×
×

پیش بینی کاهش ۱۰ درجه ای دمای هوا در خراسان شمالی

  • کد نوشته: 36606
  • ۱۴۰۲-۰۱-۰۹
  • ۰
  • ایسنا/خراسان شمالی اداره کل هواشناسی خراسان شمالی با توجه به احتمال کاهش محسوس دمای هوای استان تا ۱۰ درجه، هشدار زرد صادر کرد. مدیرکل هواشناسی خراسان شمالی در گفت و گو با ایسنا اظهار کرد: این سومین هشدار صادر شده از این مجموعه طی سال جدید است که براساس آن انتظار فعالیت سامانه بارشی و […]

    پیش بینی کاهش ۱۰ درجه ای دمای هوا در خراسان شمالی
  • تبلیغ هدفمند

    ایسنا/خراسان شمالی اداره کل هواشناسی خراسان شمالی با توجه به احتمال کاهش محسوس دمای هوای استان تا ۱۰ درجه، هشدار زرد صادر کرد.

    مدیرکل هواشناسی خراسان شمالی در گفت و گو با ایسنا اظهار کرد: این سومین هشدار صادر شده از این مجموعه طی سال جدید است که براساس آن انتظار فعالیت سامانه بارشی و افت محسوس دمای هوا وجود دارد.

    مجید بیجندی اظهار کرد: این سامانه با وزش باد (گاهی باد لحظه ای شدید)، بارش باران در پاره ای نقاط رگبار باران و رعدوبرق و مه، در ارتفاعات و نقاط سردسیر بارش باران، برف و مه همراه است.

    وی زمان شروع فعالیت این سامانه را اواخر شب جمعه ۱۱ فروردین ماه دانست و گفت: پیش بینی می شود فعالیت این سامانه تا صبح یکشنبه ۱۳ فروردین ماه ادامه یابد و در اغلب نقاط استان بویژه شمال غرب و شمال استان اثر خواهد کرد.

    بیجندی، اثر مخاطرات این سامانه را آسیب به سازه های موقت، آبگرفتگی معابر، جاری شدن روان‌آب، لغزندگی جاده ها، مه و کاهش دید در جاده های کوهستانی دانست و افزود: پیش بینی می شود با کاهش ۸ تا ۱۰ درجه ای دمای هوا روبه رو باشیم ه بیشتر طی روز شنبه تا صبح یکشنبه اثر خواهد داشت.

    وی با ارائه توصیه های کشاورزی، حمل و نقل، جاده ای، سلامت و انرژی، اظهار کرد: عدم چرای دام و تردد عشایر در ارتفاعات، کنترل استحکام تاسیسات کشاورزی، گلخانه ها و سازه های موقت، عدم توقف و پارک خودرو در اطراف درختان فرسوده و ساختمان‌های نیمه کاره، خودداری از انجام عملیات بتن ریزی با توجه به پیش بینی بارندگی، عدم تردد و حضور در نقاط مرتفع و مسیل ها در شرایط نا مساعد جوی، خودداری از محلول پاشی و سم پاشی باغات و مزارع در زمان بارندگی، احتیاط و محدود نمودن فعالیت کوهنوردی و عدم اتراق در حاشیه و بستر رودخانه‌ها و مسیل‌ها از جمله مواردی است که توصیه می شود مورد توجه قرار گیرد.

    انتهای پیام

    برچسب ها

    اخبار مشابه

    دیدگاهتان را بنویسید

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *