×
×

۳۰ تبعه خارجی غیرمجاز شاغل در خراسان شمالی شناسایی شد

  • کد نوشته: 37183
  • ۱۴۰۲-۰۲-۰۴
  • ۰
  • ایسنا/خراسان شمالی مدیر کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی خراسان شمالی گفت: طی بازرسی های انجام شده بازرسان کار استان در سال گذشته، ۳۰ نفر تبعه خارجی غیرمجاز شاغل در کارگاه‌های استان شناسایی و به مراجع قانونی تحویل شدند.  مهدی اسلام خواه در گفت و گو با ایسنا اظهار کرد: خراسان شمالی، از استان های […]

    ۳۰ تبعه خارجی غیرمجاز شاغل در خراسان شمالی شناسایی شد
  • تبلیغ هدفمند

    ایسنا/خراسان شمالی مدیر کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی خراسان شمالی گفت: طی بازرسی های انجام شده بازرسان کار استان در سال گذشته، ۳۰ نفر تبعه خارجی غیرمجاز شاغل در کارگاه‌های استان شناسایی و به مراجع قانونی تحویل شدند.

     مهدی اسلام خواه در گفت و گو با ایسنا اظهار کرد: خراسان شمالی، از استان های ممنوعه برای به کاری گیری و اشتغال اتباع خارجی است و براساس قانون، به کارگیری اتباع خارجی بدون مجوز در کارگاه ها و واحدهای تولیدی و صنعتی ممنوع است و در صورت شناسایی مالکان این واحدها نیز طبق قانون جریمه می شوند.

    وی ادامه داد: براساس ماده ۱۲۰ قانون کار اتباع بیگانه در صورتی می توانند در ایران کار کنند که دارای روادید ورود و حق کار مشخص باشند و مطابق قوانین و آیین نامه های مرتبط با این بخش پروانه کار دریافت کنند.

    اسلام خواه افزود: کارفرمایانی که اقدام به کارگیری اتباع خارجی غیر قانونی کنند بابت هر روز اشتغال غیر مجاز باید ۵ برابر حداقل دستمزد روزانه مصوب شورای عالی کار معادل جریمه بپردازند.

    مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی خراسان شمالی خاطرنشان کرد: جریمه کارفرمایانی که به کارگیری اتباع غیرمجاز را در سال تکرار کنند، ۲ برابر می شود.

    انتهای پیام

    برچسب ها

    اخبار مشابه

    دیدگاهتان را بنویسید

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *