×
×

مراجعه بیش از ۶۵۰۰ گردشگر به سیاه‌چادرهای عشایری خراسان شمالی طی تعطیلات نوروزی

  • کد نوشته: 36620
  • ۱۴۰۲-۰۱-۰۹
  • ۰
  • ایسنا/خراسان شمالی مدیرکل امور عشایری خراسان شمالی از مراجعه و بازدید ۶۵۰۰ گردشگر به سیاه چادرهای عشایری این استان طی تعطیلات نوروزی خبر داد. روشن ضمیر در گفت و گو با ایسنا اظهار کرد: با شروع تعطیلات نوروزی در این استان، ۱۱ سیاه چادر عشایری در مبادی ورودی و خروجی استان و همچنین سایر شهرستان […]

    مراجعه بیش از ۶۵۰۰ گردشگر به سیاه‌چادرهای عشایری خراسان شمالی طی تعطیلات نوروزی
  • تبلیغ هدفمند

    ایسنا/خراسان شمالی مدیرکل امور عشایری خراسان شمالی از مراجعه و بازدید ۶۵۰۰ گردشگر به سیاه چادرهای عشایری این استان طی تعطیلات نوروزی خبر داد.

    روشن ضمیر در گفت و گو با ایسنا اظهار کرد: با شروع تعطیلات نوروزی در این استان، ۱۱ سیاه چادر عشایری در مبادی ورودی و خروجی استان و همچنین سایر شهرستان های در مسیر تردد گردشگران و زائران حرم مطهر امام رضا (ع) قرار دارد، برپا شده است.

    وی افزود: ۴۲۰۰ نفر از گردشگران نیز از محصولات تبلیغاتی و فرهنگی بهره‌مند شدند.

    روشن ضمیر ادامه داد: گردشگران و زائران در این سیاه چادرها با فرهنگ اقوام کرمانج عشایر، صنایع دستی و غذاهای آن ها آشنا می‌شوند.

    مدیرکل امور عشایری خراسان شمال بیان کرد: با توجه به موقعیت جغرافیایی استان خراسان شمالی که در میانه محور مواصلاتی توریسم آبی شمال و توریسم مذهبی مشهد مقدس واقع شده و دارای ۳ زیست بوم عشایری اترک شمالی، جنوبی و کرمانج غربی می باشد برپایی سیاه چادرهای عشایری در ۳۰  تا ۶۰ کیلومتری شهرها فرصت مناسبی برای شناسایی هرچه بهتر ظرفیت های گردشگری جامعه عشایری به دیگر اقشار نقاط ایران زمین است.

    وی تصریح کرد: صنایع دستی عشایر استان انواع قالی کردی، قالیچه، سفره کردی، جاجیم، گلیم، خورجین، پلاس، لباس های محلی، دستکش، کلاه، توبره و کیف های دستی را شامل می شود که بخشی از آن برای مصرف خانوار است و بخشی به بازار عرضه می‌شود.

     خراسان شمالی ۶ هزار و ۲۵۰ خانوار عشایری با حدود ۳۰ هزار جمعیت دارد و این قشر ۲۵ درصد گوشت قرمز و ۳۵ درصد از صنایع دستی استان را تولید و تامین می‌کنند.

    انتهای پیام

    برچسب ها

    اخبار مشابه

    دیدگاهتان را بنویسید

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *