×
×

کاهش ۹۵ درصدی معوقات کارگری در خراسان شمالی

  • کد نوشته: 37195
  • ۱۴۰۲-۰۲-۰۴
  • ۰
  • ایسنا/خراسان شمالی مدیر کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی خراسان شمالی از کاهش ۹۵ درصدی معوقات کارگری در این استان طی سال گذشته خبر داد. علی اسلام خواه در نشست خبری که چهارم اردیبهشت ماه برگزار شد، با اشاره به اینکه از ابتدای سال گذشته تا دی ماه تعدیل نیروی کارگری در این استان وجود […]

    کاهش ۹۵ درصدی معوقات کارگری در خراسان شمالی
  • تبلیغ هدفمند

    ایسنا/خراسان شمالی مدیر کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی خراسان شمالی از کاهش ۹۵ درصدی معوقات کارگری در این استان طی سال گذشته خبر داد.

    علی اسلام خواه در نشست خبری که چهارم اردیبهشت ماه برگزار شد، با اشاره به اینکه از ابتدای سال گذشته تا دی ماه تعدیل نیروی کارگری در این استان وجود نداشته است، اظهار کرد: میزان مقرری بگیران بیمه بیکاری نیز در این استان کاهش یافته است.

    وی گفت: میزان معوقات کارگری در اوایل سال گذشته ۲۷ میلیارد تومان بوده که این مقدار در پایان سال به حدود یک میلیارد تومان رسیده است.

    اسلام خواه با اشاره به حوادث ناشی از کارگر نیز بیان کرد: طی شش ماه نخست سال گذشته هیچ حادثه منجر به فوت کارگری در این استان وجود نداشته است و از سوی دیگر در مجموع حوادث ناشی از کار در این استان در مدت یاد شده با کاهش مواجه بوده است.

    به گفته وی بیشترین حوادث ناشی از کار مربوط به صنعت ساختمان و معادن است.

    این مقام مسئول با اشاره به مدت زمان رسیدگی به مطالبات کارگری نیز بیان کرد: خراسان شمالی رتبه دوم کشوری را در زمان رسیدگی به مطالبات کارگری دارد که مدت زمان آن به ۲۶.۵ روز رسیده و تعداد پرونده ها به شدت کاهش یافته است.

    وی تصریح کرد: در سال گذشته دو هزار و ۳۲۶ پرونده مطالبات کارگری به هیات تشخیص جهت رسیدگی ارجاع شده است که بیشترین پرونده ها متعلق به شهرستان بجنورد با یک هزار و ۱۰۸ پرونده بوده است.

    مدیر کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی خراسان شمالی به نرخ بیکاری در استان نیز اشاره کرد و گفت: نرخ بیکاری تا پایان سال ۱۴۰۰در خراسان شمالی ۹.۷ درصد و در کشور ۹.۲ درصد بوده است.

    وی تاکید کرد: اما این میزان در کشور در سال ۱۴۰۱ در استان به ۸.۷ درصد و در کشور به ۰٫۹ درصد رسیده است.

    اسلام خواه با اشاره به اجرای طرح کالا برگ های الکترونیکی در سامانه شبکه اعتبار ملی افزود: در راستای اجرای این طرح در سال گذشته ۱۳ هزار تراکنش در این استان با مبلغ ۹ میلیارد و ۱۰۰ میلیون تومان وجود داشته است.

    وی با بیان اینکه در خراسان شمالی حدود ۹۶۰ هزار یارانه بگیر وجود دارد، ادامه داد: این تعداد تراکنش کم بوده و به نظر می رسد هنوز اقبالی از سوی مردم استان برای انجام این گونه خریدها وجود نداشته است.

    این مقام مسئول به مصوبات سفر رئیس جمهور به خراسان شمالی نیز اشاره کرد و گفت: در این سفر ۴۰ میلیارد تومان برای این اداره کل مصوب شده که بیشتر برای حوزه ورزشی و فرهنگی بوده است.

    وی توضیح داد: برای استخر در حال ساخت مجموعه ورزشی اسفراین ۱۵ میلیارد تومان مصوب شد که این پروژه طی ۶ ماه نخست امسال به بهره برداری می رسد. علاوه بر آن برای مجموعه های ورزشی امام علی (ع) بجنورد و گلستان شهر نیز ۲۵ میلیارد تومان مصوب شده است.

    انتهای پیام

    برچسب ها

    اخبار مشابه

    دیدگاهتان را بنویسید

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *