×
×

گرد و خاک با تندباد ۷۰ کیلومتری گمیشان گلستان

  • کد نوشته: 35260
  • ۱۴۰۱-۰۴-۰۲
  • ۰
  • مدیرکل هواشناسی گلستان گفت: از صبح امروز پنجشنبه با ورود سامانه کم فشار تابستانه از غرب گلستان شاهد وزش باد شدید با سرعت ۷۰ کیلومتر بر ساعت به همراه خیزش گرد و خاک دربخش هایی از این استان به ویژه شمال شهرستان گمیشان هستیم.
    گرد و خاک با تندباد ۷۰ کیلومتری گمیشان گلستان
  • تبلیغ هدفمند

    مدیرکل هواشناسی گلستان گفت: از صبح امروز پنجشنبه با ورود سامانه کم فشار تابستانه از غرب گلستان شاهد وزش باد شدید با سرعت ۷۰ کیلومتر بر ساعت به همراه خیزش گرد و خاک دربخش هایی از این استان به ویژه شمال شهرستان گمیشان هستیم.

    نوربخش داداشی اظهارداشت: سرعت وزش باد در محدوده تالاب گمیشان حدود ۷۰ کیلومتر بر ساعت به ثبت رسیده است که با توجه به خشک بودن این اکوسیستم آبی مناطق شمالی گمیشان درگیر ریزگرد و طوفان گرد و خاک شده است.
    تالاب گمیشان با مساحت حدود ۲۰ هزار هکتار در حوزه شهرستان گمیشان و در فاصله ۶۰ کیلومتری شمال غرب گرگان در حاشیه شرقی دریای خزر واقع بوده و افزون بر ۱۴ هزار هکتار آن منطقه شکار و صید و تیراندازی ممنوع است.

    تالاب‌ گمیشان که روزی محل زیست پرندگان و جانوران وحشی بسیار بود این روزها به‌ دلیل از دست دادن بخش عظیمی از منبع غذایی خود بخاطر کم شدن آب و خشکی، دیگر آن جلوه و زیبایی گذشته را ندارند و بخش اعظم آن را خشکی فرا گرفته است.
    مدیرکل هواشناسی گلستان افزود : در سایر مناطق شرقی و شمالی استان هم انتظار وقوع پدیده گرد و خاک محتمل است. 
    داداشی با اشاره به ثبت وزش باد با سرعت ۶۵ کیلومتر بر ساعت در سواحل استان تصریح کرد: در زمان حاضر دریا مواج و برای فعالیت های صیادی و گردشگری نا ایمن است.

    منبع: ایرنا

    اخبار مشابه

    دیدگاهتان را بنویسید

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *