×
×

راه‌اندازی مرکز تحقیقات رباتیک دربزرگترین واحد دانشگاه آزاد/جزئیات حمایت از تیم‌های برتر ربوکاپ

  • کد نوشته: 37252
  • ۱۴۰۲-۰۲-۰۵
  • ۰
  • معاون فناوری و نوآوری واحد علوم و تحقیقات دانشگاه آزاد اعلام کرد: با راه‌اندازی سرای نوآوری در این دانشگاه، مرکز تحقیقات رباتیک که شامل بخش‌های آزمایشگاهی می‌شود، تاسیس خواهد شد. به گزارش ایسنا، دکتر داود ثمری امروز در نشست خبری مسابقات بین‌المللی ربوکاپ آزاد ایران با اشاره به برگزاری ۱۷ دوره مسابقات ربوکاپ از سوی دانشگاه […]

    راه‌اندازی مرکز تحقیقات رباتیک دربزرگترین واحد دانشگاه آزاد/جزئیات حمایت از تیم‌های برتر ربوکاپ
  • تبلیغ هدفمند

    معاون فناوری و نوآوری واحد علوم و تحقیقات دانشگاه آزاد اعلام کرد: با راه‌اندازی سرای نوآوری در این دانشگاه، مرکز تحقیقات رباتیک که شامل بخش‌های آزمایشگاهی می‌شود، تاسیس خواهد شد.

    به گزارش ایسنا، دکتر داود ثمری امروز در نشست خبری مسابقات بین‌المللی ربوکاپ آزاد ایران با اشاره به برگزاری ۱۷ دوره مسابقات ربوکاپ از سوی دانشگاه آزاد در کشور، اظهار کرد: یکی از حوزه‌هایی که موجب برند شدن دانشگاه آزاد شده است، برگزاری مسابقات ربوکاپ بوده است و امروزه این مسابقه تبدیل به بزرگترین رویداد فناورانه کشور شده است.

    وی با اشاره به افزایش ۳ برابری کیفی و کمی این مسابقات، ادامه داد: آشنا کردن دانشجویان و دانش آموزان با مباحث تئوری و عملی هوش مصنوعی و تجاری‌سازی ربات‌های ساخته شده از سوی تیم‌ها از اهداف برگزاری این رویداد فناورانه است؛ ضمن آنکه این رویداد راهکاری برای جلوگیری از خروج نخبگان خواهد بود.

    ثمری، حضور بخش‌های صنعتی در این رقابت را یکی از ویژگی‌های این دوره از مسابقات نام برد و یادآور شد: ما در هفدهمین دوره مسابقات ربوکاپ میزبان بخش‌های صنعتی خواهیم بود.

    معاون فناوری و نوآوری واحد علوم و تحقیقات دانشگاه آزاد از حمایت تیم‌های برتر این رقابت خبر داد و گفت: ۵ تیم برتر دانشگاه آزاد به طور کامل مورد حمایت قرار می‌گیرند و سایر تیم‌های برگزیده در صورت تمایل در مرکز رشد این دانشگاه مستقر خواهند شد.

    وی اضافه کرد: اخیرا مرکز رشد واحد علوم و تحقیقات کد نوآوری را دریافت کرده است که این کد موجب خواهد شد تیم‌های مستقر در این مرکز بتوانند با مراجعه به ادارات مالیات و بیمه از خدمات و تسهیلات بیمه‌ای و مالیاتی بهره‌مند شوند.

    ثمری همچنین از راه‌اندازی سرای نوآوران در این واحد دانشگاه آزاد خبر داد و یادآور شد: در سرای نوآوری واحد علوم و تحقیقات، بزرگترین مرکز تحقیقات رباتیک راه‌اندازی می‌شود، مجوزهای اولیه این مرکز از ریاست دانشگاه اخذ شده است.

    به گفته وی، این مرکز تخصصی محل مناسبی برای تجمیع تیم‌های برگزیده حوزه‌های مرتبط با رباتیک است.

    معاون فناوری و نوآوری واحد علوم و تحقیقات دانشگاه آزاد، خاطر نشان کرد: این مرکز تخصصی شامل بخش‌های آزمایشگاهی و زمین‌هایی برای فناوران حوزه رباتیک می‌شود.

    انتهای پیام

    برچسب ها

    اخبار مشابه

    دیدگاهتان را بنویسید

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *