×
×

مدیرکل استاندارد گلستان
آسانسورهای غیراستاندارد از سال آینده پلمب می‌شوند

  • کد نوشته: 36303
  • ۱۴۰۱-۱۲-۲۵
  • ۰
  • به گزارش خبرنگار بازار کسب و کار، سیدمهدی حسینی در نشست خبری اظهار داشت: در استان گلستان تاکنون ۶۰۰ عنوان پروانه استاندارد صادر شده که به سبب بروز تخلفات متعدد تعداد ۳۹ عنوان پروانه باطل و ۱۰ فقره پروانه استاندارد هم تعلیق شده است.
    آسانسورهای غیراستاندارد از سال آینده پلمب می‌شوند
  • تبلیغ هدفمند

    مدیرکل استاندارد گلستان با اشاره به ثبت ۶۰۰ عنوان پروانه استاندارد در استان، گفت: ۳۹ فقره از پروانه ها به سبب تخلف باطل شده است.

    آسانسورهای غیراستاندارد از سال آینده پلمب می‌شوند

    به گزارش خبرنگار بازار کسب و کار، سیدمهدی حسینی در نشست خبری اظهار داشت: در استان گلستان تاکنون ۶۰۰ عنوان پروانه استاندارد صادر شده که به سبب بروز تخلفات متعدد تعداد ۳۹ عنوان پروانه باطل و ۱۰ فقره پروانه استاندارد هم تعلیق شده است.

    مدیرکل استاندارد گلستان گفت: فرایند نظارت کمی بر کالاها همزمان با سراسر کشور در گلستان هم اجرایی شد که میزان کم فروشی در کالاها از میانگین ۳۰ تا ۴۰ درصد به ۲۰ درصد کاهش یافت.
    به گفته وی بر اساس گزارشات و نظارت‌های سازمان استاندارد متوسط کم فروشی در کالاها ۴۲ درصد در سطح کشور برآورد شده بود که پس از اجرای فرایند پایش کمی کالاها این رقم سیر نزولی به خود گرفته است.
    مدیرکل استاندارد گلستان افزود: امسال تاکنون ۸۹۸ فقره گواهی استاندارد آسانسور در گلستان صادر شد اما بر اساس قوانین حقوق شهروندی اجازه بازرسی از آسانسورهای منازل را نداریم.
    حسینی افزود: برخلاف منازل، در حوزه آسانسورهای عمومی و دستگاه‌های دولتی، به همه ارگان‌ها، نهادها، سازمان‌ها و مدیران و هیأت مدیره اماکن عمومی همچون پاساژها اعلام کردیم از سال آینده آسانسورهای غیراستاندارد بدون اغماض پلمب خواهد شد.
    وی با اشاره به اقدامات اداره کل استاندارد گلستان در زمینه کنترل بازار طلا افزود: ۵۰۰ گرم طلای غیر استاندارد در بازرسی از طلافروشی‌های چهار شهرستان گلستان در سال جاری تخریب شد.
    حسینی بیان کرد: در بخش نازل‌های سوخت و حوزه اندازه‌شناسی، گلستان ۸۵۰ نازل فعال دارد که ۱۰ درصد آنها از کار افتاده و برخی خرابی‌ها باعث شده میزان کم‌فروشی بیشتر شد که این نازل‌ها پس از رفع ایراد به چرخه فعالیت بازخواهد گشت.
    مدیرکل استاندارد گلستان با اعلام اینکه در دفاع از حقوق شهروندی با هیچ فرد و ارگانی تعارف نداریم گفت: ۸۰ درصد شهربازی‌های استان غیراستاندارد است.
    مسوولیت استانداردسازی شهربازی بر عهده شهرداری‌ها است.
    وی در ادامه بیان کرد: ۸۹۸ فقره گواهی استاندارد آسانسور از ابتدای سال جاری تاکنون در گلستان صادر شد اما اجازه بازرسی از آسانسورهای منازل را نداریم.
    حسینی در ادامه گفت: بر خلاف منازل، در حوزه آسانسورهای عمومی و دستگاه‌های دولتی، به همه ارگان‌ها، نهادها، سازمان‌ها و مدیران و هیات مدیره اماکن عمومی همچون پاساژها اعلام کردیم آسانسورهای غیراستاندارد از سال آینده بدون اغماض پلمب خواهد شد.
    وی به ارزیابی عیار طلاهای موجود در گلستان اشاره کرد و گفت: در چهار شهرستان استان در مجموع حدود ۵۰۰ گرم طلای غیراستاندارد فاقد عیار لازم تخریب شد.
    مدیرکل استاندارد گلستان گفت: نیرو و آزمایشگاه‌های استان، جوابگوی وظایف سازمان نیست اما مردم می‌توانند موارد تخلف را با شماره ۳۰۰۰۱۵۱۷ در میان بگذارند تا در کوتاه‌ترین زمان ممکن به آن ها رسیدگی شود.
    وی با اشاره به اجرای طرح عیدانه در گلستان گفت: در این طرح نوع خدمات و امکانات راه‌آهن، فرودگاه، ترمینال، هتل، هتل‌آپارتمان‌ها، زائرسراها، دفاتر خدمات پستی، مدارس، سالن‌های ورزشی، خانه سالمندان، رستوران، فروشگاه‌های زنجیره‌ای استان ارزیابی خواهد شد.
    حسینی یادآور شد: تمام برنامه‌های طول سال جاری همچون تدوین استانداردهای ملی، اندازه‌شناسی، پایش کیفیت و حوزه تایید صلاحیت آزمایشگاه‌های همکار در طرح عیدانه اجرا می‌شود.

    اخبار مشابه

    دیدگاهتان را بنویسید

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *