×
×

ورود دومین دستگاه شتاب دهنده خطی در خراسان شمالی

  • کد نوشته: 37353
  • ۱۴۰۲-۰۲-۱۲
  • ۰
  • ایسنا/خراسان شمالی سرپرست دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی و درمانی خراسان شمالی از ورود یک دستگاه شتابدهنده خطی پیشرفته برای درمان بیماران سرطانی استان با اعتبار حدود ۵۰۰ میلیارد ریال خبر داد. دکتر جواد شاهین‌فر در گفت و گو با ایسنا، اظهار کرد: تا پیش از این یک دستگاه شتابدهنده خطی در استان وجود […]

    ورود دومین دستگاه شتاب دهنده خطی در خراسان شمالی
  • تبلیغ هدفمند

    ایسنا/خراسان شمالی سرپرست دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی و درمانی خراسان شمالی از ورود یک دستگاه شتابدهنده خطی پیشرفته برای درمان بیماران سرطانی استان با اعتبار حدود ۵۰۰ میلیارد ریال خبر داد.

    دکتر جواد شاهین‌فر در گفت و گو با ایسنا، اظهار کرد: تا پیش از این یک دستگاه شتابدهنده خطی در استان وجود داشت که پاسخگوی درمان بیماران خاص سرطانی نیازمند پرتودرمانی و با وزن بالا نبود، اما با ورود و راه اندازی این دستگاه، دیگر شاهد مراجعه بیماران به مشهد نخواهیم بود.

    وی تصریح کرد: حدود ۲۵۰۰ بیمار سرطانی در خراسان شمالی وجود دارد که راه‌اندازی این دستگاه که یکی از به روزترین و فوق العاده‌ترین دستگاه‌های کشور است، گام بزرگی در جهت کاهش مشکلات و دردهای بیماران سرطانی استان است.

    شاهین فر عنوان کرد: بالاخره نتیجه تلاش‌های طولانی مدت تیم دانشگاه به ثمر نشست و دستگاه شتابدهنده پیشرفته و ورژن روز دنیا وارد این استان شد تا در راه ارائه خدمات پیشرفته به بیماران مبتلا به سرطان یک گام اساسی برداشته شود و بتوانیم در آینده ای نزدیک بیمارستان امام علی(ع) را به یکی از مدرن‌ترین مراکز جامع سرطان شمال شرق کشور تبدیل کنیم.

    وی اظهار کرد: اگر بخواهیم با سرعت سال های قبلی حرکت کنیم، عقب خواهیم افتاد لذا برای رسیدن به آنچه که مردم لایقش هستند، نیازمند جهش هستیم و باید مراکز درمانی استان را به دستگاه‌های پیشرفته، مجهز کنیم.

    سرپرست دانشگاه علوم پزشکی خراسان شمالی خاطرنشان کرد: همچنین دستگاه‌های جدید ام آی آر سی تی اسکن پیشرفته نیز با اعتباری بالغ بر ۷۳۰ میلیارد ریال وارد استان شده است و طی روزهای آینده در بیمارستان‌های استان بهره‌برداری خواهد شد.

    به گفته وی اخیرا نیز۱۳ دستگاه دیالیز برای بهبود ارائه خدمت به بیماران با پیگیری‌های مستمر به دانشگاه اختصاص و وارد استان شده است که این دستگاه‌ها برای تجهیز، احداث و توسعه مراکز دیالیز در استان مورد استفاده قرار گرفت.

    انتهای پیام

    برچسب ها

    اخبار مشابه

    دیدگاهتان را بنویسید

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *