×
×

۶ موزه و ۳ پایگاه میراث‌فرهنگی خراسان شمالی میزبان بازدیدکنندگان نوروزی

  • کد نوشته: 36457
  • ۱۴۰۲-۰۱-۰۱
  • ۰
  • ایسنا/خراسان شمالی سرپرست معاونت میراث‌فرهنگی خراسان شمالی گفت: ۶ موزه و ۳ پایگاه میراث‌فرهنگی در سطح استان میزبان بازدیدکنندگان و مسافران ایام عید نوروز ۱۴۰۲ است. محمدرضا قهرمانیان در گفت و گو با ایسنا با اشاره به ساعت کاری موزه‌ها در ایام نوروز ۱۴۰۲ اظهار کرد: بر اساس دستورالعمل معاونت میراث‌فرهنگی کشور در خصوص برگزاری […]

    ۶ موزه و ۳ پایگاه میراث‌فرهنگی خراسان شمالی میزبان بازدیدکنندگان نوروزی
  • تبلیغ هدفمند

    ایسنا/خراسان شمالی سرپرست معاونت میراث‌فرهنگی خراسان شمالی گفت: ۶ موزه و ۳ پایگاه میراث‌فرهنگی در سطح استان میزبان بازدیدکنندگان و مسافران ایام عید نوروز ۱۴۰۲ است.

    محمدرضا قهرمانیان در گفت و گو با ایسنا با اشاره به ساعت کاری موزه‌ها در ایام نوروز ۱۴۰۲ اظهار کرد: بر اساس دستورالعمل معاونت میراث‌فرهنگی کشور در خصوص برگزاری مراسم آیینی نوروز ۱۴۰۲ و تقارن آن با ماه مبارک رمضان باهدف ایجاد هماهنگی و ارائه خدمات یکپارچه، ساعت کاری موزه‌ها، اماکن تاریخی و پایگاه‌های میراث فرهنگ استان خراسان شمالی از ساعت ۱۰ الی ۲۱ اعلام شد.

    قهرمانیان با اشاره به موزه‌های فعال در سطح استان، بیان کرد: طی ایام نوروز ۶ موزه و ۳ پایگاه میراث‌فرهنگی در سطح استان میزبان مسافران و گردشگران نوروزی است.

    وی تأکید کرد: این موزه‌ها شامل موزه تاریخ شهر فاروج، موزه فرش و مردم‌شناسی شیروان، موزه قلعه جلال‌الدین گرمه، موزه تاریخ شهر و گرمابه جاجرم، موزه مردم‌شناسی عمارت مفخم و موزه اسناد خطی آیینه‌خانه مفخم است.

    به گزارش ایسنا، در حال حاضر ۱۱۱۸ اثر در خراسان شمالی شناسایی شده که از این تعداد ۷۴۱ اثر در فهرست آثار ملی کشور به ثبت رسیده است. از این تعداد نیز ۵۲۰ اثر غیرمنقول تاریخی، ۱۲۵ اثر ناملموس، ۵۸ اثر طبیعی و ۳۸ اثر منقول تاریخی هستند.

    انتهای پیام

    برچسب ها

    اخبار مشابه

    دیدگاهتان را بنویسید

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *