×
×

لزوم افزایش مدت زمان سفر اربعین در سال جاری

  • کد نوشته: 37495
  • ۱۴۰۲-۰۲-۱۸
  • ۰
  • ایسنا/خراسان شمالی معاون سیاسی، اجتماعی و امنیتی استاندار خراسان شمالی بر افزایش مدت زمان سفر اربعین در سال جاری تاکید کرد. به گزارش ایسنا، حسن ناهیدی در سومین جلسه ستاد اربعین استان که امروز برگزار شد، خواستار صدور ویزاهای ویژه و ارزان برای زائران شد. وی حرکت عظیم پیاده‌روی اربعین را مهم ترین عامل جهت […]

    لزوم افزایش مدت زمان سفر اربعین در سال جاری
  • تبلیغ هدفمند

    ایسنا/خراسان شمالی معاون سیاسی، اجتماعی و امنیتی استاندار خراسان شمالی بر افزایش مدت زمان سفر اربعین در سال جاری تاکید کرد.

    به گزارش ایسنا، حسن ناهیدی در سومین جلسه ستاد اربعین استان که امروز برگزار شد، خواستار صدور ویزاهای ویژه و ارزان برای زائران شد.

    وی حرکت عظیم پیاده‌روی اربعین را مهم ترین عامل جهت گفتمان فرهنگی و دینی دانست و افزود: این پیاده روی ظرفیت بالقوه در تاریخ شیعه داشته و به نوعی موجب افزایش همبستگی داخلی و هم افزایی جهان شیعه در منطقه می شود.

    ناهیدی بر اعمال سیاست ها در جهت ارائه خدمات بهتر در راستای افزایش مدت زمان سفر تاکید کرد و ادامه داد: برنامه ریزی های لازم باید اعمال شود تا فشار جمعیت در بازه زمانی کاهش یابد.

    وی همچنین بر برنامه ریزی دقیق برای اعزام زائران از سوی دستگاه های دولتی، تشکلات دانشجویی، هیات ها و افزایش مشارکت های مردمی تاکید کرد.

    ناهیدی خاطرنشان کرد: پایگاه های بسیج محلات و اصناف می توانند در قالب شبه کاروانی حرکت کنند.

    وی از صدور ویزاهای ویژه و ارزان برای تسهیل سفر زائران خبر داد و گفت: توافق های لازم با دولت عراق هم در این خصوص انجام شده است.

    ناهیدی با اشاره به مستند سازی برخی استان ها از پیاده روی بزرگ اربعین اظهار کرد: این مستند ها به کتابخانه ملی ارائه داده می شود لذا صدا و سیمای استان برای تحقق این مهم  کمک کنند تا کاری ماندگار  و مجموعه نفیسِ فرهنگی رقم بخورد.

    انتهای پیام

    برچسب ها

    اخبار مشابه

    دیدگاهتان را بنویسید

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *