×
×

اقامه نماز عید فطر در ۲۱ شهر خراسان شمالی

  • کد نوشته: 37165
  • ۱۴۰۲-۰۲-۰۲
  • ۰
  • ایسنا/خراسان شمالی رئیس شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی خراسان‌شمالی از اقامه نماز عید سعید فطر با حضور گسترده اقشار مردم مومن در ۲۱ شهر استان خبر داد. حجت الاسلام جلیل محمدی در گفت و گو با ایسنا اظهار کرد: نماز عید سعید فطر در بجنورد مرکز خراسان شمالی به امامت حجت الاسلام رضا نوری نماینده ولی […]

    اقامه نماز عید فطر در ۲۱ شهر خراسان شمالی
  • تبلیغ هدفمند

    ایسنا/خراسان شمالی رئیس شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی خراسان‌شمالی از اقامه نماز عید سعید فطر با حضور گسترده اقشار مردم مومن در ۲۱ شهر استان خبر داد.

    حجت الاسلام جلیل محمدی در گفت و گو با ایسنا اظهار کرد: نماز عید سعید فطر در بجنورد مرکز خراسان شمالی به امامت حجت الاسلام رضا نوری نماینده ولی فقیه در خراسان شمالی و امام جمعه بجنورد اقامه می شود.

    وی افزود: در صورتی که مساعد بوده و بارندگی نباشد، این نماز در بلوار روبه روی مصلی اقامه خواهد شد و در صورتی که هوا بارندگی باشد یا شرایط مساعدی نداشته باشد، در مصلای امام خمینی (ره) اقامه می شود.

    وی ادامه داد: نماز عید سعید فطر در بجنورد ساعت ۶ و ۳۰ دقیقه صبح اقامه می شود و از مردم درخواست می شود از ساعت ۶ در محل برگزاری حاضر شوند.

    حجت الاسلام محمدی با اشاره به مکان برگزاری نماز عید فطر در برخی شهرهای دیگر استان نیز گفت: همچنین خیابان استقلال شهرستان شیروان، خیابان طالقانی شهرستان اسفراین، باغ ملی (روبه روی فاطمیه) شهر آشخانه، گلزار شهدای گمنام شهرستان فاروج، حسینیه سید الشهدای گرمه، مصلای جاجرم و مصلای صفی آباد با امامت ائمه جمعه، مهیای اقامه نماز عید سعید فطر خواهند بود.

    به گفته وی، این آیین عبادی در شهرستان بجنورد، شهرستان شیروان و شهر سنخواست ساعت ۶:۳۰ و در دیگر مناطق استان ساعت ۷ صبح برگزار خواهد شد.

    وی همچنین از از تمامی نمازگزاران خواست تا در صورت امکان، مهر و سجاده شخصی یا حصیر به همراه داشته باشند.

    حجت الاسلام محمدی رئیس شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی خراسان‌شمالی همچنین تاکید کرد: نماز عید سعید فطر در بسیاری از نقاط روستایی استان نیز برپا می شود که اطلاع رسانی های آن ها توسط عوامل محلی انجام شده است.

    به گزارش ایسنا، وقت نماز عید فطر از اول آفتاب روز عید تا ظهر است. در روز عید فطر مستحب است مسلمانان بعد از بلند شدن آفتاب افطار کنند و زکات فطره را هم بدهند و بعد نماز عید را بخوانند.

    نماز عید فطر ۲ رکعت است که نمازگزار در هر رکعت باید بعد از خواندن حمد و سوره، ۳ تکبیر بگوید. بهتر آن است که در رکعت اول ۵ تکبیر بگوید و میان هر ۲ تکبیر یک قنوت بخواند و بعد از تکبیر پنجم تکبیر دیگری بگوید به رکوع رود و ۲ سجده بجا آورد و برخیزد و در رکعت دوم، ۴ تکبیر بگوید و میان هر ۲ تکبیر یک قنوت بخواند. بعد از تکبیر چهارم تکبیر دیگری بگوید و به رکوع رود و بعد از رکوع ۲ سجده کند و تشهد بخواند و نماز را سلام دهد.

    انتهای پیام

    برچسب ها

    اخبار مشابه

    دیدگاهتان را بنویسید

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *