×
×

عید فطر، روز همدلی، وحدت و دوری از تفرقه است/ ضرورت توجه به نیازمندان

  • کد نوشته: 37149
  • ۱۴۰۲-۰۲-۰۲
  • ۰
  • ایسنا/خراسان شمالی نماینده ولی فقیه در خراسان شمالی و امام جمعه بجنورد، روز عید سعید فطر را روز وحدت، برادری، همدلی و دوری از تفرقه دانست که در آن باید اختلافات کنار گذاشته شود. به گزارش ایسنا، حجت الاسلام و المسلمین رضا نوری در آیین با شکوه نماز عید سعید فطر که دوم اردیبهشت ماه […]

    عید فطر، روز همدلی، وحدت و دوری از تفرقه است/ ضرورت توجه به نیازمندان
  • تبلیغ هدفمند

    ایسنا/خراسان شمالی نماینده ولی فقیه در خراسان شمالی و امام جمعه بجنورد، روز عید سعید فطر را روز وحدت، برادری، همدلی و دوری از تفرقه دانست که در آن باید اختلافات کنار گذاشته شود.

    به گزارش ایسنا، حجت الاسلام و المسلمین رضا نوری در آیین با شکوه نماز عید سعید فطر که دوم اردیبهشت ماه همزمان با سراسر کشور در مرکز خراسان شمالی برگزار شد، اظهار کرد: در این یک ماه، خداوند عنایت های خاص و ویژه ای به مردم داشته است و ان شاءالله در دعاها و راز و نیازها، گناهان گذشته ما بخشیده شده باشد و ذخیره معنوی خوبی را به دست اورده باشیم. ذخیره ای که باید با آن به ماه مبارک رمضان بعدی برسیم.

    وی با بیان اینکه امروز روز گرفتن پاداش است و ان شاءالله بهترین آن به مردم عنایت شود، تاکید کرد: یوم الجزاء، یکی از نام های این روز است و باید روزی را به یاد بیاوریم که برابر خداوند خواهیم ایستاد و پاسخگوی معبود خواهیم بود.

    وی امروز را روز جایزه و پاداش مومنان و روزه داران دانست و با اشاره به یکی از احادیث امام علی (ع) درباره روز عید فطر، گفت: به فرموده امام علی (ع)، فرشته ای در روز عید از سوی خداوند بشارت می دهد که او همه شما را بخشید و پرونده شما را مثل روزی که به دنیا امدید پاک می کند. پس تصمیم بگیرید که در آینده چگونه باشید.

    حجت الاسلام نوری همچنین بیان کرد: خداوند می فرمایند این ماه، هم ماه من است هم ماه خلق من. پس نتیجه می گیریم همه هزینه ها برای نیازمندان است و مردم از پرداخت آن دریغ نکنند تا به دست نیازمندان برسد.

    امام جمعه بجنورد همچنین به روایتی از امام باقر (ع) درباره معیارهای شیعه بودن اشاره کرد و افزود: این امام در پاسخ به یکی از یارانش که گفته بود ما شیعیان بسیاری داریم بیان کرد که آیا همه افراد غنی به فقرا نگاه می کنند؟ آیا نیکوکار از خطاراکاران می‌گذرند و یکدیگر را می بخشند؟ آیا درگرفتاری ها، مصیبت ها، بیماری ها، شادی ها و… با یکدیگر مواسات دارند و کنار یکدیگر هستند یا خیر؟ اگر این ویژگی ها باشد یعنی آن ها شیعه واقعی ما هستند. اینجا بود که آن یار امام باقر (ع) گفت که خیر؛ تعدادی از آن ها این ویژگی ها را ندارند.

    وی همچنین اظهار کرد: در حوزه مسائل سیاسی و اجتماعی کشور، افراد و گروه هایی با سلایق مختلف و در مسیر ولایت هستند و دلیلی برای دشمنی آن ها با یکدیگر وجود ندارد و همه باید در روز عید فطر کنار هم بایستند و در این روز، وحدت را مشق کرده و تجربه کنند.

    نماینده ولی فقیه در خراسان شمالی در خصوص فطریه ها نیز بیان کرد: فطریه هایی که توسط مردم پرداخت می شود تا ظهر امروز شمارش و تا پیش از غروب آفتاب به حساب نیازمندان واریز خواهد شد. چراکه فطریه، جایزه و هدیه نیازمندان است و باید در همین عید به دست آنان برسد.

    عید فطر، روز همدلی، وحدت و دوری از تفرقه است/ ضرورت توجه به نیازمندان

    عید فطر، روز همدلی، وحدت و دوری از تفرقه است/ ضرورت توجه به نیازمندان

    انتهای پیام

    برچسب ها

    اخبار مشابه

    دیدگاهتان را بنویسید

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *