×
×

شناسایی ۴۹۵ انشعاب غیرمجاز آب در خراسان شمالی

  • کد نوشته: 37113
  • ۱۴۰۲-۰۱-۳۰
  • ۰
  • ایسنا/خراسان شمالی مدیر عامل شرکت آب و فاضلاب خراسان شمالی از شناسایی ۴۹۵ انشعاب غیرمجاز آب در این استان طی سال گذشته خبر داد. رضا نعیمی در گفت و گو با ایسنا، با اشاره به اینکه شرکت آب و فاضلاب خراسان شمالی، ۳۴۸ هزار و ۸۱۳ مشترک آب را در شهرها و روستاهای استان تحت […]

    شناسایی ۴۹۵ انشعاب غیرمجاز آب در خراسان شمالی
  • تبلیغ هدفمند

    ایسنا/خراسان شمالی مدیر عامل شرکت آب و فاضلاب خراسان شمالی از شناسایی ۴۹۵ انشعاب غیرمجاز آب در این استان طی سال گذشته خبر داد.

    رضا نعیمی در گفت و گو با ایسنا، با اشاره به اینکه شرکت آب و فاضلاب خراسان شمالی، ۳۴۸ هزار و ۸۱۳ مشترک آب را در شهرها و روستاهای استان تحت پوشش دارد، اظهار کرد: در سال گذشته تیم شناسایی انشعابات غیرمجاز آب شرب ضمن بررسی انشعابات مشترکان، موفق به شناسایی تعداد ۴۹۵ انشعاب آب شرب غیرمجاز شد که ۳۸ انشعاب غیرمجاز به انشعاب مجاز تبدیل و ۱۳۵ انشعاب نیز به مراجع قضایی معرفی و پرونده سایر انشعابات نیز در دست اقدام است.

    وی گفت: با شناسایی انشعابات غیرمجاز در سال گذشته، بیش از ۸۱ هزار مترمکعب در مصرف آب صرفه جویی شد.

    نعیمی با بیان اینکه انشعاب های غیرمجاز علاوه بر افزایش بی رویه مصرف آب سبب بروز خسارت هایی به شبکه توزیع و تأسیسات شرکت آبفای استان شده است، گفت:  مصرف آب شرب از انشعاب غیرمجاز به لحاظ قانونی و شرعی جایز نیست و این گونه انشعاب ها منجر به اختلال در خدمات رسانی منظم و تضییع حقوق سایر مشترکان، آلودگی در شبکه توزیع آب، کاهش عمر مفید شبکه توزیع آبرسانی و همچنین به دلیل برداشت بی رویه منجر به افت فشار آب در شبکه توزیع می شود.

    وی افزود: به منظور جلوگیری از اختلال در شبکه آب رسانی به ویژه در حوزه روستایی، در سال جاری با پیگیری مستمر نسبت به شناسایی انشعابات غیر مجاز اقدام و برای استفاده کنندگان و نصب کنندگان انشعابات غیر مجاز بدون ملاحظه، پرونده قضایی تشکیل و برخورد لازم صورت خواهد گرفت.

    وی خاطرنشان کرد: بر اساس ماده ۴ قانون مجازات استفاده کنندگان غیرمجاز از آب در صورت داشتن شرایط لازم، امکان واگذاری انشعاب به دارندگان انشعابات غیرمجاز قبلی وجود دارد، لذا کسانی که از اجرای قانون پیروی نکنند و بر استفاده از انشعابات غیرمجاز اصرار داشته باشند، بر اساس ماده دو همان قانون به جبران خسارت، جزای نقدی و قطع انشعاب و برخورد قانونی محکوم می شوند.

    انتهای پیام

    برچسب ها

    اخبار مشابه

    دیدگاهتان را بنویسید

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *