×
×

اجرای ۱۰ نوروزگاه در شهرستان‌های خراسان شمالی/ موزه های استان آماده بازدید گردشگران است

  • کد نوشته: 36412
  • ۱۴۰۱-۱۲-۲۹
  • ۰
  • ایسنا/خراسان شمالی مدیرکل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی خراسان شمالی از اجرای ۱۰ آیین نوروزگاه و برنامه‌های متنوع به‌منظور رفاه حال مسافران، گردشگران و ارائه خدمات شایسته و مطلوب‌تر در ایام نوروز ۱۴۰۲ خبر داد. علی مستوفیان در گفت و گو با ایسنا اظهار کرد: با توجه به وجود پتانسیل‌ها و ظرفیت‌های خراسان شمالی، بحث گردشگری […]

    اجرای ۱۰ نوروزگاه در شهرستان‌های خراسان شمالی/ موزه های استان آماده بازدید گردشگران است
  • تبلیغ هدفمند

    ایسنا/خراسان شمالی مدیرکل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی خراسان شمالی از اجرای ۱۰ آیین نوروزگاه و برنامه‌های متنوع به‌منظور رفاه حال مسافران، گردشگران و ارائه خدمات شایسته و مطلوب‌تر در ایام نوروز ۱۴۰۲ خبر داد.

    علی مستوفیان در گفت و گو با ایسنا اظهار کرد: با توجه به وجود پتانسیل‌ها و ظرفیت‌های خراسان شمالی، بحث گردشگری از جمله جاذبه‌های طبیعی، تاریخی، فرهنگی و مذهبی، این استان را به‌عنوان استان مکمل و جایگزین استان‌های مازندران و مشهد در سفرهای نوروزی تبدیل کرده است.

    مدیرکل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی خراسان شمالی افزود: در این راستا به‌منظور رفاه حال مسافران، گردشگران و ارائه خدمات شایسته و مطلوب‌تر در ایام نوروز ۱۴۰۲ نسبت به اجرای برنامه‌های متنوع اقدام شده است.

    مستوفیان گفت: آیین‌های نوروزگاه همه‌روزه با اجرای بازی‌های بومی و محلی، مسابقات ورزشی، موسیقی سنتی و رقص محلی، برپایی سیاه‌چادر، بازارچه‌های صنایع‌دستی و سوغات، میزبان علاقه‌مندان، مسافران و گردشگران هستند.

    وی همچنین اظهار کرد: سامانه خدمات سفر شورای هماهنگی راه و شهرسازی استان با محوریت اداره کل هواشناسی استان رونمایی شده است و مسافرین و زائرانی که از ۳ ورودی استان وارد خراسان شمالی خواهند شد پیامکی دریافت خواهند کرد و آدرس این سامانه در اختیار آنان قرار خواهد گرفت تا اطلاعات هواشناسی استان و دیگر اطلاعاتی که موردنیاز مسافران است از جمله اطلاعات اماکن گردشگردی و… در اختیار آنان قرار خواهد گرفت.

    وی همچنین از اضافه‌شدن ۱۰ سنگ قبر تاریخی به عمارت مفخم بجنورد برای بازدیدهای نوروزی خبر داد و گفت: تعداد این سنگ قبرها ۱۰ فقره و قدمت آن‌ها نیز از دوره‌های اولیه اسلام تا معاصر است. این سنگ قبرها از محوطه‌های تاریخی و یا در محل امام زاده‌ها کشف شده‌است.

    مستوفیان ادامه داد: از سوی دیگر ۸ نسخه خطی مربوط به دوره صفویه تا قاجار نیز در محل آینه‌خانه مفخم به نمایش گذاشته خواهد شد که تاکنون نشان داده نشده‌است.

    وی با اشاره به موزه‌های فعال در سطح استان نیز بیان کرد: طی ایام نوروز، ۶ موزه در شهرستان‌های بجنورد، شیروان، فاروج، گرمه و جاجرم برای بازدید مسافران و گردشگران نوروزی آماده شده است.

    این مقام مسئول تأکید کرد: این موزه‌ها شامل موزه تاریخ شهر فاروج، موزه فرش و مردم‌شناسی شیروان، موزه قلعه جلال‌الدین گرمه، موزه تاریخ شهر و گرمابه جاجرم، موزه مردم‌شناسی عمارت مفخم و موزه اسناد خطی آینه‌خانه مفخم است.

    انتهای پیام

    برچسب ها

    اخبار مشابه

    دیدگاهتان را بنویسید

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *