×
×

تحقق ۱۰۳ درصدی تعهد اشتغال در حوزه گردشگری و صنایع‌دستی خراسان شمالی

  • کد نوشته: 37111
  • ۱۴۰۲-۰۱-۳۰
  • ۰
  • ایسنا/خراسان شمالی مدیرکل میراث‌فرهنگی گردشگری و صنایع‌دستی خراسان شمالی از تحقق ۱۰۳ درصد تعهد اشتغال در حوزه گردشگری و صنایع‌دستی شهرستان خراسان شمالی در سال گذشته خبر داد. به‌گزارش ایسنا، به نقل از روابط‌ عمومی اداره ‌کل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی خراسان شمالی، علی مستوفیان اظهار کرد: خوشبختانه خراسان شمالی در سال گذشته ۱۰۳ درصد […]

    تحقق ۱۰۳ درصدی تعهد اشتغال در حوزه گردشگری و صنایع‌دستی خراسان شمالی
  • تبلیغ هدفمند

    ایسنا/خراسان شمالی مدیرکل میراث‌فرهنگی گردشگری و صنایع‌دستی خراسان شمالی از تحقق ۱۰۳ درصد تعهد اشتغال در حوزه گردشگری و صنایع‌دستی شهرستان خراسان شمالی در سال گذشته خبر داد.

    به‌گزارش ایسنا، به نقل از روابط‌ عمومی اداره ‌کل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی خراسان شمالی، علی مستوفیان اظهار کرد: خوشبختانه خراسان شمالی در سال گذشته ۱۰۳ درصد تعهد اشتغال حوزه گردشگری و صنایع‌دستی را در سامانه رصد ملی کشور محقق کرد.

    وی بیان کرد: همچنین در سال ۱۴۰۱ برای بیش از ۹۰۰ نفر در حوزه گردشگری به طور مستقیم اشتغال ایجاد شد.

    مستوفیان خاطرنشان کرد: صدور ۸۰ موافقت اصولی و ۱۳ مجوز ایجاد نیز در این مدت انجام شده است.

    وی توضیح داد: انواع گلیم و سفره کردی، جاجیم، پارچه‌بافی، چادرشب‌بافی و حوله‌بافی، کلاه کرکی، دوخت لباس‌های سنتی، زیورآلات محلی، چاروق، انواع سفال و… از مهم‌ترین هنرهای دستی استان خراسان شمالی محسوب می‌شوند که همگی از شهرت و منزلت جهانی برخوردار بوده و تولید آن در استان در زمره پرطرف‌دارترین مشاغل قلمداد می‌شود.

    این مقام مسئول افزود: در حال حاضر بیش از ۱۸ هزار نفر صنعتگر فعال دارای مجوز در ۶۹ رشته صنایع‌دستی و البته افراد بسیاری نیز به‌صورت سنتی و خودجوش در جای‌جای استان در زمینه صنایع‌دستی مشغول به فعالیت هستند.

    وی با اشاره به اینکه ۲۹۵ رشته صنایع دستی در کشور وجود دارد، گفت: از این تعداد ۶۱ رشته در خراسان شمالی وجود دارد.

    مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری خراسان شمالی در ادامه تعداد تولیدکنندگان صنایع دستی در این استان را ۱۷ هزار و ۵۰۰ نفر اعلام کرد و گفت: ۴ اثر صنایع دستی در این استان نیز دارای مهر اصالت یونسکو است.

    وی بیان کرد: در حوزه گردشگری و صنایع‌دستی، سال گذشته ۱۵۰ میلیارد ریال تسهیلات در حوزه مشاغل خانگی از بانک‌های عامل اخذ شد؛ این در حالی است که ۱۷۲ میلیارد ریال از اعتبار تسهیلات تبصره ۱۸ در سال ۱۴۰۰ جذب شده بود.

    انتهای پیام

    برچسب ها

    اخبار مشابه

    دیدگاهتان را بنویسید

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *