×
×

جایگاه نخست خراسان شمالی در اهدای خون در کشور

  • کد نوشته: 37357
  • ۱۴۰۲-۰۲-۱۲
  • ۰
  • ایسنا/خراسان شمالی مدیر کل انتقال خون خراسان شمالی از جایگاه نخست این استان در اهدای خون در کشور خبر داد. هادی نوری در گفت و گو با ایسنا، اظهار کرد: دانشگاه علوم پزشکی مبنای فعالیت‌های سلامت محور است و سازمان انتقال خون در این راستا همراه دانشگاه است. وی با بیان اینکه سازمان انتقال خون […]

    جایگاه نخست خراسان شمالی در اهدای خون در کشور
  • تبلیغ هدفمند

    ایسنا/خراسان شمالی مدیر کل انتقال خون خراسان شمالی از جایگاه نخست این استان در اهدای خون در کشور خبر داد.

    هادی نوری در گفت و گو با ایسنا، اظهار کرد: دانشگاه علوم پزشکی مبنای فعالیت‌های سلامت محور است و سازمان انتقال خون در این راستا همراه دانشگاه است.

    وی با بیان اینکه سازمان انتقال خون خراسان شمالی ۱۲ بیمارستان سطح استان را تحت پوشش دارد، افزود: آزمایشگاه غربگالکری انتقال خون خراسان شمالی پس از ۱۸ سال طی سال گذشته افتتاح شد.

    مدیرکل انتقال خون خراسان شمالی ادامه داد: طی هفته سلامت مرکز انتقال خون شهرهای آشخانه و فاروج افتتاح می شود و به این ترتیب ۵ شهرستان دارای مرکز انتقال خون خواهند بود.

    نوری با بیان اینکه خراسان شمالی با رشد ۳۴ درصدی در اهدای خون، جایگاه نخست کشور را در اختیار دارد، گفت: میانگین کشوری مشارکت بانوان در اهدای خون ۵ درصد است که این عدد در خراسان شمالی ۸ درصد می باشد.

    وی تصریح کرد: سال گذشته ۱۱ هزار واحد خون به سایر استان‌ها ارسال شده است.

    مدیرکل انتقال خون خراسان شمالی از رشد ۴۸ درصدی مراجعه اهداکنندگان خون بار اولی در سال گذشته خبر داد.

    نوری  اظهار کرد: در سال گذشته ۳۰ هزار و ۶۶۱ نفر برای اهدای خون به مراکز خونگیری استان مراجعه کرده اند که با رشد ۳۱ درصدی مواجه بوده ایم.

    وی با اشاره به اینکه طی این مدت میزان اهدای خون نیز با رشد ۳۴ درصدی مواجه بوده است، گفت: در سال گذشته ۲۵ هزار و ۶۸۶ نفر موفق به اهدای خون خود شده اند.

    نوری افزود: میزان اهدای خون بانوان نیز در استان با رشد ۶۱ درصدی مواجه بوده که ۳ هزار و ۲۰ نفر از بانوان استان موفق به اهدای خون شده اند.

    به گفته وی در سال گدشته ۵ هزار و ۵۵۱ نفر نیز برای اولین بار به مراکز خون گیری استان مراجعه کرده و موفق به اهدای خون شده اند.

    انتهای پیام

    برچسب ها

    اخبار مشابه

    دیدگاهتان را بنویسید

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *