×
×

خرید ۷۰۰ واحد دامی در منطقه میاندشت جاجرم برای امن کردن زیستگاه یوزپلنگ

  • کد نوشته: 37097
  • ۱۴۰۲-۰۱-۳۰
  • ۰
  • ایسنا/خراسان شمالی معاون نظارت و پایش اداره کل بهزیستی خراسان شمالی از خرید ۷۰۰ واحد دامی طی امسال در منطقه میاندشت جاجرم برای امن کردن زیستگاه یوزپلنگ آسیایی خبر داد. حسین هراتی در گفت و گو با ایسنا، اظهار کرد: در واقع سگ گله یکی از تهدیدات موجود در زیستگاه یوزپلنگ محسوب می شود که […]

    خرید ۷۰۰ واحد دامی در منطقه میاندشت جاجرم برای امن کردن زیستگاه یوزپلنگ
  • تبلیغ هدفمند

    ایسنا/خراسان شمالی معاون نظارت و پایش اداره کل بهزیستی خراسان شمالی از خرید ۷۰۰ واحد دامی طی امسال در منطقه میاندشت جاجرم برای امن کردن زیستگاه یوزپلنگ آسیایی خبر داد.

    حسین هراتی در گفت و گو با ایسنا، اظهار کرد: در واقع سگ گله یکی از تهدیدات موجود در زیستگاه یوزپلنگ محسوب می شود که طی چند سال اخیر برنامه خرید واحدهای دامی در این منطقه در دستور کار این اداره کل قرار گرفته است.

    وی با اشاره به اینکه اعتبارات سال ۱۴۰۰ برای خرید واحدهای دامی منطقه میاندشت جاجرم اندک بود، گفت: با اعتبار اندک، موفق به خرید واحدهای دامی نشدیم.

    هراتی افزود: اما اعتبارات سال ۱۴۰۱ برای این حوزه کاری مناسب بوده که بخشی از آن نیز اختصاص یافته و با برنامه ریزی های صورت گرفته درصدد هستیم تا با این اعتبار ۷۰۰ واحد دامی طی امسال خریداری شود.

    وی ادامه داد: در منطقه میاندشت جاجرم ۱۴ هزار واحد وجود دارد که حدود ۴۰۰ واحد دامی در گذشته و ۷۰۰ واحد دامی نیز امسال خریداری می شود و هنوز حدود ۹۰۰۰ واحد دامی باقی مانده که با اعتباراتی که در آینده اختصاص می یابد نسبت به خرید آن ها اقدام خواهیم کرد.

    این مقام مسئول تصریح کرد: در واقع این اداره کل موفق شده است تا حساس ترین نقاط که در آن دام حضور داشته را خریداری کند.

    وی با اشاره به اینکه این اعتبارات از سوی سازمان محیط زیست برای تثبیت گرد و غبار اختصاص می یابد، گفت: حضور دام در منطقه، چرای بی رویه یکی از عواملی است که سبب فقر پوشش گیاهی و فرسایش خاک می شود.

    معاون نظارت و پایش اداره کل بهزیستی خراسان شمالی افزود: مساحت منطقه میاندشت جاجرم ۸۵ هزار هکتار است که ۱۵ درصد آن در معرض فرسایش شدید خاک قرار دارد که با خروج دام از منطقه علاوه بر اینکه از فرسایش خاک جلوگیری شده، زیستگاه این گونه حیوانی را نیز امن کرده ایم.

    انتهای پیام

    برچسب ها

    اخبار مشابه

    دیدگاهتان را بنویسید

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *