×
×

ضرورت برقراری عدالت مالیاتی در استان‌های ضعیف

  • کد نوشته: 37438
  • ۱۴۰۲-۰۲-۱۶
  • ۰
  • ایسنا/خراسان شمالی عضو هیات رئیسه اتاق اصناف کشور بر ضرورت برقراری عدالت مالیاتی در استان های ضعیف تر تاکید کرد. مهدی امیدوار در گفت و گو با ایسنا، با اشاره به اینکه برای اولین بار از خراسان شمالی یک نفر به عنوان یکی از اعضای هیات رئیسه اتاق اصناف کشور انتخاب شده است، اظهار کرد: […]

    ضرورت برقراری عدالت مالیاتی در استان‌های ضعیف
  • تبلیغ هدفمند

    ایسنا/خراسان شمالی عضو هیات رئیسه اتاق اصناف کشور بر ضرورت برقراری عدالت مالیاتی در استان های ضعیف تر تاکید کرد.

    مهدی امیدوار در گفت و گو با ایسنا، با اشاره به اینکه برای اولین بار از خراسان شمالی یک نفر به عنوان یکی از اعضای هیات رئیسه اتاق اصناف کشور انتخاب شده است، اظهار کرد: در واقع اتاق اصناف رابط بخش خصوصی و دولتی است و تلاش خواهیم کرد تا در راستای کاهش مشکلات اصناف حرکت کنیم.

    به گفته وی یکی از مطالبات بزرگ اصناف، اجرای تبصره ۷ ماده ۷۲ قانون است.

    وی گفت: همچنین یک سوم جرائم مربوط به اتاق های اصناف است که باید یک در هزار مالیاتی که از مودیان اخذ می شود به این اتاق بازگردد که این مبالغ صرف اموری همچون آموزش، بازرسی و … شود اما سال ها است که این اعتبارات به اتاق اصناف بازنگشته و این یکی از مطالبات اصناف است.

    وی ادامه داد: از سوی دیگر به دنبال آن هستیم تا عدالت مالیاتی برای استان های ضعیف برقرار شود؛ اصناف در استان های ضعیف و محروم تر نیز هزینه های زیادی پرداخت می کنند، بنابراین باید این عدالت برقرار شود.

    این مقام مسئول تصریح کرد: اعتقاد داریم در موضوع گرانی کالاها در حق اصناف ظلم زیادی شده است چراکه همه تصور می کنند که اصناف گران فروشی می کنند این در حالی است که آن ها گران می خرند و گران می فروشند.

    وی خاطرنشان کرد: از سوی دیگر بازرسی ها نیز بر روی حلقه آخر که اصناف هستند متمرکز شده اند اما بر روی تولید کنندگان، عمده فروشان و شرکت های توزیع پخش نظارت چندانی نیست.

    عضو هیات رئیسه اتاق اصناف کشور ادامه داد: یکی دیگر از مشکلات فعلی اصناف این است که کالاها بدون فاکتور به آن ها فروخته می شود که این امر در بحث نظارت برای آن ها مشکل ساز شده است.

    وی با اشاره به خراسان شمالی نیز بیان کرد: تلاش خواهیم کرد تا عمده فروشان و واردکنندگان بزرگ را شناسایی و آن ها را با اصناف استان ارتباط دهیم. از سوی دیگر برای فروش محصولاتی همچون گیاهان دارویی، آبنبات و … نیز با اتحادیه های کشوری مرتبط شویم.

    وی ثبات ارز را یکی از مهمترین درخواست های اصناف دانست و افزود: در واقع با ثبات ارز آرامش به بازار باز می‌گردد و اگر این امر محقق نشود هم مصرف کننده و هم فروشنده متضرر می شود.

    عضو هیات رئیسه اتاق اصناف کشور با اشاره به اجرای طرح اخذ مالیات شفاف از واحدهای صنفی اظهار کرد: اولین قدم برای اجرای این طرح آن است که زیرساخت های آن فراهم شود.

    وی با بیان اینکه قرار بر این است تا طرح مذکور از ابتدای مهر ماه اجرایی شود، گفت: بهتر است قبل از اینکه سامانه ای راه اندازی شود این طرح به صورت پایلوت اجرایی و مشکلات آن احصاء شود سپس طرح به صورت فراگیر در کشور اجرایی گردد.

    گفتنی است در کشور ۳ میلیون و ۵۰۰ هزار واحد صنفی، ۴۶۱ اتاق اصناف و ۷۳۰۰ اتحادیه وجود دارد. خراسان شمالی نیز دارای ۳۵ هزار واحد صنفی است.

    انتهای پیام

    برچسب ها

    اخبار مشابه

    دیدگاهتان را بنویسید

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *