×
×

مرگ مشکوک ماهیان بند عبدل‌آباد بجنورد/ محیط زیست: بعد از تعطیلات بررسی می‌کنیم

  • کد نوشته: 37155
  • ۱۴۰۲-۰۲-۰۲
  • ۰
  • ایسنا/خراسان شمالی یکی دو روزی است که تصاویری از مرگ تعدادی از ماهی‌های بند خاکی عبدل آباد بجنورد در کانال‌های خبری و مجازی دست به دست می‌شود. موضوعی که مسبوق به سابقه بوده و امسال نیز تکرار شده است. به گزارش ایسنا، بند خاکی عبدل آباد شهرستان بجنورد در نزدیکی روستای عبدل آباد واقع شده […]

    مرگ مشکوک ماهیان بند عبدل‌آباد بجنورد/ محیط زیست: بعد از تعطیلات بررسی می‌کنیم
  • تبلیغ هدفمند

    ایسنا/خراسان شمالی یکی دو روزی است که تصاویری از مرگ تعدادی از ماهی‌های بند خاکی عبدل آباد بجنورد در کانال‌های خبری و مجازی دست به دست می‌شود. موضوعی که مسبوق به سابقه بوده و امسال نیز تکرار شده است.

    به گزارش ایسنا، بند خاکی عبدل آباد شهرستان بجنورد در نزدیکی روستای عبدل آباد واقع شده و از مکان های دیدنی بجنورد به شمار می‌آید. این بند در زمستان از آب‌ رودخانه‌های اطراف پر می‌شود و در فصل‌های کم آبی از آن برای تزریق به زمین‌های کشاورزی اطراف استفاده می‌کنند. از این بند برای پرورش ماهیان گرم آبی نیز استفاده می‌شود.

    اما اکنون با مرگ تعدادی از ماهیان درون آن روبه رو هستیم که البته در سال های گذشته نیز اتفاق می افتاد. برخی از اهالی مناطق اطراف این بند خاکی، عقیده داشتند ورود آب‌های سمی از یکی از صنایع در جوار این بند باعث این موضوع می شود و در سال ها قبل نیز اتفاق افتاده.

    اما این موضوع هیچگاه به صورت رسمی تایید نشد و به عنوان مثال در فروردین سال ۱۴۰۰ که این اتفاق تکرار شده بود، مسئولان نبود اکسیژن کافی در تانکرهای حمل و نقل ماهی‌ها و درواقع نوع حمل و نقل ماهی‌ها را علت تلفات در این ماهی ها اعلام کردند.

    مدیر حفاظت محیط زیست بجنورد طی گفت و گویی در این خصوص اظهار کرد: این بند توسط سازمان جهاد کشاورزی ساخته و برای پرورش ماهی به بخش خصوصی واگذار شده است. اداره حفاظت محیط زیست در حوزه طبیعی و آبگیرها دخالت دارد و در مکان های بخش خصوصی مسئولیتی ندارد با این وجود نمونه برداری از آب این بند انجام و پیگیری لازم انجام می شود.

    محمد خالقی افزود: با توجه به اینکه ماهیان به وسیله تانکر حمل می شوند، تلف شدن شماری از آنان در حین جابه جایی و تخلیه در بند، غیرقابل اجتناب است البته بررسی های بیشتر برای علت این حادثه انجام می شود.

    وی تاکید کرد: با توجه به تعطیلات پیش رو، انجام اقدامات آزمایشگاهی میسر نیست لذا در روزهای آتی نمونه برداری انجام و به دامپزشکی تحویل داده می شود.

    انتهای پیام

    برچسب ها

    اخبار مشابه

    دیدگاهتان را بنویسید

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *