×
×

پیش بینی مبارزه با پوره سن گندم در سطح ۵۰ هزار هکتار از مزارع رها شده خراسان شمالی

  • کد نوشته: 37479
  • ۱۴۰۲-۰۲-۱۸
  • ۰
  • ایسنا/خراسان شمالی مدیر حفظ نباتات سازمان جهاد کشاورزی خراسان شمالی از پیش بینی مبارزه با پوره سن گندم در سطح ۵۰ هزار هکتار از مزارع کم بازده و رها شده در این استان خبر داد. محمد رضایی در گفت و گو با ایسنا اظهار کرد: طی دو سه روز گذشته مبارزه با سن مادری در […]

    پیش بینی مبارزه با پوره سن گندم در سطح ۵۰ هزار هکتار از مزارع رها شده خراسان شمالی
  • تبلیغ هدفمند

    ایسنا/خراسان شمالی مدیر حفظ نباتات سازمان جهاد کشاورزی خراسان شمالی از پیش بینی مبارزه با پوره سن گندم در سطح ۵۰ هزار هکتار از مزارع کم بازده و رها شده در این استان خبر داد.

    محمد رضایی در گفت و گو با ایسنا اظهار کرد: طی دو سه روز گذشته مبارزه با سن مادری در مزارع این استان به پایان رسید و مبارزات انجام شده در سطح ۱۰ هزار و ۳۰۰ هکتار بوده است.

    وی گفت: سطح مبارزات انجام شده با سن مادری در این استان بیشتر از سال های قبل بوده است.

    رضایی افزود: طی بررسی های صورت گرفته در مزارع شاهد فعالیت پوره سن گندم در مزارع بوده و منتظر آن هستیم تا فعالیت این آفت در مناطق گرمسیر به مرحله نُرم مبارزه برسد.

    وی با اشاره به اینکه بخش دولتی مبارزه علیه این آفات را در مزارع کم بازده و رها شده به دو دلیل انجام می دهد، توضیح داد: کشاورزان از لحاظ اقتصادی مزارع کم بازده را رها می کنند اما این مزارع تا حدودی دارای محصول هستند و مبارزات انجام شده برای جلوگیری از سن زدگیِ همان حداقل محصول است.

    این مقام مسئول ادامه داد: از سوی دیگر برخی از مزارع نیز رها شده اند که عدم مبارزه علیه آن ها موجب می شود تا پوره ها در این مزارع تغذیه کنند سپس به سمت مناطق زمستان گذران حرکت کرده و سال بعد شاهد جمعیت بیشتری از سن در مزارع باشیم.

    وی خاطرنشان کرد: طبق آمار ارائه شده از سوی مدیریت جهاد کشاورزی شهرستان ها، حدود ۱۴۰ هزار هکتار مزارع کم بازده و رها شده وجود دارد که از این سطح پیش بینی می شود ۵۰ هزار هکتار از سوی بخش دولتی نیاز به مبارزه داشته باشد.

    انتهای پیام

    برچسب ها

    اخبار مشابه

    دیدگاهتان را بنویسید

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *