×
×

شهرداری بجنورد
آغاز برداشت پیله از سایت تولید برگ توت

  • کد نوشته: 3573
  • ۱۳۹۹-۰۳-۱۵
  • ۰
  • برداشت پیله از نخستین سایت تولید برگ توت شهرداری بجنورد برای نخستین بار با هدف افزایش درآمدزایی روز چهارشنبه در مرکز استان خراسان شمالی آغاز شد.
    آغاز برداشت پیله از سایت تولید برگ توت
  • تبلیغ هدفمند

    برداشت پیله از نخستین سایت تولید برگ توت شهرداری بجنورد برای نخستین بار با هدف افزایش درآمدزایی روز چهارشنبه در مرکز استان خراسان شمالی آغاز شد.

    شهردار بجنورد در بازدید از این سایت که رییس سازمان جهادکشاورزی استان و کارشناسان این سازمان وی را همراهی می کردند،  با اشاره به اینکه  طرح یاد شده یکی از بزرگترین طرح های نوغانداری (کرم ابریشم) این خطه است،  گفت: به همین منظور ۲۶ جعبه تخم نوغان در اختیار مجریان آن قرار گرفته است.

    مهندس هادی زارعی اظهار داشت: اجرای این طرح با توجه به شیوع ویروس کرونا و تعطیلی بوستان ها و کاهش درآمد سازمان پارکها و در راستای ایجاد اشتغالزایی و افزایش درآمد انجام شد.

    آغاز برداشت پیله از سایت تولید برگ توت
    آغاز برداشت پیله از سایت تولید برگ توت

    شهردار بجنورد گفت: مدت اجرای این طرح دو ماه است و با توجه به وجود درختان توت در سطح شهر و داشتن فضایی برای پرورش کرم ابریشم از سوله بحران شهرداری به صورت موقت برای اجرای این طرح استفاده کردیم.

    زارعی با بیان اینکه  این طرح با کمترین هزینه اجرایی شده است خاطرنشان کرد؛ می توان  با بهره برداری از این پلیه ها به تعداد هر جعبه ۷۰ هزار ریالی بیش از ۴۰ میلیون ریال درآمدزایی خواهیم داشت.

    بیشتر فضای سبز بلوارها و بوستان های شهر ۲۱۰ هزار نفری بجنورد را درختان توت تشکیل می دهد.

    اخبار مشابه

    دیدگاهتان را بنویسید

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *