×
×

آخرین فرصت دستگاه‌های مختلف برای ارائه نظر در خصوص سند امنیت غذایی کشور

  • کد نوشته: 37276
  • ۱۴۰۲-۰۲-۰۶
  • ۰
  • دبیر ستاد علم و فناوری دبیرخانه شورای عالی انقلاب فرهنگی با بیان اینکه در حال حاضر کلیات سند امنیت غذایی نهایی شده است، گفت: هفته آینده یک کمیته متشکل از دستگاه‌های اجرایی نظرات ارائه‌شده را کنترل می‌کنند و امیدواریم بتوانیم در هفته آینده این سند را به صحن شورای عالی انقلاب فرهنگی ببریم. به گزارش […]

    آخرین فرصت دستگاه‌های مختلف برای ارائه نظر در خصوص سند امنیت غذایی کشور
  • تبلیغ هدفمند

    دبیر ستاد علم و فناوری دبیرخانه شورای عالی انقلاب فرهنگی با بیان اینکه در حال حاضر کلیات سند امنیت غذایی نهایی شده است، گفت: هفته آینده یک کمیته متشکل از دستگاه‌های اجرایی نظرات ارائه‌شده را کنترل می‌کنند و امیدواریم بتوانیم در هفته آینده این سند را به صحن شورای عالی انقلاب فرهنگی ببریم.

    به گزارش ایسنا، دکتر رجبعلی برزویی با اشاره به برگزاری یکصد و هفتاد و یکمین جلسه شورای ستاد راهبری اجرای نقشه جامع علمی کشور با بیان این‌که موضوع این جلسه سند دانش بنیان و فرهنگی امنیت غذایی کشور بود، گفت: این سند از اهمیت بالایی در کشور برخوردار است. در سال ۹۸ رهبر انقلاب پیشنهاد و دستور دادند که شورای عالی انقلاب فرهنگی، به کمک دولت به بحث تدوین سند امنیت غذایی وارد شود.

    دبیر ستاد علم و فناوری دبیرخانه شورای عالی انقلاب فرهنگی ادامه داد: در سال ۹۹ شورای عالی انقلاب فرهنگی با کمک سایر دستگاه‌ها به خصوص وزارت جهاد کشاورزی این سند را تدوین کرد و در سال ۱۴۰۰ نسخه اولیه این سند آماده شد.

    وی ادامه داد: در سال ۱۴۰۱ این سند رسماً از سوی دولت به شورای عالی انقلاب فرهنگی پیشنهاد شد و در دو جلسه ستاد نقشه جامع علمی کشور، سند امنیت غذایی به تصویب نهایی رسید.

    برزویی با تاکید بر اینکه سند امنیت غذایی از جمله اسناد پیشرو و دانش‌بنیان است، خاطر نشان کرد: در این سند، تمام ابعاد اقتصادی، سلامت و تولید پیش‌بینی شده و می‌تواند کشور را در مسیر بهتری در این حوزه قرار دهد؛ چرا که بحث غذا از مهم‌ترین مسائل کشور است.

    وی ادامه داد: بعد از اینکه سند امنیت غذایی در شورای عالی انقلاب فرهنگی مصوب شد و به صحن علنی رفت، پیشنهاد شد که شورای امنیت غذایی وزارت بهداشت نیز می‌تواند متولی این موضوع باشد. این موضوع در جلسه پیشین شورای عالی امنیت غذایی وزارت بهداشت مطرح شد و رییس جمهوری پیشنهاد کرد که با توجه به این‌که این سند فرادستگاهی و فراقوه‌ای است، باید در شورای عالی انقلاب فرهنگی تصویب شود.

    دبیر ستاد علم و فناوری دبیرخانه شورای عالی انقلاب فرهنگی با اشاره به تصویب کامل سند امنیت غذایی در جلسه ۱۷۱ شورای ستاد راهبری اجرای نقشه جامع علمی کشور، گفت: در این جلسه با نظرات و اصلاحاتی که دوستان داشتند، این سند از منظر دانش‌بنیان و فرهنگی، به طور کامل تصویب شد و قرار شد اگر سایر دستگاه‌ها و به‌ویژه وزارت بهداشت در مورد این سند و بخش شاخص‌های آن و سلامت نظری دارند، این موضوعات به سند اضافه شود.

    وی خاطر نشان کرد: هفته آینده یک کمیته متشکل از دستگاه‌های اجرایی دیگر این موضوعات را کنترل می‌کنند و امیدواریم بتوانیم در هفته آینده آن را به صحن شورای عالی انقلاب فرهنگی ببریم. 

    برزویی تاکید کرد: در حال حاضر کلیات سند نهایی شده و پس از بررسی بخش جزئی که هفته آینده انجام خواهد شد، سند در صحن علنی ارائه خواهد شد و انشالله یک سند بسیار پیشرو و هدفمند برای اولین‌بار در کشور خواهیم داشت.

    دبیر ستاد علم و فناوری دبیرخانه شورای عالی انقلاب فرهنگی ضمن بیان اینکه ممکن است در هفته آینده برخی شاخص‌ها در حوزه‌های سلامت و… اضافه شود، گفت: کلیات سند و ساختارهای آن قبلاً در کلیه دستگاه‌ها کنترل شده است و ۸ وزارتخانه در تدوین این سند نقش داشتند، ولی رییس جمهوری خواسته‌ است که دستگاه‌ها یک بار دیگر هم نظرات خود را ارائه کنند. البته ممکن است، در نهایت چیزی هم به این اضافه نشود.

    انتهای پیام

    برچسب ها

    اخبار مشابه

    دیدگاهتان را بنویسید

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *