×
×

راه‌های افزایش مسئولیت پذیری نوجوانان چیست؟

  • کد نوشته: 35901
  • ۱۴۰۱-۱۲-۰۱
  • ۰
  • ۱.اجازه دهید فرزندتان به شما نشان دهد که تا چه حد آزادی را می‌تواند مدیریت کند این مسئله را به فرزندتان نشان دهید که هر وقت به شما ثابت کند می‌تواند تصمیمات درستی بگیرد، آزادی بیشتری به او خواهید داد. وقتی او به موقع به خانه می‌آید، وقتی دوستان مناسبی را انتخاب می‌کند و هنگامی که مسئولیت‌هایش را انجام می‌دهد متوجه می‌شوید که می‌توانید به او آزادی بیشتری بدهید.
    راه‌های افزایش مسئولیت پذیری نوجوانان چیست؟
  • تبلیغ هدفمند

    ۱.اجازه دهید فرزندتان به شما نشان دهد که تا چه حد آزادی را می‌تواند مدیریت کند این مسئله را به فرزندتان نشان دهید که هر وقت به شما ثابت کند می‌تواند تصمیمات درستی بگیرد، آزادی بیشتری به او خواهید داد. وقتی او به موقع به خانه می‌آید، وقتی دوستان مناسبی را انتخاب می‌کند و هنگامی که مسئولیت‌هایش را انجام می‌دهد متوجه می‌شوید که می‌توانید به او آزادی بیشتری بدهید.

    راه‌های افزایش مسئولیت پذیری نوجوانان چیست؟

    ۲. همراه با نوجوان خود، یک برنامه بریزید بیشتر نوجوانان، با مسائل متعددی درگیر هستند و برای اینکه رفتار مسئولانه‌ای داشته باشند نیاز به حمایت جهت مدیریت زمان دارند. به همین خاطر و برای افزایش مسئولیت‌پذیری نوجوانان، در کنار فرزند خود بنشینید و همراه با او یک برنامه‌ریزی انجام دهید. در این مورد با او صحبت کنید که برای انجام کارهای خانه، نوشتن مشق‌ها و فعالیت‌های فوق برنامه چقدر باید وقت بگذارد.

    ۳. نوجوان خود را به کمک کردن در جامعه تشویق کنید انجام کارهای خانه، مسئولیت‌پذیری نوجوان را نشان می‌دهد اما فراتر رفتن از کارهای منظم خانه راهی عالی برای افزایش استقلال فرزندتان است. به نوجوان خود کمک کنید که به نوعی به جامعه خود کمک کند. داوطلب شدن برای مراقبت از حیوانات، شرکت در کارهای پاکسازی معابر یا جمع‌آوری کمک مالی برای رسیدن به اهداف خیریه می‌تواند در افزایش مسئولیت پذیری نوجوانان به شدت موثر باشد.

    ۴. مهارت‌های زندگی را به نوجوان آموزش دهید به راحتی می‌توان تصور کرد که اگر نوجوان شما عملکرد خوبی در زمین فوتبال دارد یا تکالیفش را به موقع انجام می‌دهد، در مسیر #استقلال قرار دارد. اما فقط به این دلیل که نوجوان شما در برخی از زمینه‌های زندگی خود خوب عمل می‌کند، به این معنی نیست که آماده است مسئولیت‌های دنیای واقعی را به عهده بگیرد. مطمئن شوید که برای آموزش مهارت‌های زندگی نوجوان خود وقت صرف کرده‌اید.

    ۵. پیامدها را برای فرزندتان روشن کنید مواقعی پیش می‌آید که فرزندتان اشتباه می‌کند یا حتی عمداً قوانین شما را زیر پا می‌گذارد. اطمینان حاصل کنید که انتخاب‌های #نادرست او منجر به عواقب منفی می‌شود. پیامدهای منطقی مانند از دست دادن امتیازات، می‌توانند معلمان تأثیرگذاری برای نوجوان باشند. در برابر توجیه کردن رفتار نوجوان یا نجات دادن او از اشتباهاتش مقاومت کنید. گاهی اوقات، پیامدهای طبیعی بهترین آموزش‌ها را برای نحوه درست انتخاب در آینده به همراه دارند.

    #نوجوان#مسئولیت_پذیری

    سروان زینب نوملی معاونت فرهنگی و اجتماعی انتظامی شهرستان گرگان



    نویسنده: سروان زینب نوملی
    منبع: بازار کسب کار آنلاین

    اخبار مشابه

    دیدگاهتان را بنویسید

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *