×
×

روزانه دوهزار و ۷۰۰  گوسفند در کشتارگاه های گلستان ذبح می شوند

  • کد نوشته: 35559
  • ۱۴۰۱-۰۵-۱۳
  • ۰
  • بزرعلی رییس جهادکشاورزی گلستان از ایجاد دومین کشتارگاه صنعتی دام سنگین در استان خبرداد و گفت: در حال حاضر روزانه دوهزار و ۷۰۰ گوسفند در کشتارگاه های استان ذبح می شوند.
    روزانه دوهزار و ۷۰۰  گوسفند در کشتارگاه های گلستان ذبح می شوند
  • تبلیغ هدفمند

    محمد برزعلی در گفتگو باخبرنگار بازار کسب کار آنلاین اظهارکرد: برای تامین نهاده و علوفه مورد نیاز دامداران استان، دامدار کارت در نظر گرفته شده که می توانند با استفاده از آن علوفه دام خود را تامین کنند.

    رئیس سازمان جهادکشاورزی گلستان افزود: با توجه به افزایش قیمت نهاده دام و طیور برای تامین سرمایه در گردش مرغداران نیز مبلغ مشخصی اختصاص یافته تا با مراجعه به بانک و دریافت تسهیلات، بتوانند نهاده مورد نیاز خود را تامین کنند.

    وی با بیان اینکه شهرستان گنبد یکی از بزرگترین بازارهای فروش دام کشور است، افزود: خوشبختانه ظرفیت تولید مرغ در گلستان به حدی است که مرغ به کشورهای دیگرصادر می‌کند.

    برزعلی با بیان اینکه صادرات مرغ گلستان باعث ارز اوری قابل توجهی برای استان می شود، اظهار کرد: صادرات می تواند چالش های موجود در حوزه دام و طیور را تا حدودی رفع کند.

    رئیس سازمان جهادکشاورزی گلستان ضمن یادآوری این نکته که ۲۰ درصد نیاز مرغ شهر تهران در گلستان تولید می شود، گفت: در کشتارگاه های استان روزانه حداکثر ۸۰۰ تن مرغ کشتار می شودند.

    وی ضمن بیان اینکه عدم ارسال مرغ به تهران قیمت مرغ را متزلزل می کند، خاطرنشان کرد: وزارت جهادکشاورزی تلاش دارد تا ثبات را در بازار  مرغ پایدار نگه دارد تا رضایت مصرف کننده و تولید کننده توامان تامین شود.

    بزرعلی ادامه داد: در گذشته تولیدکنندگان دام سبک و سنگین با استفاده از ارز ترجیحی نهاده مورد نیاز دام خود را به صورت سهمیه تهیه می کردند.

    وی، افزود: با حذف ارز ترجیحی تهیه نهاده برای تولید کنندگان مشکل ایجاد کرد اما جهاد کشاورزی تلاش کرد تا حداکثر تامین نهاده را برای تولیدکنندگان دام سبک و سنگین داشته باشد.

    رئیس سازمان جهادکشاورزی گلستان در خاتمه یادآور شد: در حال حاضر گلستان برای تامین مرغ در ماه محرم و صفر هیچ گونه مشکلی ندارد.

    نویسنده: فاطمه دادمحمدخانی
    منبع: بازار کسب کار آنلاین

    اخبار مشابه

    دیدگاهتان را بنویسید

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *