×
×

تولید ۱۰۰ هزار قلمه نهال درخت صنوبر با مشارکت مردم در خراسان شمالی

  • کد نوشته: 37105
  • ۱۴۰۲-۰۱-۳۰
  • ۰
  • ایسنا/خراسان شمالی رئیس اداره جنگلداری و جنگلکاری اداره کل منابع طبیعی و آبخیزداری خراسان شمالی از تولید ۱۰۰ هزار قلمه نهال درخت صنوبر با مشارکت مردم در این استان تا پایان سال جاری خبر داد. مهدی قدیمی در گفت و گو با ایسنا، با اشاره به اجرای طرح زراعت چوب در استان اظهار کرد: در […]

    تولید ۱۰۰ هزار قلمه نهال درخت صنوبر با مشارکت مردم در خراسان شمالی
  • تبلیغ هدفمند

    ایسنا/خراسان شمالی رئیس اداره جنگلداری و جنگلکاری اداره کل منابع طبیعی و آبخیزداری خراسان شمالی از تولید ۱۰۰ هزار قلمه نهال درخت صنوبر با مشارکت مردم در این استان تا پایان سال جاری خبر داد.

    مهدی قدیمی در گفت و گو با ایسنا، با اشاره به اجرای طرح زراعت چوب در استان اظهار کرد: در اسفندماه سال گذشته ۵۳ هزار نهال صنوبر در این استان میان متقاضیان توزیع شد که این تعداد نهال در مساحتی حدود ۴۵ هکتار کشت می شود.

    وی گفت: علاوه بر آن در نهالستان های استان نیز تا پایان سال توسط این اداره کل ۱۰۰ هزار قلمه نهال دیگر نیز تولید می شود که در راستای اجرای این طرح غرس خواهند شد.

    قدیمی با اشاره به اینکه در خراسان شمالی پتانسیل خوبی برای اجرای طرح زراعت چوب وجود دارد، افزود: کشت درخت های صنوبر برای تولید چوب، از آنجایی که سریع الرشد است درآمد خوبی را برای کشاورز به همراه خواهد داشت.

    وی ادامه داد: زراعت چوب برای کشاورزان زمانی صرفه اقتصادی بالایی خواهد داشت که آبی همچون پساب داشته باشند.

    وی بیان کرد: کشاورزان نهال های درخت صنوبر را بیشتر در اطراف باغ و همچنین در داخل باغ خود غرس می کنند.

    این مقام مسئول گفت: از سوی دیگر این اداره کل نیز آمادگی آن را دارد تا عرصه های ملی را در اختیار سرمایه گذار برای اجرای طرح زراعت چوب قرار دهد.

    وی بیان کرد: این اداره کل دو تا سه طرح زراعت چوب را آماده کرده است و سرمایه گذاران نیز برای اجرای آن اعلام آمادگی کرده اند اما در میان راه به مشکل برخورد کرده و از ادامه کار خودداری کردند.

    انتهای پیام

    برچسب ها

    اخبار مشابه

    دیدگاهتان را بنویسید

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *