×
×

مدیر امور زراعت سازمان جهاد کشاورزی خراسان شمالی
تحقق۹۶درصدی کشت پاییزه گندم در استان

  • کد نوشته: 35809
  • ۱۴۰۱-۱۱-۰۹
  • ۰
  • مدیر امور زراعت سازمان جهاد کشاورزی خراسان شمالی گفت: برای سال زراعی جاری در ۱۳۸ هزار و ۵۰۰ هکتار از کشتزارهای استان کشت پاییزه گندم هدف‌گذاری شد که تاکنون ۹۶ درصد از آن محقق شد. تحقق۹۶درصدی کشت پاییزه گندم در استان به گزارش بازار کسب و کار وحید صباغ اظهار داشت: ۴۸ هزار و ۵۱۵ […]

    تحقق۹۶درصدی کشت پاییزه گندم در استان
  • تبلیغ هدفمند

    مدیر امور زراعت سازمان جهاد کشاورزی خراسان شمالی گفت: برای سال زراعی جاری در ۱۳۸ هزار و ۵۰۰ هکتار از کشتزارهای استان کشت پاییزه گندم هدف‌گذاری شد که تاکنون ۹۶ درصد از آن محقق شد.

    تحقق۹۶درصدی کشت پاییزه گندم در استان


    به گزارش بازار کسب و کار وحید صباغ اظهار داشت: ۴۸ هزار و ۵۱۵ هکتار سهم ابلاغی گندم در زمین های آبی استان بود که با محقق شدن ۴۵ هزار و ۳۰۰ هکتار آن سهم ابلاغی کشت گندم در زمین های دیم نیز ۹۴ هزار و ۷۲۵ هکتار بود و ۹۳ هزار و ۲۰۰ هکتار آن کشت شد.

    وی در ادامه افزود: در خراسان شمالی از اواسط شهریورماه به طور معمول با کشت کلزا،کشت پاییزه آغاز می شود که همراه با کشت ارقام سردسیری گندم ادامه پیدا می‌کند.
    مدیر امور زراعت سازمان جهاد کشاورزی خراسان شمالی ادامه داد: همچنین زارعان امسال ۲۷ هزار و ۷۰۰ هکتار زمین های آبی و ۲۸ هزار هکتار زمین های دیم را زیر کشت پاییزه جو برده اند که ۸۸ درصد سهمیه ابلاغی این محصول نیز محقق شد.
    صباغ در مورد سایر محصولات کشت پاییزه گفت: در کشت پاییزه استان ۱۴ درصد از سهمیه برنامه ابلاغی کشت دانه روغنی کلزا، ۳۵ درصد کشت گلرنگ و ۱۹ درصد از کشت انواع علوفه شامل یونجه، خلر، ماشک محقق یافت.
    ۱۹۲ هزار تن گندم سال زراعی گذشته از سطح کشتزارهای استان تولید شد که ۴۵ درصد نسبت به سال قبل تر از آن افزایش یافت.
    ۳۴۴ هزار هکتار عرصه کشاورزی در خراسان شمالی وجود دارد که از این سطح ۳۰۰ هزار هکتار را اراضی زراعی و مابقی را باغ تشکیل می دهد که حدود ۸۰ هزار بهره بردار بخش کشاورزی محسوب می شود.

    اخبار مشابه

    دیدگاهتان را بنویسید

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *