×
×

اختصاص دستگاه‌های جدید ام‌آرآی و سی‌تی‌اسکن از اعتبارات بانک جهانی به خراسان شمالی

  • کد نوشته: 37082
  • ۱۴۰۲-۰۱-۲۹
  • ۰
  • ایسنا/خراسان شمالی سرپرست دانشگاه علوم پزشکی خراسان شمالی از اختصاص ۲ دستگاه ام آر آی و یک دستگاه سی‌تی‌اسکن به بیمارستان‌های استان خبر داد و گفت: این دستگاه‌ها که ارزش ریالی آن حدود ۷۳۰ میلیارد ریال است، به‌زودی در بیمارستان‌های امام حسن (ع) بجنورد و خاتم الانبیاء (ص) شیروان راه‌اندازی می‌شود. دکتر جواد شاهین‌فر در […]

    اختصاص دستگاه‌های جدید ام‌آرآی و سی‌تی‌اسکن از اعتبارات بانک جهانی به خراسان شمالی
  • تبلیغ هدفمند

    ایسنا/خراسان شمالی سرپرست دانشگاه علوم پزشکی خراسان شمالی از اختصاص ۲ دستگاه ام آر آی و یک دستگاه سی‌تی‌اسکن به بیمارستان‌های استان خبر داد و گفت: این دستگاه‌ها که ارزش ریالی آن حدود ۷۳۰ میلیارد ریال است، به‌زودی در بیمارستان‌های امام حسن (ع) بجنورد و خاتم الانبیاء (ص) شیروان راه‌اندازی می‌شود.

    دکتر جواد شاهین‌فر در گفت و گو با ایسنا، اظهار کرد: یک دستگاه سی‌تی‌اسکن پیشرفته ۲۵۶ اسلایس و یک دستگاه MRI برای بیمارستان امام حسن(ع) بجنورد و یک دستگاه MRI برای بیمارستان خاتم الانبیاء (ص) شیروان از محل اعتبارات بانک جهانی، تحت نظارت سازمان جهانی بهداشت (WHO) پروژه ICERP۲ تأمین شده است.

    وی ارزش ریالی این تجهیزات سرمایه‌ای را ۷۳۰ میلیارد ریال اعلام و اضافه کرد: دستگاه‌های MRI محصول شرکت‌های فیلیپس و زیمنس از پیشرفته‌ترین دستگاه موجود در کشور هستند که قابلیت حمل بیمار در وزن‌های بالا ( تا ۲۰۰ کیلوگرم) را دارد و با ورود این تجهیزات به بیمارستان‌های استان چالش تصویر برداری بیماران وزن بالا نیز مرتفع می‌شود.

    سرپرست دانشگاه علوم پزشکی خراسان شمالی از آماده شدن زیرساخت‌ها و فضای فیزیکی برای نصب این تجهیزات در بیمارستان‌های مذکور نیز خبر و ادامه داد: زیرساخت‌های نصب این تجهیزات سرمایه‌ای در بیمارستان‌ها با اعتبار ۳۰ میلیارد ریال (تاکنون) و پیشرفت فیزیکی ۹۰ درصد در حال آماده‌سازی است.

    وی با اینکه در راستای تسریع در دریافت این تجهیزات، همکاری مستمری با همکاران ستادی و بیمارستانی انجام شده است، تأکید کرد: پس از آماده‌سازی فضای فیزیکی جهت نصب و به محض ورود این تجهیزات به استان، شاهد نصب و بهره‌برداری از آن‌ها خواهیم بود.

    دکتر شاهین‌فر یادآور شد: طی روزهای گذشته نیز ۱۳ دستگاه دیالیز برای بهبود ارائه خدمت به بیماران با پیگیری‌های مستمر به دانشگاه اختصاص داده و وارد استان شد که این دستگاه‌ها برای تجهیز، احداث و توسعه مراکز دیالیز در استان مورد استفاده قرار گرفت.

    انتهای پیام

    برچسب ها

    اخبار مشابه

    دیدگاهتان را بنویسید

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *