×
×

ثبت ۲۴ وقف جدید در خراسان شمالی

  • کد نوشته: 37487
  • ۱۴۰۲-۰۲-۱۸
  • ۰
  • ایسنا/خراسان شمالی معاون فرهنگی اداره کل اوقاف و امور خیریه خراسان شمالی از ثبت ۲۴ وقف جدید طی سال گذشته در استان خبر داد. حجت‌الاسلام علی اکبر صفری در گفت‌وگو با ایسنا اظهار کرد: ۲۴ وقف جدید با نیات مختلف اعم از عزاداری سید الشهدا (ع)، ساخت و ترمیم مسجد، مسائل دینی و قرآنی، دارو، […]

    ثبت ۲۴ وقف جدید در خراسان شمالی
  • تبلیغ هدفمند

    ایسنا/خراسان شمالی معاون فرهنگی اداره کل اوقاف و امور خیریه خراسان شمالی از ثبت ۲۴ وقف جدید طی سال گذشته در استان خبر داد.

    حجت‌الاسلام علی اکبر صفری در گفت‌وگو با ایسنا اظهار کرد: ۲۴ وقف جدید با نیات مختلف اعم از عزاداری سید الشهدا (ع)، ساخت و ترمیم مسجد، مسائل دینی و قرآنی، دارو، درمان و کمک به نیازمندان در استان به ثبت رسیده است.

    وی با بیان که تعداد وقف‌های جدید سال گذشته نسبت به مدت مشابه سال گذشته آن تغییری نکرده است، یادآورشد: سال گذشته بیشترین وقف‌ها در شهرستان‌های بجنورد و شیروان ثبت شد. در مجموع ارزش ریالی وقف‌های سال گذشته بیش از ۱۲ میلیارد تومان است.

    وی عنوان کرد: امید است با مشارکت نیکوکاران این حوزه فرهنگ ثبت وقف‌هایی با نیات جدید و ضروری را در جامعه نهادینه کنیم زیرا هر وقف جدید می‌تواند تاثیر بسزایی در توانمندسازی جامعه و رفع محرومیت از اقشار آسیب پذیر ایجاد کند.

    حجت‌الاسلام صفری با اشاره به رویکرد جدید سازمان اوقاف در هدایت و جهت‌دهی به نیات واقفان به سمت حل مشکلات روز جامعه، اظهار کرد: فرهنگ وقف، خدمت به مردم و امور مادی و معنوی جامعه بشری است.

    معاون فرهنگی اداره کل اوقاف و امور خیریه خراسان شمالی، وقف را سنتی حسنه و احسان ماندگار دانست و خاطرنشان کرد: این سنت جاودان در تمام ادیان مورد توجه قرار گرفته و دارای آثار فراوانی از جمله تقویت حس نوع‌دوستی و برطرف کردن نیاز جامعه است.

    گفتنی است در خراسان شمالی ۵ هزار و ۷۷۰ موقوفه و ۱۱ هزار و ۷۳۸ رقبه وجود دارد.

    انتهای پیام

    برچسب ها

    اخبار مشابه

    دیدگاهتان را بنویسید

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *