×
×

هشدار امام جمعه بجنورد نسبت به افزایش تصادفات رانندگی در نوروز

  • کد نوشته: 36509
  • ۱۴۰۲-۰۱-۰۵
  • ۰
  • ایسنا/خراسان شمالی امام جمعه بجنورد نسبت به روند افزایشی تصادفات و جانباختگان سوانح نوروز امسال در استان خراسان شمالی و سایر نقاط کشور هشدار داد. به گزارش ایسنا، حجت الاسلام رضا نوری در نخستین آیین سیاسی عبادی نماز جمعه سال ۱۴۰۲ بجنورد که ۴ فروردین ماه در مصلای امام خمینی (ره) برگزار شد، اظهار کرد: […]

    هشدار امام جمعه بجنورد نسبت به افزایش تصادفات رانندگی در نوروز
  • تبلیغ هدفمند

    ایسنا/خراسان شمالی امام جمعه بجنورد نسبت به روند افزایشی تصادفات و جانباختگان سوانح نوروز امسال در استان خراسان شمالی و سایر نقاط کشور هشدار داد.

    به گزارش ایسنا، حجت الاسلام رضا نوری در نخستین آیین سیاسی عبادی نماز جمعه سال ۱۴۰۲ بجنورد که ۴ فروردین ماه در مصلای امام خمینی (ره) برگزار شد، اظهار کرد: سوانح و حوادث رانندگی دلایل مختلفی دارد که نهایتاً منجر به تلخ‌کامی مردم و خانواده ها می‌شود.

    وی تاکید کرد: حدود ۹ تا ۱۰ درصد بودجه سالانه کشور هزینه تصادفات می شود که در بخش‌های بیمارستانی، خودرو، وسایل نقلیه و… صرف می شود و آمار بالایی بوده و باید فکری به حال این مسئله مهم کرد.

    وی بیان کرد: خانواده ها در تعطیلات نوروز و سایر موقعیت‌هایی که پیش می آید به نیت تفریح و تجدید قوا به مسافرت می روند اما گاها این مسافرت ها به غم و اندوه و تلخ‌کامی منجر می‌شود که برای خانواده ها بسیار سنگین بوده و باید عوامل متعدد آن را تا حد امکان برطرف کرد.

    نماینده ولی فقیه در خراسان شمالی گفت: بخشی از خساراتی که در تصادفات بروز می یابد به دلیل ایمن نبودن وسایل نقلیه است که مردم و مسئولان همیشه گلایه آن را از تولیدکنندگان داشته اند و باید به آن توجه شود.

    حجت الاسلام نوری افزود: مسئله بعدی، بحث جاده است که بخش هایی از آن‌ها حادثه‌خیز بوده و باید اعتبارات لازم برای آشکارسازی و برطرف شدن آن‌ها اختصاص یابد.

    امام جمعه بجنورد تصریح کرد: مسئله بعدی عامل انسانی است و راننده باید همیشه در رانندگی قوانین را رعایت کند.

    وی گفت: موضوعی که در این مسئله وجود دارد این است که بحث اخلاقی از موضوع قانونی نیز بالاتر است و صرفاً رعایت کردن آن نیازی به حضور پلیس و سایرین ندارد.

    حجت الاسلام نوری اظهار کرد: باید در رانندگی حق و حقوق جامعه و مردم و سایر رانندگان را در نظر بگیریم و این را بدانیم که اگر با رانندگی پر مخاطره ما، آسیبی به دیگران برسد فردای قیامت باید پاسخگوی آن باشیم.

    وی ادامه داد: تخلف از قوانین راهنمایی و رانندگی شرعاً، عقلاً و قانوناً محکوم است و باید حقوق دیگران در آن رعایت شود.

    انتهای پیام

    برچسب ها

    اخبار مشابه

    دیدگاهتان را بنویسید

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *