×
×

خراسان شمالی در انتظار افزایش وزش باد و رگبار پراکنده

  • کد نوشته: 37262
  • ۱۴۰۲-۰۲-۰۶
  • ۰
  • ایسنا/خراسان شمالی بر اساس اعلام اداره کل هواشناسی خراسان شمالی، برای وضعیت جوی این استان، افزایش شدت وزش باد، بارش باران و در پاره ای نقاط رگبار باران و رعدوبرق پیش بینی می شود. به گزارش ایسنا، بر اساس آخرین نقشه‌های پیش‌یابی هواشناسی، وضعیت جوی استان خراسان شمالی برای روزهای پایانی هفته جاری با فعالیت […]

    خراسان شمالی در انتظار افزایش وزش باد و رگبار پراکنده
  • تبلیغ هدفمند

    ایسنا/خراسان شمالی بر اساس اعلام اداره کل هواشناسی خراسان شمالی، برای وضعیت جوی این استان، افزایش شدت وزش باد، بارش باران و در پاره ای نقاط رگبار باران و رعدوبرق پیش بینی می شود.

    به گزارش ایسنا، بر اساس آخرین نقشه‌های پیش‌یابی هواشناسی، وضعیت جوی استان خراسان شمالی برای روزهای پایانی هفته جاری با فعالیت سامانه بارشی، نیمه‌ابری تا ابری و همراه با وزش باد لحظه ای شدید و رگبار پراکنده پیش بینی می شود.

    بر این اساس، پیش بینی می شود از امروز چهارشنبه ۶ اردیبهشت ماه، افزایش شدت وزش باد (گاهی وزش باد لحظه ای شدید با گرد و خاک محلی)، بارش باران در پاره ای نقاط رگبار باران و رعدوبرق و درنقاط مستعد با احتمال بارش تگرگ رخ دهد.

    منطقه اثر این سامانه، به صورت پراکنده در اغلب نقاط استان خواهد بود و تا جمعه شب ۸ اردیبهشت ماه ادامه خواهد داشت.

    آسیب به سازه های موقت، صاعقه، احتمال آبگرفتگی معابر به صورت محدود، احتمال جاری شدن روان آب، احتمال سیلابی شدن مسیل ها، افزایش جزئی دما طی امروز و کاهش ۴ الی ۶ درجه ای دما به ویژه در گرم ترین ساعت روز از امروز چهارشنبه تا جمعه، بخشی از آثار مخاطره این سامانه بارشی است.

    به همین منظور، هواشناسی استان بر عدم چرای دام و تردد عشایر در ارتفاعات، کنترل استحکام تاسیسات کشاورزی، گلخانه ها و سازه های موقت، عدم توقف و پارک خودرو در اطراف درختان فرسوده و ساختمان های نیمه کاره، عدم تردد و حضور در نقاط مرتفع و مسیل ها در شرایط نا مساعد جوی، عدم انجام هرگونه محلولپاشی و سمپاشی، احتیاط و محدود نمودن فعالیت کوهنوردی و عدم اتراق در حاشیه و بستر رودخانه ها و مسیل ها تاکید کرده است.

    انتهای پیام

    برچسب ها

    اخبار مشابه

    دیدگاهتان را بنویسید

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *