×
×

رئیس خانه معدن گلستان
نیمی از معادن گلستان غیرفعال است

  • کد نوشته: 35442
  • ۱۴۰۱-۰۵-۰۲
  • ۰
  • علمشاهی، رئیس خانه معدن گلستان با بیان اینکه در استان برای ۶۲ معدن پروانه بهره‌برداری صادر شده، گفت: از این تعداد ۳۵ فقره معدن فعال و مابقی به صورت غیرفعال هستند.
    نیمی از معادن گلستان غیرفعال است
  • تبلیغ هدفمند

    علمشاهی، رئیس خانه معدن گلستان با بیان اینکه در استان برای ۶۲ معدن پروانه بهره‌برداری صادر شده، گفت: از این تعداد ۳۵ فقره معدن فعال و مابقی به صورت غیرفعال هستند.

    نیمی از معادن گلستان غیرفعال است

    علی علمشاهی اظهار کرد: در استان ۶۲ پروانه بهره‌برداری برای معادن صادر شده که از این تعداد ۳۵ فقره آن فعال هستند.

    رئیس خانه معدن گلستان میزان استخراج اسمی معادن را دو میلیون و ۹۰۳ هزارو ۵۹۰ تن در سال اعلام کرد و افزود: اما میزان استخراج واقعی معادن در سال گذشته یک میلیون و ۵۸۵ هزار و ۱۳۲ تن بوده است.

    وی حجم تولید سال گذشته استان را از مجموع ۶۲ فقره معدن یک میلیارد و ۵۸۵ میلیون و ۱۳۲ دانست و اضافه کرد: همچنین مجوز برداشت از معادن شن، ماسه و خاک رس هم ۸۵۰ هزار مترمکعب است.

    علمشاهی ماشین آلات فعلی معدنی در استان را فرسوده خواند و گفت: توسعه و سرمایه‌گذاری در تأمین ماشین آلات جدید معدنی از عوامل عمده افزایش بهره وری و بهبود وضعیت اقتصادی در معادن است.

    وی خاطر نشان کرد: اکثر ماشین آلات معدنی مخصوص در معادن زغال سنگ دچار فرسودگی است و نیاز به بازسازی و جایگزینی ماشین آلات جدید دارند.

    به گفته رئیس خانه معدن گلستان، کمپرسور، فن‌های تهویه معادن زمینی، ماشین آلاتی نظیر بیل مکانیکی و لودر کامیون نیاز به تجهیز و به روزرسانی دارند.

    وی از پروسه طولانی دریافت مجوز انتقاد کرد و گفت: چنانچه در پروسه دریافت مجوز یکی از دستگاه‌ها مخالفت کند، روند متوقف شده و سرمایه‌گذار از فعالیت معدنی انصراف می‌دهد.

    او با بیان اینکه برای انجام فعالیت معدنی و اخذ مجوز نیاز به هماهنگی بین دستگاه‌های اجرایی برای تغییر کاربری اراضی است، افزود: متأسفانه روند دریافت مجوز بسیار طولانی است و چنانچه در پروسه دریافت مجوز یکی از دستگاه‌ها مخالفت کند، این روند متوقف شده و سرمایه‌گذار در بسیاری از موارد از فعالیت معدنی انصراف می‌دهد.

    علمشاهی هزینه بالای تغییر کاربری اراضی را از دیگر چالش‌های این حوزه دانست و یادآور شد: هزینه بالای تغییر کاربری اراضی باعث افزایش قیمت تمام شده مواد معدنی شده و در فرآیند تولید روی قیمت نهایی محصول اثر می‌گذارد.

    نویسنده: فاطمه دادمحمدخانی

    اخبار مشابه

    دیدگاهتان را بنویسید

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *