×
×

امضا کوچک است اما هویت می آفریند

  • کد نوشته: 35380
  • ۱۴۰۱-۰۲-۰۸
  • ۰
  • شنیدید که می گویند که امضا فلانی درست مثل شخصیت آن شیک,مدیریتی و با کلاس است . بنده خدا پدر بزرگ خدا بیامرز من هم همچین نظری داشت همیشه می گفت: برای شخصیت خودت هزینه کن هزینه ای که با یکبار انجام دادن , عمری یعنی برای همیشه برای تو می ماند اما خدا بیامرز همیشه پایین هر سندش اثر انگشت داشت.
    امضا کوچک است اما هویت می آفریند
  • تبلیغ هدفمند

    شنیدید که می گویند که امضا فلانی درست مثل شخصیت آن شیک,مدیریتی و با کلاس است . بنده خدا پدر بزرگ خدا بیامرز من هم همچین نظری داشت همیشه می گفت: برای شخصیت خودت هزینه کن هزینه ای که با یکبار انجام دادن , عمری یعنی برای همیشه برای تو می ماند اما خدا بیامرز همیشه پایین هر سندش اثر انگشت داشت.

    حرف خدا بیامرز مرا توی فکر فرو برد واقعا امضای یک نفر چقدر می تواند مهم باشد که به آدم شخصیت بدهد وارد بانک می شوم تا از نزدیک شاهد امضا های مختلف با توجه به شخصیت و موقعیت افراد باشم البته که روحیات فرد هم برای من مهم بود .به هوای پر کردن برگه واریزی به جایگاهی که وسط بانک برای پر کردن فرم ها گذاشته بودند می روم . پسرجوان ۲۶ساله که مغازه تعمیرات کامپیوتر دارد با غرور خاصی که نوک خودکارش است نام خود را به صورت یک طرح به امضا تبدیل کرد و یک خط هم روی آن کشید خودم را به عنوان خبرنگار معرفی می کنم و علت اینکه اسم خود را به عنوان مدل امضای خود انتخاب کرده است می گوید:من به تواناییهای خودم ایمان دارم و می دانم که این خودم من با اسم سعید هستم که دارم به جایگاههای مهم و بالا می رسم شاید قبول این جمله و طرز فکر اوایل برایم سخت بود اما به مرور زمان پی بردم که واقعا امضا مثل خیلی چیزای دیگر که به آدم شخصیت می بخشد و برای ما تا ابد به یادگار می ماند.
    در حین صحبت با این پسر جوان , نگاهم به سمت امضایی رفت که به سر انسان ختم می شد حتی چشم و بینی هم داشت .خیلی برای من جالب بود نحوه فاصله گذاری ها, نحوه گذاشتن نقطه ها , نوع چرخش حروف همه و همه حقایقی بودند که در این امضا نهفته بود از صاحب امضائ در مورد شغل شان پرسیدم گفت: مجسمه ساز است و یک موسسه فرهنگی و هنری دارد از آنجایی که امضا را یک نیاز واقعی می داند و مرتبط با شخصیت . معرف حضور خود در جاها و مکان های مختلف در موقعیت ها ی متفاوت حتی اگر خودش حضور نداشته باشد را امضای خود می داند و معتقد است کسانی که شخصیت مهمی دارند و کاره ای در جامعه هستند نباید امضای معمولی داشته باشند من خودم به طرح و مدل امضا خیلی حساس هستم .
    جالب است بدانید که امضاهای افراد در هر سطحی از جامعه در نوع خود به افقی ,عمودی , دایره ای و مورب تغییر شکل پیدا می کند و به ثبت می رسد که در این بین ا مضای دایره‌ای عمومی ترین امضا است و نشان دهنده انعطاف‌پذیری کسی که برای ذهن خود محدوده تعیین می‌کند و خواهان شباهت است.
    امضای افقی نشان از منطقی بودن دارد که بستگی به راست دست یا چپ دست بودن، مقدار سخت‌کوشی آن مشخص می‌شود
    امضای عمودی نشان از راسخ و روی حرف خود ماندن است که بستگی به حرکت از بالا یا پایین مقدار سخت‌کوشی و مبارزه‌جویی آن مشخص می‌شود.
    امضای مورب نوعی تلفیق امضای افقی و عمودی است و بسته به راست دست یا چپ دست بودن و اینکه از بالا یا پایین شروع شده باشد، مقدار سخت‌کوشی آن مشخص می‌شود. این نوع امضاها در خود نوعی باهوشی دارد به هرحال زشت و زیبا بودن یا پیچیده و ساده بودن امضا برای آدم‌های مختلف، فرق دارد مثلا خیلی‌ها یک دایره، بیضی یا مثلث یا یک سین را که به سمت بالا کشیده و چرخانده شده است به عنوان امضا استفاده می‌کنند. این‌که خیلی‌ها این امضا را می‌کنند هم برمی‌گردد به اولین باری که به امضا نیاز پیدا کرده‌اند. مثلا وقتی که برای اولین بار می‌خواهند فرم بانکی را امضا کنند. فوری این امضای ساده را می‌کشند و فکر می‌کنند اجباری وجود دارد که تا آخر عمر همان را باید ادامه دهند. در حالی که از نظر قانونی هم می‌شود رفت بانک و آن را تغییر داد.

    روانشناسان معتقدند شیوه امضا کردن آدم‌ ها می‌تواند برخی از خصوصیات ‌رفتاری آنها را آشکار کند .
    امضای ساده‌ها: این نوع امضاء ممکن است نزد افراد بی سواد دیده شود که نمی توانند قلم را درست در دست بگیرند و درعین حال در افرادی که بزرگ قوم هستند و از شخصیت خود آگاهی کامل دارند و به تصورشان فقط نوشتن نامشان کافی است، دیده می شود.
    امضای مهربان‌ها: آدم‌های مهربان و بخشنده، هنگام امضا کردن، قلم را بسیار آرام روی کاغذ حرکت می‌ دهند. سادگی امضای آنها، از قلب ساده‌ شان خبر می‌دهد.
    امضای مغرورها: آدم‌هایی که به‌ جای امضا کردن، نام خود را می ‌نویسند، خود را فردی با ارزش می ‌دانند و به توانایی‌ هایشان ایمان دارند.
    امضای بی خیال‌ها: کسانی که امضایشان، گنگ و خط ‌خطی است و با عجله و بدون درنگ امضا می ‌کنند، زندگی را آسان می‌ گیرند و به خاطر موانعی که سر راه ‌شان است، زندگی را به کام خود تلخ نمی ‌کنند.
    امضای لجباز‌ها: اگر طرف مقابل‌تان در امضایش از خطوط عمودی استفاده می‌کند، باید بدانید با فردی لجباز روبه‌رو هستید که معمولا هر کاری که بخواهد، انجام می‌دهد.
    امضای عصبی‌ها: اگر با فردی روبه ‌رو هستید که امضایش شلوغ ‌است، بدانید که شخصیتی مضطرب و ناآرام دارد به ویژه اگر این شخص، امضایی با شکل‌های در هم و آشفته را انتخاب کرده ‌است، می ‌توانید آسان ‌تر احتمال مضطرب بودنش را مطرح کنید.
    امضای‌ خجالتی‌‌ها: کسانی که کوتاه و کوچک امضا می‌ کنند، افرادی خجالتی هستند که اعتماد به نفس پایینی دارد.
    امضای مرموز‌ها: اگر هنگام امضا کردن، خودکار را آرام حرکت می ‌دهد و مراقب است که به بهترین شکل امضا کند، احتمالا شخصیتش با آنچه بروز می دهد متفاوت است و می‌خواهد در مقابل شما، خود را بهتر از آنچه که هست جلوه دهد.
    امضای جدی‌ها و منظم‌ها: آدم‌هایی که هنگام امضا کردن، خودکار را روی کاغذ فشار می ‌دهند، اغلب افراد جدی و منظمی هستند.
    امضای خوش خلق‌ها و بد خلق‌ها: امضایی که از خطوط شکسته صاف تشکیل شده باشد، بیانگر خصوصیات مثبت و خلق و خوی یکنواخت صاحب آن و امضای زیگزاگی بیانگر خلق و خوی خشک صاحب آن است.
    امضای راستگو‌ها و غیر راستگوها: صداقت را در شکل دایره ها میتوان یافت. افرادی که شکل حرف های دایره شکل در آنها کاملا گرد بوده و چیزی درون دایره ها قرار ندارد، با جهان اطراف خود صداقت دارند. همچنین بررسی‌ها نشان داده که اگر فردی بالای فرم را امضا کرد، احتمالا آدم راستگویی نیست، اما اگر پایین فرم را امضا کرد، بیشتر می‌توانید به گفته‌هایش اعتماد کنید.
    امضای منطقی‌ها و غیر منطقی‌ها: اگر فرد هنگام امضا کردن، خودکار را به طرف عقربه‌ های ساعت حرکت می ‌دهد، فردی منطقی است اما اگر برعکس این حرکت را انجام می‌ دهد، احتمالا با فرد غیرمنطقی روبه ‌رو هستید که به آسانی دلایل شما را نمی‌پذیرد و قانع نمی‌شود.
    امضای برونگراها: اگر با فردی رو به‌ رو هستید که بزرگ و با حروف درشت امضا می ‌کند، احتمالا با یک برونگرا در ارتباط هستید. از طرف دیگر، کسانی که در سمت راست یک متن امضا می‌ کنند، آدم‌هایی برونگرا و اجتماعی هستند که خیلی راحت با غریبه‌ها صمیمی می‌شوند.
    امضای درونگراها: افرادی که سمت چپ صفحه را برای امضا کردن انتخاب می‌ کنند، آدم ‌های خجالتی و درونگرایی هستند که راحت با هرکسی کنار نمی‌ آیند.
    امضای سختکوش‌‌ها: کسانی که در امضایشان از خطوط منحنی و بدون زاویه استفاده می‌کنند، آدم‌های سختکوشی هستند که با هوش و پشتکار فراوانشان به هر چه بخواهند می‌رسند.
    امضای تاثیرگذارها: اگر حلقه خط به دور نام صاحب امضا پیچیده شده باشد، سر و کار ما با کسانی است که با کلمات در دیگران تاثیر بسیاری می گذارند.
    امضای محتاط‌ها: اگر حلقه خط به نام صاحب امضاء پایان دهد یا زیر آن خط بکشد، نویسنده در زمره افراد با نرمش، محتاط و با مهارت است و این نوع امضاء نشانه مدیران و دیپلمات ها یا بازرگانانی زیرک و موفق است.
    امضای مبارزه جوها: امضاء با خطوط بیضی دراز، البته اگر از یک حلقه تشکیل شده باشد، علامت مبارزه جویی، همراه با مهارت و زرنگی در فرد است.
    امضای بدبین‌ها و بلند پروازها: اگر بعد از امضاء یک نقطه گذارده شود، امتناع، احتیاط و بدبینی را نشان می دهد و اگر امضاء بالا رونده باشد، خوشحالی، صادقانه، جهش و بلند پروازی را در فرد نشان می دهد.
    امضای مثبت اندیش‌ها: امضاهایی که به شکل پرنده یا اشکال دیگر باشند، بیانگر خصوصیات مثبت صاحب آن هستند . این افرادی درست هستند که در انجام کارشان، به ویژه در کارهای محاسباتی موفق اند.
    امضای بی مسوولیت‌ها: امضاهای ناخوانا و گریزان، تمایل فرد را به شانه خالی کردن از مسئولیت نشان می دهد.
    امضای شجاع‌ها و با اعتماد به نفس‌ها: امضای افرادی که اعتماد به نفس بالایی دارند، معمولا فضای زیادی اشغال می کند. این مساله خصوصا در حرف اول امضای آنها نمود خواهد داشت. افراد دارای اعتماد بنفس و جسور و شجاع، معمولا حرف اول امضایشان بزرگتر، زیباتر یا خوش فرم تر از سایر حروف است.
    امضای استقلال طلب‌ها و خود محورها: در امضای افرادی که قوانین دقیق و محکم درونی دارند و به نظرات دیگران توجه زیادی ندارند، یک خط افقی که با فشار نسبتا زیادی درج شده(زیر امضا) دیده می شود.
    امضای تحلیل‌گراها: در امضای افرادی که طرز فکر آنها تحلیلی است، حالتی قله مانند مثل ۷ (فارسی) دیده میشود(مانند یک دره). افرادی که در امضای آنها یک قله کوه نوک تیز مانند ۸ فارسی دارند، در یک موضوع خاص به شدت عمیق می شوند.
    در پایان باید گفت امضاها با وجود کوچک بودن هویت آفرینند و به شخصیتی که از ما به جا گذاشته می شود اصالت می بخشند در ست مثل امضاهایی در برخی از ادارات دولتی که به امضای طلایی معروف هستند و و به افراد خاص رانت می دهند و به امضاهای زر اندوز هم معروف هستند راستی یک نوع امضای دیگری هم وجود دارد به نام امضای دیجینالی که نوعی طرح ریاضی وار برای راستی آزمایی اعتبار پیام ها یا اسناد دیجیتالی می باشد نوعی رمز نگاری نا متقارن که امنیت تصدیق هویت , محرمانه بودن , امانتداری و غیرقابل انکار بودن را تآمین می کند و از آنها در مقابل هرگونه تغییر غیر مجاز محافظت می کند.

    نویسنده: سهیلا علاالدین
    منبع: بازار کسب کار آنلاین

    اخبار مشابه

    دیدگاهتان را بنویسید

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *