×
×

رئیس صنعت، معدن تجارت گلستان
احیای ۹ واحد تولیدی راکد در سال جاری

  • کد نوشته: 35327
  • ۱۴۰۱-۰۴-۱۴
  • ۰
  • به مناسبت دهه تولید و تجارت  خبرنگاران و رسانه های گلستان در تور یک روزه از سه واحد تولیدی فعال در شهرک صنعتی بندرگز بازدید کردند.
    احیای ۹ واحد تولیدی راکد در سال جاری
  • تبلیغ هدفمند

    به مناسبت دهه تولید و تجارت  خبرنگاران و رسانه های گلستان در تور یک روزه از سه واحد تولیدی فعال در شهرک صنعتی بندرگز بازدید کردند.

    احیای ۹ واحد تولیدی راکد در سال جاری

    رئیس سازمان صنعت معدن و تجارت گلستان در گفتگو با خبرنگار بازار کسب و کار از  احیای ۹ واحد تولیدی راکد در سال جاری  خبرداد.

    حسن زاده رئیس سازمان صنعت معدن و تجارت گلستان  گفت: تعداد واحدهای تولیدی اجرا شده در سه ماهه نخست سال جاری ۹ کارخانه است که احیای این واحدهای تولیدی  ۹۶ نفر را مشغول به کار کرده اند.

    وی افزود: در این استان یک هزار و ۱۶۰ واحد صنعتی دارای پروانه بهره برداری داریم که از این تعداد ۹۰ درصد شامل واحد صنعتی کوچک زیر ۵۰ نفر می شود .

    در این بازدید برخی از مدیران کارخانه ها به بیان مشکلات و چالش های خود پرداختند.

    حسن زاده رئیس سازمان صنعت معدن و تجارت گلستان  گفت: تعداد واحدهای تولیدی اجرا شده در سه ماهه نخست سال جاری ۹ کارخانه است که احیای این واحدهای تولیدی  ۹۶ نفر را مشغول به کار کرده اند.وی افزود: در این استان یک هزار و ۱۶۰ واحد صنعتی دارای پروانه بهره برداری داریم که از این تعداد ۹۰ درصد شامل واحد صنعتی کوچک زیر ۵۰ نفر می شود .

    جمشید عمرانی فر مدیر کارخانه کیمیا روکش در گفت و گو با خبرنگار بازار کسب و کار گفت: کشورهای اروپایی به دلیل داشتن برخورداری از مواد اولیه ارزان قیمت و دسترسی آسان به آن و استفاده از تکنولوژی روز ،حجم تولید بالاتری در بازار جهانی دارند.

    وی افزود: با توجه به اینکه کاغذ روکش محصول از خارج وارد کشور می‌شود تشنج در بازار ارز سبب خسارت های زیادی برای کارخانه تولید ام دی اف ملامینه میشود.

    عمرانی خاطر نشان کرد: قیمت ارز در سال جاری منجر به افزایش ۷ درصدی قیمت تمام شده محصول تولیدی کارخانه شده است.

    این فعال اقتصادی افزود: محصولات این واحد تولیدی به  کشورهای ترکیه ،عراق و قزاقستان انجام می‌شود.

    مدیر کارخانه کیمیا روکش گفت :نبود زیرساخت‌های لازم در کنار مصرف بالای مشترکان خانگی در فصل گرما باعث شده تا یک روز در هفته برق صنایع قطع شود.

    وی توسعه زیرساخت در شهرکهای صنعتی گلستان را ضروری برشمرد و بیان کرد:  دولت باید اقدامات اساسی در این حوزه انجام دهد تا در سال های آینده با چنین مشکلاتی مواجه نباشیم.

    همچنین مداحی مدیر داخلی کارخانه یاس پلاست شمال گفت: قطعی برق بدون اطلاع قبلی را آسیب به تولید دانست و گفت قطعی برق سال گذشته توان تولید را به یک ششم کاهش داد و تداوم آن در سال جاری باعث خسارت شد.

    حمید مداحی افزود: سال گذشته به علت عدم اطلاع از زمان قطعی برق حجم تولید کارخانه یاس پلاست شمال گلستان به یک ششم در ماه کاهش یافت.

    مداحی با بیان اینکه امسال هم صنایع استان متحمل قطعی برق می شوند، افزود:  تفاوت امسال با سال گذشته برنامه ریزی زمان قطعی و هماهنگی قبلی آن است که باعث کنترل شرایط شده اما باز هم از توان تولید می کاهد.

    مداحی تولید مواد اولیه بطری های آشامیدنی دوغ وروغن را از جمله محصولات این واحد صنعتی عنوان کرد و گفت این واحد تولیدی به طور مستقیم برای ۷۰ نفر در ۵ خط تولید اشتغال ایجاد کرده است.

    وی با بیان اینکه شرکت یاس پلاست شمال جز پنج شرکت برتر تولید پلی فوم در کشور از نظر تیراژ و کیفیت است افزود: اگر بنا به توسعه صنعت باشد باید ابتدا زیرساخت‌ها مهیا شود.

    میرزایی مدیر شرکت دیوار پوشش سیمان پارت نیز در گفتگو با خبرنگار بازار کسب و کار، گفت: در سنوات گذشته قطع مستمری و بدون برنامه برق چند در صد میلیون چند صد میلیون خسارت به شرکت وارد کردن زیان مالی وارد وارد علاوه بر سهامداران به کارگران و خانوادگی آنها هم آسیب زده است.

    وی افزود: همین چند صد تن پسماند در محوطه وجود دارد که به حکم محیط زیست باید به مناطق استان منتقل شود و این عمل میلیاردها تومان را به شرکت تحمیل می‌کند .

    میرزایی کاغذ بازی ادارات را یکی از مهمترین چالش‌های مشترک تولیدکنندگان و صاحبان صنایع عنوان کرد و گفت: برای کوچکترین مجوز و پروانه باید ماه ها بین ادارات در تردد باشیم تا بتوانیم یک پروانه یا مجوز را تمدید کنیم .

    گفتنی است شرکت دیوارپوش سیمان پارت به طور مستقیم برای ۸۰ نفر اشتغالزایی کرده است.

    خلع ید زمین شهرک های صنعتی گلستان

    شهاب مرادی مدیرعامل شرکت شهرک‌های صنعتی گلستان  درگفتگو با خبرنگار بازار کسب و کار، گفت: از زمینهای شهرک و نواحی صنعتی خلع ید شده و آمادگی واگذاری به سرمایه گذار جدید را داریم .

    مدیرعامل شرکت های صنعتی استان افزود : تلاش می‌شود این اراضی به افرادی واگذار شود که قصد توسعه تولید داشته باشند .

    وی از واگذاری ۲۶ واحد کارگاهی کوچک با هدف توسعه صنعت در استان خبر داد و گفت :احداث این واحد های کارگاهی ۳۰۰ تا ۵۰۰ متری منجر به رشد سرمایه‌گذاری خرد میشود.

    شهمرادی انتقال برق منطقه ویژه اقتصادی اترک را یک ضرورت در شمال استان دانست و گفت: سالهاست که قرار بر این است که خط انتقال از نیروگاه علی‌آباد کتول به منطقه ی اترک کشیده شود اما تاکنون میسر نشده است .

    شهمرادی در خاتمه یادآور شد: شرکت برق منطقه ای مازندران یک بخشی از خط انتقال را به مناقصه گذاشته و ۲۲ میلیارد تومان تاکنون برای این خط انتقال پرداخت کردیم و امیدواریم هر چه سریعتر این اقدام تسهیل شود

    همچنین عبدالله هندیانی، معاون پیشگیری ستاد مبارزه با قاچاق کالا و ارز در حاشیه بازدید از چند واحد تولیدی استان اظهار کرد: مردم اگر مشتری کالای قاچاق و تقلبی نباشند ارز در این بخش هدرنخواهد رفت.

    عبدالله هندیانی با بیان اینکه در حوزه مبارزه با قاچاق کالا رویکرد ما پیشگیرانه است ،  افزود: اعتقاد داریم بخش عمده آگاه سازی و اطلاع رسانی را رسانه باید انجام دهد.

    وی ادامه داد:  اگر نتوانیم زیرساخت سیستمی کشور را در بخش مقابله با قاچاق کالا ایجاد کنیم با مشکل روبرو خواهیم شد .

    در پایان  ضمن تاکید بر اینکه کالای تقلبی متفاوت از قاچاق کالا است بیان کرد:  کالای موجود در بازار در سه حالت است یا تولید داخلی ،  قاچاق یا تقلبی است اما ما هنوز نتوانستیم آگاه سازی مورد نیاز مردم را در این رابطه داشته باشیم .

    نویسنده: نرگس حسین زاده
    منبع: بازار کسب و کار آنلاین

    اخبار مشابه

    دیدگاهتان را بنویسید

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *