×
×

بخشی از کشتزارهای «قره میدان» در شهرستان مانه و سملقان از بین رفت

  • کد نوشته: 37230
  • ۱۴۰۲-۰۲-۰۵
  • ۰
  • ایسنا/خراسان شمالی مدیر امور زراعت سازمان جهاد کشاورزی خراسان شمالی گفت: بخشی از کشتزارهای «قره میدان» در شهرستان مانه و سملقان از بین رفت. وحید صباغ در گفت و گو با ایسنا، با اشاره به کاهش شدید بارندگی ها در این استان اظهار کرد: از ابتدای فروردین ماه امسال تاکنون باران موثری در این استان […]

    بخشی از کشتزارهای «قره میدان» در شهرستان مانه و سملقان از بین رفت
  • تبلیغ هدفمند

    ایسنا/خراسان شمالی مدیر امور زراعت سازمان جهاد کشاورزی خراسان شمالی گفت: بخشی از کشتزارهای «قره میدان» در شهرستان مانه و سملقان از بین رفت.

    وحید صباغ در گفت و گو با ایسنا، با اشاره به کاهش شدید بارندگی ها در این استان اظهار کرد: از ابتدای فروردین ماه امسال تاکنون باران موثری در این استان وجود نداشته و بارندگی چند روز گذشته نیز به صورت لکه ای، آن ها هم فقط در شهر بجنورد بوده است.

    وی افزود: متاسفانه به علت کاهش بارندگی ها، وضعیت مزارع گندم و جو در این استان به خصوص مزارع دیم، خوب نیست.

    صباغ ادامه داد: محصولات در شهرستان های مانه و سملقان، گرمه، جاجرم و اسفراین به دلیل اینکه دارای هوای گرم تری هستند از لحاظ مراحل رشدی در وضعیت جلوتری قرار دارند، اما بخشی از مزارع در منطقه قره میدان مانه و سملقان به علت خشکسالی از بین رفت.

    وی تصریح کرد: هنوز میزان دقیق خسارت ها مشخص نیست اما طبق برآورد کارشناسان خبره کشاورزی، تاکنون حداقل ۳۰ درصد به مزارع خسارت وارد شده است.

    این مقام مسئول تصریح کرد: در ابتدای سال زراعی جاری پیش بینی شده بود تا ۲۱۵ هزار تن گندم در مزارع استان برداشت شود اما با این وضعیت، میزان تولید گندم در این استان کاهش چشمگیری خواهد داشت.

    وی توضیح داد: سطح مزارع گندمی دیم در این استان ۹۴ هزار، گندم آبی ۴۸ هزار هکتار و جوی دیم ۳۱ هزار هکتار و جوی آبی ۲۸ هزار هکتار است.

    به گفته مدیر زراعت سازمان جهاد کشاورزی خراسان شمالی، مساحت مزارع موجود در منطقه قره میدان در شهرستان مانه و سملقان ۹ هزار هکتار است.

    انتهای پیام

    برچسب ها

    اخبار مشابه

    دیدگاهتان را بنویسید

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *