×
×

«یونس محمدی» چهره سال هنر انقلاب اسلامی خراسان شمالی شد

  • کد نوشته: 37093
  • ۱۴۰۲-۰۱-۳۰
  • ۰
  • ایسنا/خراسان شمالی «یونس محمدی»، مستندساز بین‌المللی به عنوان چهره سال هنر انقلاب اسلامی در سال ۱۴۰۱ خراسان شمالی انتخاب شد. به گزارش ایسنا، شب گذشته در آیین اختتامیه هفته هنر انقلاب اسلامی، «یونس محمدی» فیلم ساز و مستندساز بین المللی این استان به عنوان چهره برتر هنر انقلاب اسلامی خراسان شمالی در سال ۱۴۰۱ معرفی […]

    «یونس محمدی» چهره سال هنر انقلاب اسلامی خراسان شمالی شد
  • تبلیغ هدفمند

    ایسنا/خراسان شمالی «یونس محمدی»، مستندساز بین‌المللی به عنوان چهره سال هنر انقلاب اسلامی در سال ۱۴۰۱ خراسان شمالی انتخاب شد.

    به گزارش ایسنا، شب گذشته در آیین اختتامیه هفته هنر انقلاب اسلامی، «یونس محمدی» فیلم ساز و مستندساز بین المللی این استان به عنوان چهره برتر هنر انقلاب اسلامی خراسان شمالی در سال ۱۴۰۱ معرفی و تجلیل شد.

    در ابتدای این آیین، رئیس حوزه هنری خراسان شمالی بر ضرورت توجه به پرده خوانی در حوزه نوجوانان استان تاکید کرد و گفت: ادارات شهرستانی زمینه پرده خوانی های مختلفی را بین نوجوانان فراهم کنند تا بتوانند زندگی شهدا و حماسه سازان را به نمایش بگذارند.

    اکرم صدیقی کلاته اظهار کرد: خوشبختانه سال گذشته حوزه هنری استان خراسان شمالی توانست به همت همکاران، سند تحول «روایت زندگی جهادی» را به تصویب برساند که این اتفاق نقشه راهی شد تا بتوانیم طی ۳ سال آینده در همین موضوع فعالیت های مختلف و متنوعی داشته باشیم.

    وی افزود: با همین موضوع و جریان دنبال قالبی بودیم تا بتوانیم بصورت ویژه در حوزه نوجوانان نیز فعالیت کنیم که خوشبختانه پرده خوانی و نقالی زندگی شهدا و حماسه سازان با کمک اداره کل آموزش و پرورش و بنیاد شهید استان کلید خورد.

    پس از این سخنان بود که برنامه های جنبی این آیین شروع شد که نخستین آن ها، قرائت سروده های مرتضی گریوانی یکی از شاعران برجسته استان بود.

    این آیین سپس با اجرای پرده خوانی توسط دختران نوجوان با موضوع روایت داستان حماسی تحفه گل همراه شد که تحسین حضار را به دنبال داشت.

    پس از آن، فیلم کوتاه غریبه از تولیدات حوزه هنری استان به اجرا درآمد و شایان آدینه زاده یکی از هنرمندان برجسته استان از گروه غوغا به دف نوازی پرداخت.

    لازم به ذکر است که در خلال این برنامه ها، هنرمندان نقاش استان نیز مشغول به طراحی چهره شهید احمد متوسلیان با تکنیک آزاد بودند که توجه حاضران در آیین را به خود جلب کرده بودند.

    سپس استاد حسین ولی نژاد پیشکسوت هنر انقلاب استان با هنرنمایی خود حال و هوای دیگری به محفل بخشید و پایان بخش برنامه های جنبی این آیین بود تا نوبت به معرفی نفرات برتر برسد.

    در ابتدای بخش تقدیر و تجلیل، نام استاد حسین ولی نژاد بعنوان پیشکسوت هنر انقلاب اسلامی در سال ۱۴۰۱ قرائت شد و وی مورد تقدیر و تجلیل قرار گرفت.

    در نهایت نیز نوبت به معرفی چهره برتر هنر انقلاب اسلامی خراسان شمالی در سال ۱۴۰۱ رسید که نام «یونس محمدی» فیلمساز و مستندساز بین المللی این استان قرائت شد و وی با تشویق حاضران، جلو آمد و پس از تقدیر و تجلیل، دقایقی را به بیان احساسات خود و اقداماتش پرداخت.

    انتهای پیام

    برچسب ها

    اخبار مشابه

    دیدگاهتان را بنویسید

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *