×
×

برگزاری بیش از ۱۱ هزار نفر ساعت کلاس آموزشی برای دامداران توسط دامپزشکی خراسان شمالی

  • کد نوشته: 36642
  • ۱۴۰۲-۰۱-۱۰
  • ۰
  • ایسنا/خراسان شمالی رئیس اداره آموزش و ترویج اداره کل دامپزشکی خراسان شمالی گفت: بیش از ۱۱ هزار نفر ساعت کلاس آموزشی ویژه بهره برداران با اولویت دامداران در سال  ۱۴۰۱ در سطح استان برگزار شد. دکتر شاهین قهرمانی در گفت و گو با ایسنا اظهار کرد: تعداد ۳۵۸ کلاس ترویجی با حضور ۱۱ هزار و ۵۵۴ […]

    برگزاری بیش از ۱۱ هزار نفر ساعت کلاس آموزشی برای دامداران توسط دامپزشکی خراسان شمالی
  • تبلیغ هدفمند

    ایسنا/خراسان شمالی رئیس اداره آموزش و ترویج اداره کل دامپزشکی خراسان شمالی گفت: بیش از ۱۱ هزار نفر ساعت کلاس آموزشی ویژه بهره برداران با اولویت دامداران در سال  ۱۴۰۱ در سطح استان برگزار شد.

    دکتر شاهین قهرمانی در گفت و گو با ایسنا اظهار کرد: تعداد ۳۵۸ کلاس ترویجی با حضور ۱۱ هزار و ۵۵۴ نفر از دامداران و بهره برداران در سال ۱۴۰۱ با تدریس کارشناسان اداره کل و شبکه های تابعه استان در سطح استان برگزار شد.

    وی افزود: این کلاس های ترویجی با تمرکز بر موضوعاتی مانند بیماری های مشترک بین انسان و دام از قبیل بروسلوز، سل، هاری، شاربن، تب خونریزی دهنده کریمه-کنگو و مشمشه، آنفلوآنزای فوق حاد پرندگان و بیماری های اختصاصی دام و طیور مانند آبله، تب برفکی، طاعون نشخوارکنندگان کوچک، آنگارا و نیوکاسل و بیماری های زنبور عسل و آبزیان برگزار شد.

    وی ادامه داد: اولویت انتخاب محل برگزاری روستاهای کم برخوردار، کانون های بیماری و روستاهای با ریسک بالا در بروز بیماری بوده است که همزمان تعداد ۸ هزار و ۲۴۰ برگ پمفلت و اطلاعیه آموزشی بین بهره برداران که از این بین تعداد ۵ هزار و ۱۹ نفر زنان روستایی بوده اند توزیع و همچنین مدت ۱۷۲ دقیقه برنامه رادیویی و ۲۰۵ دقیقه برنامه تلویزیونی مختلف جهت افزایش آگاهی عمومی هم استانی ها ضبط و پخش شد.

    قهرمانی افزود: جهت افزایش آگاهی و به روز رسانی همکاران نسبت به ضوابط و قوانین و دستورالعمل های سازمان دامپزشکی کشور تعداد ۸ کلاس آموزشی استانی با دعوت از اساتید برجسته و تعداد ۲۵ کلاس آموزشی ملی ویژه همکاران که شامل ۹ هزار و ۳۷۲ نفر ساعت ویژه کارکنان اداره کل دامپزشکی استان و شهرستان های تابعه و ۳ هزار و ۱۹۰ نفر ساعت ویژه مدیران، در سال ۱۴۰۱ برگزار شد.

    به گفته وی علاوه بر این تعداد، ۴ مورد بازدید علمی و شرکت در کنگره ها و نمایشگاه های تخصصی دام، طیور و زنبور عسل ویژه کارشناسان استان جهت آشنایی با جدیدترین مطالب و روش های علمی نیز اجرایی شده است.

    رئیس اداره آموزش و ترویج دامپزشکی خراسان شمالی گفت: آموزش و آگاهی دادن به بهره برداران، پایه و اساس مبارزه و کنترل بیماری ها در دام و جوامع انسانی است که متعاقبا می تواند به افزایش راندمان تولید و بهره‌وری و سلامت جامعه انسانی منتج شود که در همین راستا این اداره کل در نظر دارد در سال جدید در قالب اردوهای جهادی، هر هفته در یک نقطه از استان اقدام به برگزاری اردوهای جهادی کند که یکی از خدماتی که در این اردوها به دامداران و بهره برداران ارائه می‌شود، برگزاری کلاس های آموزشی و ترویجی جهت آگاهی بخشی و افزایش سطح اطلاعات دامداران خواهد بود.

    انتهای پیام

    برچسب ها

    اخبار مشابه

    دیدگاهتان را بنویسید

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *