×
×

آمادگی خراسان شمالی برای تعاملات بیشتر تجاری با ترکیه

  • کد نوشته: 37475
  • ۱۴۰۲-۰۲-۱۸
  • ۰
  • ایسنا/خراسان شمالی در حاشیه برگزاری نمایشگاه توانمندی های صادراتی ایران در تهران، استاندار خراسان شمالی با هیأت تجاری کشور ترکیه دیدار و گفت وگو کرد. محمدرضا حسین نژاد، استاندار خراسان شمالی در این دیدار گفت: استان ما آمادگی دارد تا با همکاری اتاق بازرگانی دو کشور، تعاملات بیشتری در بخش اقتصادی و تجاری داشته باشیم […]

    آمادگی خراسان شمالی برای تعاملات بیشتر تجاری با ترکیه
  • تبلیغ هدفمند

    ایسنا/خراسان شمالی در حاشیه برگزاری نمایشگاه توانمندی های صادراتی ایران در تهران، استاندار خراسان شمالی با هیأت تجاری کشور ترکیه دیدار و گفت وگو کرد.

    محمدرضا حسین نژاد، استاندار خراسان شمالی در این دیدار گفت: استان ما آمادگی دارد تا با همکاری اتاق بازرگانی دو کشور، تعاملات بیشتری در بخش اقتصادی و تجاری داشته باشیم و در خصوص صادرات استان گام های موثری برای استان و کشورمان برداریم.

    وی تأکید کرد: یکی از سیاست های دولت سیزدهم، برقراری ارتباط موثر با همسایگان ایران است و در همین راستا از هیأت تجاری ترکیه دعوت می کنیم سفری به خراسان شمالی داشته باشد تا از نزدیک با ظرفیت ها و  توانمندی های این استان در زمینه های گوناگون آشنا شود و در مباحث تجارت و صادرات محصولات استان در بازار ترکیه تعاملات داشته باشیم.

    نماینده هیأت تجاری ترکیه نیز در این دیدار گفت: باید ارتباطات براساس اعتماد و درستکاری متقابل دو کشور برقرار شود.

     وی همچنین افزود: ما آمادگی داریم نمایندگانی را در خراسان شمالی مستقر کنیم تا تجار و بازرگانان بتواند با تولیدکنندگان ایرانی در اتاق بازرگانی استان دیدار و گفت وگو داشته باشند و با بررسی مناسب و امکان سنجی، زمینه تعاملات اقتصادی دو طرف را فراهم کنند.

    بازدید هیأت تجاری کشور قزاقستان از غرفه خراسان شمالی
     
    هیات تجاری کشور قزاقستان نیز طی امروز  از غرفه توانمندی های صادراتی خراسان شمالی در پنجمین نمایشگاه ایران اکسپو ۲۰۲۳ بازدید کرد. 
     
    مدیرکل دفتر جذب و حمایت از سرمایه گذاری استانداری خراسان شمالی در جریان این بازدید در نشست با این هیأت گفت: آمادگی داریم تا تجار و بازرگانان کشور قزاقستان در این استان حضور پیدا کرده و هرچه بیشتر با قابلیت ها و پتانسیل های آن برای صادرات کالا آشنا شوند.
     
    علی فیروزه با اشاره به این که هیأت تجاری قزاقستان بیان کردند بیش از ۹۰ درصد محصولات غذایی کشورشان وارداتی است، افزود: استان خراسان شمالی دارای محصولات مختلفی در بخش زراعی است که می توان تولیدکنندگان را جهت صادرات به کشورهایی مانند قزاقستان سوق داد و از این فرصت فراهم شده استفاده کرد.

    وی ادامه داد: خراسان شمالی رتبه دوم تعداد فرصت‌های سرمایه گذاری را در اختیار دارد و اکنون بیش از ۱۷۰ پروژه سرمایه گذاری در استان در دست اقدام است.

    نمایشگاه ایران اکسپو در مرکز نمایشگاه های بین المللی تهران آغاز به کار کرده و تا بیستم اردیبهشت ماه با حضور ۷۵۰ شرکت داخلی و نمایندگانی از ۶۰ کشور برپاست.

    انتهای پیام

    برچسب ها

    اخبار مشابه

    دیدگاهتان را بنویسید

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *