×
×

مدرس حوزه علمیه قم: جامعه بیش از پیش به تبیین سبک زندگی اسلامی نیازمند است

  • کد نوشته: 37074
  • ۱۴۰۲-۰۱-۲۹
  • ۰
  • ایسنا/خراسان شمالی آئین «وداع با ماه خدا» با حضور حجت الاسلام میرمعزی، مدرس و مبلغ اعزامی از حوزه علمیه قم، اساتید و دانشجویان در مرکز آموزش علمی – کاربردی جهاددانشگاهی بجنورد برگزار شد. به گزارش ایسنا، حجت الاسلام میرمعزی، مدرس و مبلغ اعزامی از حوزه علمیه قم در این آئین گفت: جامعه بیش از پیش […]

    مدرس حوزه علمیه قم: جامعه بیش از پیش به تبیین سبک زندگی اسلامی نیازمند است
  • تبلیغ هدفمند

    ایسنا/خراسان شمالی آئین «وداع با ماه خدا» با حضور حجت الاسلام میرمعزی، مدرس و مبلغ اعزامی از حوزه علمیه قم، اساتید و دانشجویان در مرکز آموزش علمی – کاربردی جهاددانشگاهی بجنورد برگزار شد.

    به گزارش ایسنا، حجت الاسلام میرمعزی، مدرس و مبلغ اعزامی از حوزه علمیه قم در این آئین گفت: جامعه بیش از پیش به تبیین سبک زندگی اسلامی نیازمند است و این مساله نه تنها در ایران بلکه در دنیا مطرح است.

    وی افزود: مقام معظم رهبری مساله سبک زندگی اسلامی را، نخستین بار در استان خراسان شمالی مطرح نمودند، سبک زندگی اسلامی کارگشا است و باید بیش از پیش به این مقوله و تبیین آموزه ها، موازین و رهاوردهای آن پرداخت.

    حجت‌الاسلام میرمعزی ادامه داد: در سبک زندگی اسلامی و قرآنی برای همه مسائل بشر و همچنین مسائلی چون افسردگی و اضطراب که بشر امروزی با آن درگیر است، راهکار وجود دارد که باید در همین نشست‌های دانشگاهی به آن پرداخت و در جامعه تسری داد.

    وی گفت: به عنوان مثال برای استرس و اضطراب در آیه ۶۲ سوره بقره آمده است: «إِنَّ الَّذِینَ آمَنُوا وَالَّذِینَ هَادُوا وَالنَّصَارَی وَالصَّابِئِینَ مَنْ آمَنَ بِاللَّهِ وَالْیَوْمِ الْآخِرِ وَعَمِلَ صَالِحًا فَلَهُمْ أَجْرُهُمْ عِنْدَ رَبِّهِمْ وَلَا خَوْفٌ عَلَیْهِمْ وَلَا هُمْ یَحْزَنُونَ ؛ در حقیقت کسانی که [به اسلام] ایمان آورده و کسانی که یهودی شده‏ اند و ترسایان و صابئان هر کس به خدا و روز بازپسین ایمان داشت و کار شایسته کرد پس اجرشان را پیش پروردگارشان خواهند داشت و نه بیمی بر آنان است و نه اندوهناک خواهند شد.»

    حجت‌الاسلام میرمعزی ادامه داد: بنابراین طبق آیه قرآن، کسانی که مومن بوده و اهل عمل صالح هم باشند، اینها نه خوف و استرس و نه اندوه و ناراحتی‌های شدید دارند.

    وی افزود: بنا به آموزه‌های قرآن، یکی دیگر از مواردی که موجب می شود استرس و اضطراب از وجود ما بیرون برود صدقه بی‌منت و اذیت است که در سوره بقره آیه ۲۶۲ در این رابطه آمده است: «الَّذِینَ یُنْفِقُونَ أَمْوَالَهُمْ فِی سَبِیلِ اللَّهِ ثُمَّ لَا یُتْبِعُونَ مَا أَنْفَقُوا مَنًّا وَلَا أَذًی لَهُمْ أَجْرُهُمْ عِنْدَ رَبِّهِمْ وَلَا خَوْفٌ عَلَیْهِمْ وَلَا هُمْ یَحْزَنُونَ ؛ کسانی که اموال خود را در راه خدا انفاق می کنند، سپس در پی آنچه انفاق کرده‏‌اند، منّت و آزاری روا نمی‌دارند، پاداش آنان برایشان نزد پروردگارشان (محفوظ) است‏، و بیمی بر آنان نیست و اندوهگین نمی‌‏شوند.»

    مدرس اعزامی از حوزه علمیه قم در ادامه با اشاره به اینکه نماز خواندن و زکات دادن از موارد دیگری است که موجب کاهش غم و اندوه می‌شود، افزود: در آیه ۲۷۷ سوره بقره به این مهم تاکید شده همچنین باید توجه داشت آنچه مدنظر است برپا کردن نماز و نه تنها خواندن آن است.

    حجت‌الاسلام میرمعزی همچنین با تاکید بر اینکه سبک زندگی قرآن و دین ما در خصوص ازدواج کردن قابل بررسی است و باید بیش از پیش تبلیغ و تبیین شود، افزود: در موازین دین ما ازدواج سنت پیامبر(ص) است و طبق آیات و روایات، انسان با ازدواج، دینش کامل می‌شود و خداوند روزی می‌دهد، حال آنکه سبک زندگی غرب در خصوص ازدواج و روزی، صرفا بر مبنای درآمد و مادیات است.

    وی با اشاره به فضایل ماه مبارک رمضان گفت: وداع با ماه مبارک رمضان نباید وداع با قرآن باشد بلکه باید زندگی‌های ما همواره قرآنی باشد زیرا قرآن شفا و نسخه پیروزی و آرامش بشریت است.

    وی  تاکید کرد: در نشست‌های دانشگاهی باید بیش از پیش به مقولات سبک زندگی و آموزه‌های بین رشته ای قرآن پرداخته شود و دانشگاه محفل تبیین این آموزه‌ها و تسری به جامعه باشد.

    آئین «وداع با ماه خدا» با همکاری مرکز علمی کاربردی جهاددانشگاهی بجنورد، سازمان دانشجویان جهاددانشگاهی خراسان شمالی و سازمان تبلیغات اسلامی استان برگزار شد.

    مدرس حوزه علمیه قم: جامعه بیش از پیش به تبیین سبک زندگی اسلامی نیازمند است

    انتهای پیام

    برچسب ها

    اخبار مشابه

    دیدگاهتان را بنویسید

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *