×
×

اضافه شدن ۱۰ سنگ قبر تاریخی به عمارت مفخم بجنورد برای بازدیدهای نوروزی

  • کد نوشته: 36266
  • ۱۴۰۱-۱۲-۲۴
  • ۰
  • ایسنا/خراسان شمالی معاون میراث فرهنگی اداره کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری خراسان شمالی از به نمایش گذاشتن تعدادی سنگ قبر در عمارت مفخم بجنورد خبر داد. محمدرضا قهرمانیان در گفت و گو با ایسنا،با اشاره به اینکه تعداد این سنگ قبرها ۱۰ فقره است، اظهار کرد: قدمت آن ها نیز از دوره‌های اولیه […]

    اضافه شدن ۱۰ سنگ قبر تاریخی به عمارت مفخم بجنورد برای بازدیدهای نوروزی
  • تبلیغ هدفمند

    ایسنا/خراسان شمالی معاون میراث فرهنگی اداره کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری خراسان شمالی از به نمایش گذاشتن تعدادی سنگ قبر در عمارت مفخم بجنورد خبر داد.

    محمدرضا قهرمانیان در گفت و گو با ایسنا،با اشاره به اینکه تعداد این سنگ قبرها ۱۰ فقره است، اظهار کرد: قدمت آن ها نیز از دوره‌های اولیه اسلام تا معاصر است.

    وی گفت: این سنگ قبرها از محوطه های تاریخی و یا در محل امام زاده ها کشف شده اند.

    قهرمانیان افزود: از سوی دیگر تعدادی از نسخ خطی نیز در محل آینه خانه مفخم به نمایش گذاشته خواهند شد که تاکنون نشان داده نشده اند.

    وی ادامه داد: تعداد این نسخ خطی ۸ نسخه است که مربوط به دوره های صفویه تا قاجار می باشد.

    این مقام مسئول در ارتباط با نصب تابلوهای معرفی مکان های گردشگری و تاریخی در این استان، بیان کرد: امسال ۶۰ تابلو به منظور معرفی آثار تاریخی نصب شده است که برای آن ها ۸۰ میلیون تومان هزینه شده است.

    وی تصریح کرد: هنوز ۴۰ تابلوی دیگر باقی مانده که آن ها نیز در سال آینده نصب خواهند شد.

    معاون میراث فرهنگی اداره کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری خراسان شمالی از آمادگی موزه های این استان برای پذیرایی از گردشگران نوروزی نیز خبر داد.

    وی اظهار کرد: طی ایام نوروز ۶ موزه در این استان برای بازدید مسافران و گردشگران نوروزی آماده شده است.

    قهرمانیان گفت: این موزه ها شامل موزه تاریخ شهر فاروج، موزه فرش و مردم شناسی شیروان، موزه قلعه جلال الدین گرمه، موزه تاریخ شهر و گرمابه جاجرم، موزه مردم شناسی عمارت مفخم و موزه اسناد خطی آینه خانه مفخم است.

    انتهای پیام

    برچسب ها

    اخبار مشابه

    دیدگاهتان را بنویسید

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *