×
×

کمبود محیط‌بان، علت غیرفعال شدن تعدادی از پاسگاه‌های محیط‌بانی خراسان شمالی

  • کد نوشته: 37420
  • ۱۴۰۲-۰۲-۱۶
  • ۰
  • ایسنا/خراسان شمالی فرمانده یگان حفاظت محیط زیست خراسان شمالی گفت: کمبود نیروی محیط‌بانی علت غیرفعال و یا نیمه فعال شدن تعدادی از پاسگاه های محیط‌بانی در این استان است. سید محمد موسوی در گفت و گو با ایسنا، اظهار کرد: در خراسان شمالی ۱۹ پاسگاه محیط بانی وجود دارد که از این تعداد فقط ۷ […]

    کمبود محیط‌بان، علت غیرفعال شدن تعدادی از پاسگاه‌های محیط‌بانی خراسان شمالی
  • تبلیغ هدفمند

    ایسنا/خراسان شمالی فرمانده یگان حفاظت محیط زیست خراسان شمالی گفت: کمبود نیروی محیط‌بانی علت غیرفعال و یا نیمه فعال شدن تعدادی از پاسگاه های محیط‌بانی در این استان است.

    سید محمد موسوی در گفت و گو با ایسنا، اظهار کرد: در خراسان شمالی ۱۹ پاسگاه محیط بانی وجود دارد که از این تعداد فقط ۷ پاسگاه فعال هستند.

    به گفته وی ۷ پاسگاه محیط بانی نیمه فعال و ۳ پاسگاه محیط بانی نیز غیرفعال است.

    موسوی توضیح داد: در منطقه حفاظت شده قورخود، ۳ پاسگاه محیط بانی وجود دارد که از این تعداد ۲ پاسگاه فعال و یک پاسگاه نیمه فعال است.

    به گفته وی، در منطقه میاندشت جاجرم ۴ پاسگاه وجود دارد از این تعداد ۲ پاسگاه فعال و ۲ پاسگاه نیز غیرفعال است.

    این مقام مسئول افزود: در منطقه حفاظت شده گلیل و سرانی نیز ۳ پاسگاه وجود دارد که از این تعداد یک پاسگاه فعال و ۲ پاسگاه نیز نیمه فعال است.

    وی تعداد پاسگاه های منطقه حفاظت شده سالوک را ۵ پاسگاه اعلام کرد که از این تعداد ۲ پاسگاه فعال، یک پاسگاه غیرفعال و ۲ پاسگاه نیمه فعال است.

    به گفته فرمانده یگان حفاظت محیط زیست خراسان شمالی، از ۲ پاسگاه منطقه حفاظت شده منطقه ساریگل نیز یک پاسگاه فعال و یک پاسگاه نیز غیرفعال است.

    وی تصریح کرد: در حال حاضر یک پاسگاه محیط بانی در منطقه میاندشت جاجرم در حال ساخت است.

    موسوی تاکید کرد: با توجه به اینکه ساخت پاسگاه های محیط بانی هزینه های زیادی را می طبلد بیشتر به سوی ساخت جان پناه پیش رفته ایم که یکی از جان پناه ها در منطقه قورخود طی سال گذشته ساخته شد.

    وی با بیان اینکه در حال حاضر ۵۰ نیروی محیط بانی در این استان وجود دارد، گفت: از این تعداد ۲۵ نفر در استراحت به سر می برند و ۲۵ نیز در شیفت کاری قرار دارند.

    این مقام مسئول با اشاره به اینکه در حال حاضر مناطق تحت حفاظت این اداره کل ۲۰۰ هزار هکتار است، افزود: بر اساس استانداردهای جهانی هنوز به ۱۵۰ نفر نیروی محیط بانی نیاز داریم.

    انتهای پیام

    برچسب ها

    اخبار مشابه

    دیدگاهتان را بنویسید

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *