسنده: حمیدرضا محمدیاری

    اخبار مشابه

    دیدگاهتان را بنویسید

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *